Festiwal SEO 2021 Katowice

Festiwal SEO 2021 Katowice

Plan

Festiwal SEO odbędzie się 15 października 2021 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. To najważniejsza i największa konferencja branży SEO. Prelegenci pokazują interesujące studia przypadków, wymieniają się nowościami w marketingu w Google, prezentują własne analizy i wyniki. To tu można spotkać kilkaset uczestników, którzy interesują się SEO.

To już dziewiąta edycja Festiwalu SEO, która odbędzie się w nowoczesnym kompleksie kongresowym w bezpośrednim sąsiedztwie katowickiego Spodka. Każdego roku setki osób odwiedzają Festiwal SEO, a w tym obiekcie będzie można usłyszeć i zobaczyć program w komfortowej sali.

Od zawsze gościliśmy kilkudziesięciu doświadczonych specjalistów i specjalistek, którzy podzielili się swoją wiedzą i ciekawymi przykładami. W tym roku także wysłuchamy kilkunastu praktyków, a jak zawsze, wielu z nich przed publicznością w Katowicach wystąpi po raz pierwszy. Poniżej przedstawiam tych, którzy już potwierdzili swoją obecność.

Zaproszeni goście

 

Gabriela Róg

GABRIELA RÓG

Team Leader SEO w PromoTraffic. Z branżą marketingu internetowego jest związana od 2016 roku. Gabriela poza tym, że dba o jak najwyższy poziom widoczności stron naszych klientów, uwielbia spędzać czas z bliskimi. Aktywność fizyczna – zarówno w formie gry zespołowej, jaką jest siatkówka, jak i bardziej wyciszającej jogi – nie jest jej obca. Kiedy ma ochotę poleniuchować, to oczywiście tylko z Netflixem, na którym wciągają ją fascynujące przygody „Friends’ów” i historia pani detektyw z serialu „The Bridge”. Sięgając po książki, najchętniej wybiera reportaże.

 

Szymon Słowik

SZYMON SŁOWIK

Założyciel Takaoto – butikowej agencji świadczącej kompleksowe usługi SEO między innymi takich klientów jak Denley.pl, Grupa Infor, Antyweb czy Aleo. Posiada doświadczenie w prowadzeniu działań pozycjonerskich po stronie klienta, w agencji, a także jako niezależny konsultant. Obecnie skupia się na rozwoju biznesowym agencji Takaoto, gdzie odpowiada za kwestie strategiczne, dostarczanie know-how oraz poszerzenie oferty produktowej. Równolegle rozwija nowy projekt, który będzie oferować innowacyjne, międzynarodowe i skalowalne rozwiązania z zakresu link buildingu. Fan strategicznego i pragmatycznego podejścia do SEO. Prywatnie głowa rodziny, miłośnik tzw. ciężkich brzmień oraz przeróżnych aktywności sportowych.

 

Maciej Chmurkowski

MACIEJ CHMURKOWSKI

Z wykształcenia automatyk i diagnostyk, zawodowo związany z SEO od 14 lat, obecnie głównodowodzący w Adinspire, działającej głównie na rynku affiliacyjnym. Autor serii szkoleń SEO Affiliate PRO, twórca własnych narzędzi wspierających skalowanie działań w zakresie publikacji treści i linkbuildingu. Kolor biały nie należy do ulubionych kolorów Maćka. Ostatnio rozwija nowy projekt, który będzie oferować innowacyjne, międzynarodowe i skalowalne rozwiązania z zakresu link buildingu.

 

Damian Kiełbasa

DAMIAN KIEŁBASA

Damian Kiełbasa pełni rolę CTO w platformie content intelligence CONTADU. Wykorzystuje umiejętności developerskie do przeprowadzania analiz w dużej skali. Implementuje rozwiązania przetwarzające obszerne zasoby danych, wykorzystujące machine learning oraz NLP. Owocem tych prac są narzędzia takie, jak Synoglota, Clusteric czy CONTADU. Entuzjasta biegania z odpowiednio skrzywionym poczuciem humoru.

