Co się dzieje podczas #10 SEMcampu w Warszawie? – Live

Semcamp #10

Dzisiaj odbywa się spotkanie SEMcamp nr 10. Ta jubileuszowa edycja odbywa się już w całkiem nowym miejscu, na Uczelni Łazarskiego, która udostępniła swoją Aulę dla wszystkich chętnych. Samych uczestników pojawiło się ok 200. Sporo znajomych również jest obecnych, także czas pomiędzy prezentacjami będzie wypełniony rozmowami w kuluarach. Byłem już wcześniej na jednym SEMcampie ok. 2 lata temu gdy po raz pierwszy w Polsce reprezentując Google pojawił się Kaspar Szymański. Bardzo mile zapamiętałem tamto spotkanie i oczywiście after w Zielonej Gęsi, zatem tym razem wybraliśmy się w kilkanaście osób ze Śląska na dzisiejszy całodniowy cykl prezentacji.


Festiwal SEO 2024



O samych planach spotkania można już było usłyszeć w maju, natomiast pierwsze informacje zaczęły pojawiać się pod koniec czerwca na blogach Mariusza, Przemka i Sławka. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 10:20 i poprzedzone było rejestracją uczestników. Każdy uczestnik, aby wziąć udział w SEMcampie powinien wesprzeć cegiełką fundację „Mam serce” i przedstawić dowód wsparcie podczas rejestracji. Semcampy są w nowym miejscu, ponieważ tutaj bardziej profesjonalnie traktuje się ten rodzaj wiedzy. Darowizny przeznaczone są na dzieci z porażeniem mózgowym. Jednak od następnego SEMcampu, będzie można samemu sobie wybrać Fundację, jaką chcemy wesprzeć. Statystyki uczestników spotkania to: 18% inne, 44% agencja, 8% dom mediowy, klient 30%. O to co można usłyszeć w trakcie prezentacji. Jako pierwszy na scenie pojawił się główny dowodzący SEMcampem…

Jak efektywnie promować strony mobilne i aplikacje?

Mariusz GąsiewskiMariusz Gąsiewski, pomysłodawca i współorganizator SEMcampu w Warszawie wystąpił jako pierwszy i przedstawił temat: Jak efektywnie promować strony mobilne i aplikacje? Mariusz zaczął od pytania w którym roku była bitwa pod Kadesz? Ile osób sprawdzi w ciągu 60s w którym roku ta bitwa była? Zdarzenie w czasie rzeczywistym.

Czym było AdWords 5-6 lat temu? Dziś zrobienie kampanii w AdWords nie robi na nikim wrażenia. Dlatego temat mobile jest na czasie. Rośnie liczba smartfonów w Polsce. Natężenie wyszukiwania w obrębie smartfonów i tabletów wzrasta, gdy spada natężenie korzystania z innych urządzeń. Czas reklamowy podczas którego można dotrzeć użytkowników się powiększa. Desktopy w weekendy są rzadziej wykorzystywane, natomiast w mobile rośnie użycie w dni wolne. Smartfony wykorzystuje wtedy gdy nie mamy nic innego do zrobienia, w tramwaju, w pociągu itp. W USA 10% czasu spędzają użytkownicy mobile, natomiast wydatki na reklamę to tylko 1%.

Na mobile promuje się mobilną stronę lub mobilną aplikację. Jeśli chodzi o użyteczność stron mobilnych, to jesteśmy w stanie roku 1999 użyteczności dla stron normalnych. Coraz więcej jest narzędzi, które pozwalają stronę mobilną stworzyć, np. howtogomo.com – gdzie szybko stworzymy wersję mobilną zwykłej strony internetowej. Dosyć dobrze rozwinięte jest narzędzie, duża funkcjonalność, bez potrzeby znajomości HTML. Dodajemy tylko kod JavaScript do strony. Podstawowa wersja jest za darmo, w pełni funkcjonalna.

Najszybciej rosnącym typem aplikacji to Wideo i Foto, Muzyka, Efektywność i Społeczności.

Foodspotting, aplikacja pozwala dzielić się ulubionym daniem. Aplikacje powinny chodzić na każdym systemie mobilnym. Projektując aplikację, trzeba pamiętać o komentarzach. Jeśli już mamy aplikację mobilną to możemy ją promować…

Google AdWords, mGDN, admob po zmianach to jedna platforma zakupowa. Możliwości kierowania reklam to:

  • rodzaj urządzenia
  • platformy mobile
  • operator
  • poszczególne urządzenia
  • typ sieci.

