Festiwal SEO 2020 Katowice

Plan

Aktualizacja

Obserwując niepewność, która towarzyszy obecnej sytuacji społecznej w naszym kraju, jako organizatorzy doszliśmy do wniosku, że organizacja stacjonarnego Festiwalu SEO w Katowicach w takiej formie jak dotychczas jest niemożliwa. Część z Uczestników zapewne by przyjechała do Katowic i wzięła udział w fantastycznym wydarzeniu. Natomiast wiele osób nie podjęłoby tego wyzwania w tym roku. Wysłuchaliśmy również Waszych opinii na grupie Facebook, w których najczęstsze to: przełożyć na przyszły rok lub przejść do online.

Wychodząc na przeciw wszystkim niewiadomym (na tyle, na ile można), w tym roku organizacja i uczestnictwo będzie w Festiwalu SEO online, a w następnym roku, jeśli warunki organizacji pozwolą, spotkamy się w Katowicach na edycji w przyszłym roku. Posiadany bilet zostaje rozszerzony na następny rok i zapewni jednocześnie udział w tegorocznej edycji online oraz w przyszłej edycji stacjonarnej. Nie ukrywamy, że taka zmiana pozwoli nam odetchnąć od ryzyka jakim byłoby na siłę organizowanie wydarzenia stacjonarnego w Katowicach w tym roku, a jednocześnie jako Uczestnik zyskasz udział w dwóch konferencjach – jednej online i jednej stacjonarnej.

Z tego miejsca chciałbym bardzo podziękować za kredyt zaufania jakim jest darzony Festiwal SEO.

Festiwal SEO odbędzie się 16 października 2020 roku ONLINE. To najważniejsza i największa konferencja branży SEO. Prelegenci pokazują interesujące studia przypadków, wymieniają się nowościami w marketingu w Google, prezentuj własne analizy i wyniki. To tu można spotkać kilkaset uczestników, którzy interesują się SEO.

Od zawsze gościliśmy kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów i specjalistek, którzy podzielili się swoją wiedzą i ciekawymi przykładami. W tym roku także wysłuchamy kilku praktyków, a jak zawsze, wielu z nich przed publicznością Festiwalu SEO wystąpi po raz pierwszy. Poniżej przedstawiam tych, którzy już potwierdzili swoją obecność.

Zaproszeni goście

Daniel Duriš

DANIEL DURIŠ

Daniel Duriš jest głównym konsultantem w Basta Digital, jednej za najstarszych i najbardziej szanowanych agencji SEO z siedzibą w Bratysławie na Słowacji. Współpracuje z klientami w zakresie optymalizacji wyszukiwarek internetowych od 2003 roku. W 2006 roku został współzałożyciel Basta Digital (wczesniej zanana jako Pizza SEO), która oferuje kompletny marketing cyfrowy dla ambitnych firm w Unii Europejskiej. Poza głównym obszarem specjalizacji SEO, specjalizuje się również w cyfrowej analizie i automatyzacji/integracji danych. Jako Basta Digital, są jednym z założycieli CEE Digital Alliance i współpracują w Polsce z Bluerank. (prezentacja będzie w j.angielskim)

 

Sebastian Heymann

SEBASTIAN HEYMANN

Head of SEO w EACTIVE #wiemyjak. W SEO i analityce internetowej siedzi od 2011 roku. Przygotowywał i realizował strategie widoczności dla najbardziej znanych marek w Polsce (e-podróżnik, przepisy.pl, woblink.com, biokonopia.pl, bestcena.pl). Komentarz: „Należę do grupy szczęśliwców, którzy na co dzień robią to co kochają. Analiza danych i rywalizacja o pool position w wynikach wyszukiwania jest moją pasją – cieszę się, że znajdują się okazje, takie jak ta, w których tą pasją mogę dzielić się z innymi”.

 

Izabela Wiśniewska

IZABELA WIŚNIEWSKA

Iza obecnie jest dyrektorem zarządzającym i Head of SEO w Creatos Media. Iza pracuje w marketingu internetowym od 2013 roku. Pracowała zarówno po stronie agencji jak i klienta. Zanim stworzyła Creatos Media, pracowała jako Head of Outreach w Bootcamp Media UK, oraz zajmowała się realizacją kampanii SEO w Re:signal (wcześniej BlueGlass London).