 

Daniel Duriš

DANIEL DURIŠ

Daniel Duriš jest głównym konsultantem w Basta Digital, jednej za najstarszych i najbardziej szanowanych agencji SEO z siedzibą w Bratysławie na Słowacji. Współpracuje z klientami w zakresie optymalizacji wyszukiwarek internetowych od 2003 roku. W 2006 roku został współzałożyciel Basta Digital (wcześniej znana jako Pizza SEO), która oferuje kompletny marketing cyfrowy dla ambitnych firm w Unii Europejskiej. Poza głównym obszarem specjalizacji SEO, specjalizuje się również w cyfrowej analizie i automatyzacji/integracji danych. Jako Basta Digital, są jednym z założycieli CEE Digital Alliance i współpracują w Polsce z Bluerank. (prezentacja będzie w j. angielskim)

 

Michał Borzyszkowski

MICHAŁ BORZYSZKOWSKI

Michał Borzyszkowski – ekspert SEO w widoczni. Ponad 10 lat doświadczenia i 800+ zrealizowanych projektów SEO. Programista. Zafascynowany branżą SEO i technicznymi aspektami pozycjonowania. Doświadczony w skutecznym pozycjonowaniu witryn od małych lokalnych firm do ogromnych międzynarodowych korporacji. Prywatnie kinomaniak, serialomaniak i zapalony gracz gier strategicznych.

 

Miłosz Krasiński

MIŁOSZ KRASIŃSKI

Konsultant SEO, Growth Hacker, prelegent na europejskich wydarzeniach SEO i marketingu internetowego. Przed przejęciem Chill Fruit Web Consulting współpracował przy brytyjskim startupie Plus Guidaince. Współzałożyciel lokalnej agencji marketingowej w Oxfordzie – Sigma Digital. Obecnie prowadzi swój blog miloszkrasinski.com

 

Sebastian Heymann

SEBASTIAN HEYMANN

Head of SEO w EACTIVE #wiemyjak. W SEO i analityce internetowej siedzi od 2011 roku. Przygotowywał i realizował strategie widoczności dla najbardziej znanych marek w Polsce (e-podróżnik, przepisy.pl, woblink.com, biokonopia.pl, bestcena.pl). Komentarz: „Należę do grupy szczęśliwców, którzy na co dzień robią to co kochają. Analiza danych i rywalizacja o pool position w wynikach wyszukiwania jest moją pasją – cieszę się, że znajdują się okazje, takie jak ta, w których tą pasją mogę dzielić się z innymi”.

 

Damian Sałkowski

DAMIAN SAŁKOWSKI

11 lat doświadczenia w SEO. Obecnie CEO w Senuto, aplikacji do kompleksowego wsparcia działań SEO. W tym czasie miał okazję szkolić setki osób i wystąpić na kilkudziesięciu wydarzeniach branżowych. Autor dwóch książek o marketingu internetowym. Damian specjalizuje się w wykorzystaniu danych w procesie SEO. Prywatnie fan piłki nożnej, sportów motorowodnych i IOT.

 

Ewelina Podrez

EWELINA PODREZ-SIAMA

Zaprzyjaźniona z marketingiem internetowym od przeszło 12 lat Specjalistka SEO. Założycielka wrocławskiej agencji SEO/SEM Fox Strategy, w której pracuje z 9-osobowym zespołem doświadczonych Specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji.

Specjalizuje się w optymalizacji stron pod kątem SEO, pozycjonowaniu aplikacji mobilnych (ASO) i SEO dla podcastów. W swojej pracy stawia na nieszablonowe rozwiązania, transparentność działań, uczciwą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji. Pracowała i pracuje zarówno z klientami z sektora MŚP, jak i serwisami z najtrudniejszych branż w polskim SEO (podatki, kredyty, ubezpieczenia).

Prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych i biznesowych oraz gościni podcastów branżowych.

 

Tomasz Wieliczko

TOMASZ WIELICZKO

Tomasz Wieliczko właściciel w Xann Marketing. Specjalizuje się w obsłudze średnich i dużych sklepów eCommerce. Od 2003 roku zajmuje się dziedziną marketingu internetowego oraz SEO/SEM czyli pozycjonowaniem i optymalizacją stron z licznymi sukcesami w tej branży.

 

Tematy

Kilka tematów jeszcze jest dopracowywanych (mamy trochę czasu) a kilka czeka na zgody biznesowe, zatem pełny opis pojawi się wkrótce. Tymczasem to co jest już ustalone, poniżej:

Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania

SEO-wcy ich nienawidzą. Znaleźli najskuteczniejszy sposób na link building… A tak na serio…Podczas prezentacji Szymon i Maciej pospierają się trochę w temacie popularnych metod linkowania stron. Na tapecie wylądują PBN-y i zaplecza oraz szeroko rozumiane artykuły sponsorowane. Obie taktyki mają swoich zagorzałych zwolenników, jak i krytyków. Obie mają wady i zalety. Jako SEO-wcy posiadający zupełnie inne bagaże doświadczeń przedstawią swoje spostrzeżenia na ich temat oraz argumenty przemawiające za użyciem poszczególnych metod. Na koniec rozstrzygną, na czym powinna opierać się racjonalna, skuteczna i możliwie bezpieczna strategia link buildingu.

Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www

Outreach nie musi być trudny tylko zdyscyplinowany. Pokaże wam jak to się robi na nie tylko na anglojęzycznych rynkach na przykładzie 1 miliona witryn www także w jaki sposób ewoluuje witrynę www lub zarządzam żmudnymi procesami komunikacji.

Udane migracje dużych witryn: proces

Migracje SEO dużych witryn korporacyjnych są trudne. W proces zaangażowanych jest wielu interesariuszy, a niektóre decyzje zapadają w ostatniej chwili. Co więcej, duże witryny mają długą historię i wiele wiszących starszych adresów URL. A co z witrynami jednostronicowymi używanymi w kampaniach kilka lat temu i porzuconymi od tamtego czasu? Pokażę Ci, jak pomyślnie przeprowadziliśmy migrację wielu firmowych witryn internetowych, opowiem o typowych problemach i przedstawię listę kontrolną, którą zbudowaliśmy na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia.

Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut

Pozycjonując strony internetowe niejednokrotnie uciekamy przed oddechem konkurencji na plecach, lub staramy się dogonić liderów danej branży. Nie zawsze jednak mamy czas na dogłębną analizę kilkunastu lub kilkudziesięciu domen. Jak więc w szybki sposób zebrać wartościowe z punktu Klienta dane? Jak przeliczyć je na budżet i z jakich narzędzi korzystać?

SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO

Prezentacja opowie o wybranych elementach strategii SEO, które przynoszą mierzalne korzyści w krótkim czasie (czasem nawet z dnia na dzień). Nie zabraknie pracy nad CTR strony, danych strukturalnych, Open Graph, spojrzenia na linki nie tylko z perspektywy SEO i optymalizacji… pracy Specjalisty.

…i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzicie mieli rację?

Krótka historia o duplikacji treści. Co o duplikacji mówi Google, co mówi branża, co przetestowaliśmy i czy to działa, a jeżeli nie to dlaczego? Opowieść o jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów w branży SEO w Polsce i na Świecie.

Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO

Diabeł tkwi w szczegółach – to hasło powinno być w głowie każdego wykonującego audyt techniczny SEO. Przedstawię Ci swoją metodykę na analizę techniczną opartą na 10 latach doświadczenia i ponad tysiącu przeprowadzonych audytów. Poznaj sekrety, które nie tylko poprawią jakość Twoich audytów i przyspieszą uzyskanie wyników ale także zwiększą szansę na to, że webmaster wprowadzi potrzebne do pozycjonowania zmiany.

Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny

Czy proces tworzenia optymalnego planu publikacji można zautomatyzować? Jak przejść od kilku słów kluczowych do kilkuset i pokryć tę przestrzeń najlepszymi tematami? Jaka w tym rola algorytmów genetycznych i czy ich użycie jest bezpieczne dla zdrowia? W prezentacji spróbujemy odpowiedzieć na te i inne pytania. Koniec z nadprodukcją treści! Inwestuj tylko w potrzebne i unikalne tematy.

Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści

Na bazie analizy kilkuset tysięcy artykułów zobaczymy, które czynniki w kontekście treści najbardziej decydują o jej sukcesie.

Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google

Czy tzw. czynnik reputacji ma wpływ na wzrost pozycji w wynikach organicznych Google. Na przykładzie aktualnego studium przypadku sklepu internetowego.

Ramowy plan

13:00 – 14:45 – Rejestracja (kawa + coś do kawy)
14:45 – 15:00 – Sławomir Borowy „Powitanie”

15:00 – 16:30 – Sesja I

Damian Sałkowski – Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści
Gabriela Róg – Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut
Miłosz Krasiński – Czego się nauczyłem „outriczując” do miliona stron www

16:30 – 17:15 – I Przerwa kawowa i bufet przekąsek*

17:15 – 18:45 – Sesja II

Sebastian Heymann – …i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzicie mieli rację?
Ewelina Podrez-Siama – SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO
Damian Kiełbasa – Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm genetyczny
Daniel Duriš – Udane migracje dużych witryn: proces

