
Książka „Marketing w wyszukiwarkach internetowych” jest efektem wielu lat moich doświadczeń w pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarkach, sięgających jeszcze końca ubiegłego wieku. Wtedy to zbudowałem swoją pierwszą stronę internetową i zacząłem się zastanawiać, jak skutecznie ją wypromować w rozwijającym się dopiero internecie.
Książka „Marketing w wyszukiwarkach internetowych” która została wydana nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ma charakter podręcznika akademickiego i jest też owocem wielu lat prowadzenia zajęć ze studentami na temat marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Omawiam narzędzia oraz metody, które można zastosować promując strony w wyszukiwarce, łącząc różne umiejętności techniczne, takie jak znajomość języków programowania, baz danych czy technologii webowych typu HTML i JavaScript.
Oprócz aspektów technicznych poruszam w książce również sposoby budowania relacji z osobami, które mogą pomóc w procesie pozycjonowania strony. Książka jest kierowana do praktyków marketingu i komunikacji.
Prezentowane materiały oparłem na praktycznych przykładach czerpiących z mojej pracy zawodowej. Książkę podzieliłem na siedem głównych rozdziałów, z których każdy stanowi kompletny przewodnik po jednym z kluczowych tematów.
Omawiane tematy w książce to:
- Zasada działania wyszukiwarki
- Czynniki rankingowe w wyszukiwarce
- Dane strukturalne
- Wyniki badań okulograficznych i klikalności w wyszukiwarce
- Optymalizacja wydajności stron internetowych
- Korzystanie z narzędzia Google Search Console
- Budowanie linków prowadzących do strony internetowej
Te elementy, stosowane w połączeniu, pomagają zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Warto podkreślić, że rozważania koncentrują się wyłącznie na organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tak zwanych naturalnych, bezpłatnych wynikach. Omawiane techniki i metody służą nie tylko poprawie pozycji strony w wyszukiwarce, ale także zwiększeniu jakości działania witryny i poprawie doświadczeń użytkowników.
Materiał zawarty w książce dostarcza solidnych podstaw, które pozwalają zrozumieć, jak działają wyszukiwarki internetowe, jak indeksują treści i w jaki sposób użytkownicy z nich korzystają. Choć nie obejmuje wszystkich aspektów marketingu w wyszukiwarkach, stanowi niezbędne narzędzie do zapoznania się z fundamentalnymi zasadami funkcjonowania wyszukiwarek i poprawy widoczności stron internetowych.
Udział w powstawaniu książki mieli słuchacze wykładu Marketing w wyszukiwarkach internetowych, studenci kierunku informatyka i ekonometria Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, którzy oceniali początkową formę rozdziałów książki, przesyłali swoje konstruktywne uwagi oraz rekomendowali kierunki poprawy jakości tekstu.
Książkę można zakupić w wersji drukowanej, stacjonarnie lub wysyłkowo w Księgarni Prawniczej w Katowicach
Dane bibliometryczne:
Autor: Artur Strzelecki
Tytuł: Marketing w wyszukiwarkach internetowych
Rok wydania: 2025
Liczba stron: 217
Oprawa miękka, papier kolorowy
Format: 170 x 240 mm
135 rysunków, 2 tabele, 7 kodów QR, 125 pozycji bibliograficznych oraz indeks rzeczowy
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN: 978-83-7875-931-7