 

Maciej Chmurkowski

MACIEJ CHMURKOWSKI

Z wykształcenia automatyk i diagnostyk, zawodowo związany z SEO od 14 lat, obecnie głównodowodzący w Adinspire, działającej głównie na rynku afiliacyjnym. Autor serii szkoleń SEO Affiliate PRO, twórca własnych narzędzi wspierających skalowanie działań w zakresie publikacji treści i linkbuildingu. Kolor biały nie należy do ulubionych kolorów Maćka.

 

Tomasz Wieliczko

TOMASZ WIELICZKO

Tomasz Wieliczko właściciel w Xann Marketing. Specjalizuje się w obsłudze średnich i dużych sklepów eCommerce. Od 2003 roku zajmuje się dziedziną marketingu internetowego oraz SEO/SEM czyli pozycjonowaniem i optymalizacją stron z licznymi sukcesami w tej branży.

 

Ewelina Podrez

EWELINA PODREZ

Zaprzyjaźniona z marketingiem internetowym od przeszło 10 lat. Specjalistka w zakresie optymalizacji stron pod kątem SEO oraz pozycjonowania aplikacji mobilnych (ASO). W swojej pracy stawia na transparentność działań, uczciwą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji. Od 2015 roku prowadzi agencję SEO/SEM Fox Strategy.

 

Roman Rozenberger

ROMAN ROZENBERGER

Cześć mam na imię Roman i dzięki szczęściu (lub nieszczęściu) od 10 lat zajmuję się SEMem. Brałem udział w wielu projektach i popełniłem dużo błędów w zakresie sem / ppc / seo. Dzięki tym błędom dzisiaj zwracam uwagę na to co istotne i traktuje wiele tematów bardzo prosto i zdroworozsądkowo.

 

Paweł Sokołowski

PAWEŁ SOKOŁOWSKI

Co-founder Clusteric. Zaczynał karierę od instalowania skryptów afiliacyjnych. Posiadacz analitycznego umysłu z introwertycznym poczuciem humoru. Spędza dużo czasu analizując dane, często bez konkretnego powodu. Praktyk z 20 letnim stażem, wytrwale wdrażający w korporacjach strategie bazujące na danych analitycznych.

 

Tematy

W tegorocznej edycji online zostaną przedstwione nastepujące tematy:

PBN linkbuilding: budowa i analiza grupy ponad 800 domen zaplecza

Praca na dużych grupach własnych domen pozwala pozbyć się domysłów i przeprowadzić solidne testy. W prezentacji znajdą się w wnioski oparte na zgromadzonych danych, plusy i minusy stosowania zaplecza oraz trochę tricków związanych z ich budową.

O północy w Google. 60 minut potrzebne na analizę spadków i wyciągnięcie wniosków

SEO to zielony i czerwony. Poszukiwanie przyczyn spadków jest podstawową czynnością w pracy każdego kto zajmuje się optymalizacją. Jak analizować spadki i gdzie szukać ich przyczyn? Będzie teoria, praktyka i przypadki.

Wszyscy chcą być numerem 1, ale lepiej być ZERO

Od 1997 roku prawie co roku słyszymy, że SEO nie żyje. W rzeczywistości, SEO jako dyscyplina zmienia się i reaguje na to, jak zmienia się wyszukiwanie w Google. Jak doszliśmy do epoki wyszukiwania głosowego i co to oznacza dla SEO? Jak działa wyszukiwanie głosowe i jak zmieniło ono wyniki wyszukiwania? Jakie są wyróżnione fragmenty i jak możemy osiągnąć zerową pozycję w wyszukiwaniu organicznym? Zobaczymy konkretne kroki, które firmy powinny podjąć, aby znaleźć się w rankingu wyszukiwania głosowego.