18:45 – 19:30 – II Przerwa kawowa i bufet przekąsek

19:30 – 21:00 – Sesja III

Tomasz Wieliczko – Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google
Michał Borzyszkowski – Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO
Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik – Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania

21:00 – Zapraszamy zaprzyjaźnione wydarzenie – urodziny Linkhouse – bilety zamówisz tutaj

Sponsor główny

Nutriprofits
NutriProfits to program partnerski oferujący rozbudowane możliwości zarabiania przez internet w sektorze dotyczącym zdrowia i urody. Serwis odpowiada na potrzeby osób chcących czerpać wysokie zyski (sięgających nawet 40%) ze sprzedaży suplementów diety i kosmetyków. Wśród oferowanych produktów znajdują się produkty o największym potencjalne sprzedażowym. NutriProfits to szeroka oferta, jasne warunki współpracy, najwyższe prowizje i szybkie wypłaty.

 

Sponsor Przerwy Kawowej

semstorm

SEMSTORM to nowoczesne rozwiązanie wspierające skuteczny marketing w wyszukiwarkach. Narzędzie to pozwoli Ci efektywnie dobrać słowa do kampanii SEO i PPC czy tagi na YouTube. Wszystkie podpowiedzi dla ponad 22 krajów są w trybie rzeczywistym – otrzymasz wyłącznie najświeższe dane. SEMSTORM wspiera także działania content marketingowe. Pozwala wybrać optymalny temat oraz sprawdza, czy tekst będzie odpowiedni i dla robotów, i dla czytelników. Platforma umożliwia szybkie i precyzyjne analizy konkurencji. Daje także możliwość stałej kontroli efektów działań.

 

WhitePress®

Platforma WhitePress® wspiera działania content marketingowe, SEO oraz influencer marketingowe. Dostarczamy partnerom narzędzia automatyzujące proces zamawiania, dystrybucji oraz analityki treści. Działamy na 20 rynkach, oferując publikację na ponad 30 tysiącach portali. Ponad 40 parametrów wyszukiwania oraz integracja z SEMSTORM, Senuto, Majestic i Ahrefs pozwalają wybrać najlepsze miejsca na publikację contentu.

Nasze usługi są skierowane przede wszystkim do działów marketingu, agencji interaktywnych, SEO i PR oraz domów mediowych. Łączymy reklamodawców z wydawcami, copywriterami i dziennikarzami, a także influencerami. Nie konkurujemy z partnerami i działamy na jasnych zasadach.

 

Sponsor

senuto

SENUTO to analityczna platforma i zestaw usług doradczych w zakresie SEO. Senuto dostarczy Ci dane, które pomogą Ci przeanalizować, zoptymalizować Twoje dotychczasowe działania i zaplanować kolejne, tak aby poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Staramy się pomóc Ci stać się lepszym specjalistą marketingu internetowego, który wie, jak zmaksymalizować swoją ekspozycję w Google. Naszym celem jest wyposażyć Cię we wszystkie dane, których potrzebujesz, aby strategicznie planować działania marketingowe w wyszukiwarce, dokładnie monitorować ich wyniki i efektywnie optymalizować je zgodnie z najnowszymi wymaganiami Google. Narzędzia Senuto wspierają specjalistów SEO, specjalistów ds. marketingu, content marketerów, menedżerów e-commerce, analityków, copywriterów, jak również wszystkich innych, których zadaniem jest zwiększenie ruchu z Google.

 

TextBookers

TextBookers to platforma dostarczająca unikalne, sprawdzone i atrakcyjne treści SEO w kilku językach. Łączy Zamawiających z Autorami, dzięki czemu w ekspresowym tempie dostarcza teksty skrojone idealnie na miarę potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych. W oparciu o klarowne warunki współpracy, z dbałością o bezpieczeństwo i swobodę zarządzania treścią, oferuje teksty w wielu wariantach jakościowych z realizacją już w 48 godzin!
Serwis zapewnia dostęp do autorskich narzędzi umożliwiających kompleksowe zautomatyzowanie systemu zamawiania i publikacji treści, co sprawia, że jest zaufanym partnerem na rynku content marketingu.

 

Orion Media Group

ORION MEDIA GROUP to dom mediowy kompleksowo zajmujący się content marketingiem. Planowanie i zakup mediów w wersji premium. ORION MEDIA umożliwia publikacje zarówno na czołowych polskich serwisach internetowych jak i niszowych blogach i witrynach. Dokonując akwizycji międzynarodowej platformy content marketingowej marketin9.com zapewnili swoim klientom dostęp również do publikacji w serwisach internetowych z całego świata.