Szybko rozwija się wyszukiwanie mobilne, czyli google.pl na smartfonach i tabletach. Następnie Mariusz, przedstawił sposób dodawania słów kluczowych. Sprawdził TOP1000 na komputerach vs. urządzenia mobilne. Praktycznie nie było różnicy, 2-3% w branżach finanse, travel i przepisy kulinarne. 5-6% zapytań wprowadzanych do Google.pl pochodzi urządzeń przenośnych, natomiast w Wielkiej Brytanii wynosi to obecnie 25-30%, gdzie przejście z poziomu polskiego do brytyjskiego trwało około 2 lat.

1 na 3 zapytania posiada kontekst lokalny. W trakcie świąt można zauważyć wzrost zainteresowania przez urządzenia mobilne. Według danych CTR spada o 90% pomiędzy 1 a 4 pozycją reklamy AdWords na urządzeniach mobilnych. Tak samo jak w tradycyjnej wyszukiwarce o pozycji decyduje CTRxCPC=AdRank. Tutaj zastosowanie ma nowy bot (AdsGoogle Mobile), który stawia dodatkowe plusika za wersję mobilną strony. O 30% jest większy CTR gdy korzystamy z rozszerzenia linków witryny. Link telefony zwiększa CTR o 6-8%. Inny typ reklamy Call Only działa bez witryny mobilnej, pokazuje tylko link do numeru telefonu. Można także stworzyć rozszerzenie aplikacji i promować ją w wyszukiwarce. Link wtedy jest ustawiony prosto na stronę w Google Play lub iStore.

Mobilna Sieć Reklamowa Google

Występują tu klasyczne formaty reklam znane z AdWords. Ciekawszym tematem są formaty mobilne, gdzie szybciej rozwijają się aplikacje niż witryny mobilne. W obrębie tej części, najwięcej występuje stron zoptymalizowanych stron mobilnych, reszta to tradycyjne strony. Do formatów należą:

  • Click to call
  • Click to downlowad

Co to jest 1,5 kliknięcia? Przejście na stronę nie jest od razu po klikniecie w reklamę, ale pokazuję się dodatkowy komunikat, że teraz nastąpi przejście. Spada CTR ale podnosi współczynnik konwersji. Admob służy do kampanii, w których chodzi o zaangażowanie użytkownika.

Analiza danych w obrębie urządzeń mobilnych.

Podsumowanie:

  1. Analizuj użytkowników mobilnych w swojej kategorii
  2. Przygotuj strategię mobilną, to nie tylko aplikacja
  3. Zdobywaj wiedzę o nowościach, lepiej być szybszym niż lepszym
  4. Testuj reklamy mobilne, graficzne i tekstowe
  5. Analizuj dane i ucz się.

Skuteczne zarządzanie contentem video na YouTube

Andrzej FurtakAndrzej Furtak z Google Polska przedstawił temat: Skuteczne zarządzanie contentem video na YouTube. Youtube to druga witryna w Polsce, zaraz po gogle.pl, zasięg to 13,6 mln z dotarciem do 71% użytkowników w Polsce. Zasięg miesięczny strony głównej to 9,37 mln, wyniki wyszukiwania docierają do 10,27 mln osób a strony oglądania wideo to 13,10 mln. Generalnie Youtube miażdży konkurencję w polskim Internecie.

W jedną minutę wgrywane jest 72 godziny. W roku 2011 było tryliard obejrzeń. Najważniejsze dla Youtube jest jakość, a jakość to:

  • Przesyłać pliki wideo w oryginalnej rozdzielczości
  • Przesyłać pliki o wysokich szybkościach transmisji
  • Przesyłać filmy w obsługiwanym formacie pliku
  • Jeśli tylko to możliwe, przesyłaj filmy w oryginalnej jakości

Pierwsze 15 sekund to:

  • Użytkownik podejmuje decyzję czy oglądać dalej film w pierwszych 10-15 sekundach
  • Pierwsze 5 sekund wystarczy absolutnie na branding
  • Następne 10 sekund wykorzystujemy na atrakcyjne przedstawienie treści, które pojawią się w filmie.

Oglądamy teraz 2 filmy tworzone przez partnerów Google, które spełniają te warunki. Według badań wyszło, że 5 sekunda jest najważniejsza, bo wtedy jest najwięcej emocji i percepcji u użytkowników.

Youtube dodatkowo oferuje wezwanie do Anotacji. Anotacji istnieje kilka rodzajów. Służą do informowania lub przemieszczania pomiędzy różnymi filmami w obrębie Youtube. Anotacje można wykorzystać do zachęty do zapisania się do subskrypcji kanału. Często ten element jest pomijany, a szkoda bo można go kreatywnie wykorzystać do pozyskiwania nowych widzów. Oglądamy przykład anotacji z wykorzystaniem nawigacji pomiędzy filmami. Wybieramy postać Batmana i gramy przeciw Jokerowi 🙂

Wykorzystanie Metadanych w Youtube. Strategia polega na tworzeniu i wykorzystywania poprawnych i zoptymalizowanych tytułów, opisów i tagów. Dzięki temu szybciej zaindeksuje zawartość filmów.