Sztuka wróżenia, czarna magia i odrobina szczęścia

Ile można wtopić? Jak długo czekasz aż nazwiesz inwestycje kosztem? Jak podejść racjonalnie po ludzku do pozycjonowania nie wydając milionów monet? Czy to SEO to rzeczywiście takie hokus pokus? Co potrafi zrobić agencja, specjalista, a czego nie potrafię ja?

Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google

Czy tzw. czynnik reputacji ma wpływ na wzrost pozycji w wynikach organicznych Google. Na przykładzie aktualnego studium przypadku sklepu internetowego.

Link building vs Digital PR – czym się różnią ? Która taktykę stosować ?

Napewno wiecie że każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem 🙂 Tu jest bardzo podobnie, sformułowania Digital PR i Link Building często są stosowane zamiennie, a o ile Link Building zawsze bądzie formą Digital PR o tyle Digital PR jest większym pojęciem i nie zawsze bedzie to link building albo nie będzie to taki link building o jaki w SEO nam chodzi – jeśli troche namieszałam, to na rozwikłanie tej tajemnicy zapraszam na moją prezentację.

Specjalisto, a nie zapominasz o…? O SEO wykraczającym poza stronę internetową.

Łatwo zafiksować się na optymalizacji strony i linkbuildingu, ale zapomnieć przy tym, że działania SEO dotyczyć powinny również obecności marki w wyszukiwarce. Opowiem między innymi o elementach: SERM, pozycjonowania na YouTube, SEO dla podcastów, ASO i pracy na CTR, które są „must have” w strategii SEO, którą prowadzisz.

Analiza tematów i treści w działaniach konkurencji

Praktyczna strategia analizy treści i tematów naszych konkurentów – case study.

Ramowy plan

9:30 – 9:50 – Networking on-line
9:50 – 10:00 – Sławomir Borowy „Powitanie”

10:00 – 11:30 – Sesja I

Ewelina Podrez – Specjalisto, a nie zapominasz o…? O SEO wykraczającym poza stronę internetową.
Daniel Duriš – Wszyscy chcą być numerem 1, ale lepiej być ZERO
Tomasz Wieliczko – Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google
Maciej Chmurkowski – PBN linkbuilding: budowa i analiza grupy ponad 800 domen zaplecza
11:30 – 12:00 – Przerwa na networking

12:00 – 13:30 – Sesja II

Roman Rozenberger – Sztuka wróżenia, czarna magia i odrobina szczęścia
Izabela Wiśniewska – Link building vs Digital PR – czym się różnią? Którą taktykę stosować?
Paweł Sokołowski – Analiza tematów i treści w działaniach konkurencji
Sebastian Heymann – O północy w Google. 60 minut potrzebne na analizę spadków i wyciągnięcie wniosków

Sponsor główny

Nutriprofits
NutriProfits to program partnerski oferujący rozbudowane możliwości zarabiania przez internet w sektorze dotyczącym zdrowia i urody. Serwis odpowiada na potrzeby osób chcących czerpać wysokie zyski (sięgających nawet 40%) ze sprzedaży suplementów diety i kosmetyków. Wśród oferowanych produktów znajdują się produkty o największym potencjalne sprzedażowym. NutriProfits to szeroka oferta, jasne warunki współpracy, najwyższe prowizje i szybkie wypłaty.

 

Sponsor After Party

Easy Profits
EasyProfits to międzynarodowy program partnerski, który wyróżnia się na tle konkurencji indywidualnym podejściem do każdego z wydawców. Atrakcyjne prowizje uzależnione od wolumenów sprzedażowych, możliwość promowania produktów przy każdym typie ruchu oraz wypłaty środków na żądanie to niektóre z jego zalet. W ofercie EasyProfits przeważają głównie wysokiej jakości kosmetyki, a także suplementy diety. Program umożliwia promowanie min. tak znanych marek, jak Eleverlash, Whitify czy popularnego produktu na budowanie masy Titanodrol.