 

Contadu

CONTADU platforma Content Intelligence, pozwalająca na planowanie i tworzenie treści w oparciu o modele semantyczne, dane z wyników wyszukiwania oraz analizę konkurencji. W kilka minut określ w jaki sposób konkurencja zdobywa ruch, na jakich tematach się koncentruje i jak możesz zaplanować działania które dostarczą lepsze wyniki.

CONTADU zawiera 2 podstawowe moduły do pracy z tekstami: “Content Strategy” i “Content Writer” oraz moduły do zarządzania i raportowania. Synchronizacja z Google Analytics i Google Search Console, współpraca zespołu na poziomie projektów i zadań oraz raportowania czynią z CONTADU narzędzie które oszczędza godziny pracy.

 

Partner Marketingowy

eactive

EACTIVE jest partnerem marketingowym Festiwalu SEO we Wrocławiu oraz na Dolnym Śląsku. Agencja Digital Marketingu, której misją jest zwiększanie zysków nawet najbardziej wymagającym markom. Zapewnia ROZWIĄZANIA w zakresie pozycjonowania stron, SEO, performance marketingu (Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads), content marketingu, analityki internetowej i user experience. Firma posiada status Partnera Google Premium, Partnera Allegro Ads oraz Facebook Marketing Partner, co świadczy o wysokiej jakości prowadzonych kampanii, a także skuteczności realizowanych działań.

 

Akredytacja DIMAQ

dimaq
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatów otrzymają punkty recertyfikacyjne. Uczestnik otrzyma 10 punktów DIMAQ. DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska. Więcej informacji TUTAJ.

 

Dojazd do Katowic samochodem

MCK Katowice
Katowice są dobrze skomunikowane z innymi miastami w Polsce. Przebiegają tędy dwie autostrady A1 i A4, które przecinają aglomerację śląską wzdłuż i wszerz, są także drogi ekspresowe S1, S81, S86 i Drogowa Trasa Średnicowa, która przebiega obok Spodka i MCK Katowice. Jeśli jedziesz samochodem to możesz zaparkować go na jednym z kilku parkingów otaczających MCK Katowice. Na parkingu A są 284 miejsca postojowe, na B – 411. Obok znajdują się MCK Katowice i parking widoczne z lotu ptaka. Autor zdjęcia: Maciej Suchan, źródło skypano.pl.

Podróżuj z Flixbus

flixbus
Dojazd do Katowic zapewnia tanio i komfortowo przewoźnik autokarowy flixbus.com. Oferuje kilka razy dziennie bezpośrednie połączenia do Katowic z wielu polskich i zagranicznych miast, takich jak: Częstochowa, Kalisz, Kielce, Koszalin, Kołobrzeg, Kraków, Gdańsk, Łódź, Opole, Poznań, Radom, Rzeszów, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zakopane oraz Berlin, Bratysława, Brno, Budapeszt i Wiedeń. Ceny biletów w jedną stronę od 1zł.

 

Podróżuj z PKP Intercity

PKP Intercity
Podróż w dobrej cenie oferuje PKP Intercity. Na trasie Warszawa-Katowice bilet dostępny w pociągach Express Intercity Premium (EIP) oraz Express Intercity (EIC) kosztuje od 49 zł w II klasie. Natomiast na trasie Gdynia/Gdańsk-Katowice cena za bilety wynosi od 99 zł w II klasie. Warto podkreślić, że nowoczesne pociągi EIP pokonują tę trasę obecnie w 5 godz. 11 minut, a z Warszawy dojazd zajmuje już tylko 2 godziny i 16 minut. Bilety są dostępne na 30 dni przed planowaną podróżą, czyli od 16 września.

Festiwal SEO 2019 Katowice

Festiwal SEO odbędzie się 15 października 2021 roku, miejsce to Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, obok Spodka (Plac Sławika i Antalla 1, 40-166 Katowice). Sala Audytorium, wejście C od ulicy Olimpijskiej. Program wystąpień rozpocznie się o godzinie 14:45, obiekt będzie otwarty od 13:00.

* W ramach przerwy kawowej będzie do dyspozycji kilka typów kawy z ekspresu, herbaty czarne, zielone, owocowe oraz suszone zioła, woda mineralna gazowana i niegazowana oraz kanapki na bagietce przebite szpadką.