 

Sponsor Przerwy Kawowej

semstorm

SEMSTORM to nowoczesne rozwiązanie wspierające skuteczny marketing w wyszukiwarkach. Narzędzie to pozwoli Ci efektywnie dobrać słowa do kampanii SEO i PPC czy tagi na YouTube. Wszystkie podpowiedzi dla ponad 22 krajów są w trybie rzeczywistym – otrzymasz wyłącznie najświeższe dane. SEMSTORM wspiera także działania content marketingowe. Pozwala wybrać optymalny temat oraz sprawdza, czy tekst będzie odpowiedni i dla robotów, i dla czytelników. Platforma umożliwia szybkie i precyzyjne analizy konkurencji. Daje także możliwość stałej kontroli efektów działań.

 

WhitePress®

WhitePress® wspiera działania content marketingowe oraz kampanie realizowane z influencerami. Nasze usługi skierowane są do „świadomych” klientów oraz do agencji interaktywnych, agencji SEO, domów mediowych i firm działających w branży e-PR. Współpracę realizujemy w oparciu o szacunek i jasne zasady. Nie konkurujemy z partnerami, a dostarczamy im usługi w oparciu o własną technologię. Wszelkie procesy i rozliczenia są realizowane przez WhitePress® w sposób automatyczny. Specjalizujemy się w publikacji artykułów, influencer marketingu, copywritingu, projektowaniu infografik oraz efektywnej promocji treści w atrakcyjnych stawkach CPC.

 

Sponsor

senuto

SENUTO to analityczna platforma i zestaw usług doradczych w zakresie SEO. Senuto dostarczy Ci dane, które pomogą Ci przeanalizować, zoptymalizować Twoje dotychczasowe działania i zaplanować kolejne, tak aby poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Staramy się pomóc Ci stać się lepszym specjalistą marketingu internetowego, który wie jak zmaksymalizować swoją ekspozycję w Google. Naszym celem jest wyposażyć Cię we wszystkie dane, których potrzebujesz, aby strategicznie planować działania marketingowe w wyszukiwarce, dokładnie monitorować ich wyniki i efektywnie optymalizować je zgodnie z najnowszymi wymaganiami Google. Narzędzia Senuto wspierają specjalistów SEO, specjalistów ds. marketingu, content marketerów, menedżerów e-commerce, analityków, copywriterów, jak również wszystkich innych, których zadaniem jest zwiększenie ruchu z Google.

 

TextBookers

TextBookers to platforma dostarczająca unikalne, sprawdzone i atrakcyjne treści SEO w kilku językach. Łączy Zamawiających z Autorami, dzięki czemu w ekspresowym tempie dostarcza teksty skrojone idealnie na miarę potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych. W oparciu o klarowne warunki współpracy, z dbałością o bezpieczeństwo i swobodę zarządzania treścią, oferuje teksty w wielu wariantach jakościowych z realizacją już w 48 godzin!
Serwis zapewnia dostęp do autorskich narzędzi umożliwiających kompleksowe zautomatyzowanie systemu zamawiania i publikacji treści, co sprawia, że jest zaufanym partnerem na rynku content marketingu.

 

Partner Marketingowy

eactive

EACTIVE jest partnerem marketingowym Festiwalu SEO we Wrocławiu oraz na Dolnym Śląsku. Agencja specjalizuje się w zwiększaniu widoczności firm w internecie, przy użyciu sprawdzonych narzędzi z obszaru marketingu on-line: pozycjonowanie stron, reklamy Google (linki sponsorowane, remarketing, Google Shopping itd.), content marketing, analityka internetowa, Facebook Ads. Firma posiada status Partnera Google Premium, co świadczy o wysokiej jakości prowadzonych kampanii, a także skuteczności realizowanych działań.

 

Akredytacja DIMAQ

dimaq
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatów otrzymają punkty recertyfikacyjne. Uczestnik otrzyma 10 punktów DIMAQ. DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska. Więcej informacji TUTAJ.

 

Festiwal SEO 2019 Katowice

Festiwal SEO online odbędzie się 16 października 2020 roku. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 10:00. Do biletu jest wystawiana faktura VAT. Cena biletu to 347 zł netto (426,81 zł z VAT). Cena biletu zawiera również wejściówkę na Festiwal SEO stacjonarny w Katowicach organizowany w przyszłym roku.