Tytuł to:

  • Przekonywujący
  • Użyj słów kluczowych
  • Zawrzyj elementy brandingu

Opis to:

  • Optymalizuj 1-2 zdanie
  • Najważniejsze informacje na starcie
  • Dodaj linki
  • Opis kanału i dodatkowe informacje

Tagi to:

  • Mix słów popularnych i wąskich
  • Nie przesadzaj z ilością
  • Słowa kluczowe wpisz w cudzysłowie
  • Optymalizuj słowa kluczowe pod nowe trendy wyszukiwania

Dotarcie globalne to stosowanie filmów dla wielu użytkowników. Użyjmy napisów by film stał się zrozumiały dla międzynarodowej widowni. Skorzystajmy z funkcji AutoTranslate by film mógł dotrzeć do jeszcze szerszej widowni w 58 językach. Oglądamy przykład filmu instruktarzowego jak wykorzystać Auto Translate.

Na poziomie każdego konta możemy wykonać analizę, jak punkty kulminacji, źródła ruchu, dane demograficzne oraz akcje dokonywane przez użytkowników. Na tym koniec części naturalnych metod wykorzystania Youtube.

Druga część to wykorzystanie AdWords przy promocji materiału wideo. Reklama TrueView to grupa czterech produktów z czterema zasadami funkcjonowania. Z zasady TrueView dociera tylko do zainteresowanych odbiorców, reklamodawca płaci za obejrzenie reklamy, jeśli zostanie obejrzana 30 sekunda filmu, zwiększa się licznik na Youtube oraz możliwa jest optymalizacja na żywo. Licznik jest traktowany jako waluta, ponieważ ten licznik jest bardzo pilnowany. Wszystkie błędne, złe i nieprawidłowe wyświetlenia są wykluczane. Krótszych spotów niż 11 sekund z przyczyn technicznych nie da się zakwalifikować do zaliczenia w liczniku.

Cztery formaty TruView:

  • In Stream – dowolna długość – pre roll – kupno przez AdWords
  • In Slate – trudno znaleźć go w Polsce, pokazywany na filmach Longform, wówczas ten format jest wykorzystywany – to plansza pojawiająca się przed danym filmem z trzema filmami reklamowymi,
  • In Search – obrazek wyciągnięty z danego filmu, słowa i tytuł, który promuje dany film
  • In Display – dostępny w ramach sieci GDN, dostępny na stronach partnerskich ale też na Youtube bo to też część GDN, ale tam pojawi się w podobnych

TrueView powoduje większe zaangażowanie. Badanie 1500 osób z prerollem nie do pominięcia i TrueView pokazuje, że TrueView cieszyło się lepszym udziałem zaangażowania o 75%.

Jakie są powody pomijania reklam?

  • Widziałem reklamę
  • Nie jestem zainteresowany
  • Idea nie jest interesująca

Dlaczego oglądamy reklamy?

  • Śmieszne sceny
  • Ciekawa muzyka
  • Zobaczyć logo firmy
  • Zalety produktu
  • Pokaż mi coś szokującego

Jak trafić na kontent wideo? Korzystać ze wszystkich 4 formatów reklamy!

Na koniec oglądamy reklamę, którą Andrzej nakręcił sam. To przykład prerolla, który nakręcił sam. Wszystko przygotował, porę, video, atmosferę. Pre roll można pominąć po 5 sekundach. To był bardzo fajny film!

Wszystko co trzeba wiedzieć o Wyniku Jakości

Przemysław Modrzewski z MarketingLab przedstawił temat: Wszystko co trzeba wiedzieć o Wyniku Jakości. To nie jest super nowy temat, coraz częściej się przewija. Jednak pojawiają się różne problemy, do tego stopnie, że samo Google do końca nie komentuje technicznych aspektów. Tajemniczy skrót Wyn. Jak. pozostawia wiele do myślenia. Nie należy młodym reklamodawcom komunikować wszystkiego naraz, bo może to zaburzyć ich sposób budowania kampanii. Szczególnie problemem jest słowo niski.

Co wiemy o wyniku jakości?

Wynik jakości został wprowadzony dla użytkowników, aby nie istniała pokusa spamowania wyników wyszukiwania tylko przez klientów z bogatym portfelem. Jeśli wynik jakości rośnie to koszt CPC maleje i pozycja reklamy wzrasta. Wynik jakości wpływa na faktyczny CPC, szacunkową stawkę za pierwszą stronę oraz pozycję reklamy. Wynik jakości opiera się o kilka czynników, gdzie trzy z nich to najważniejsze. Wcześniej był to tylko wysoki CTR. Obecnie dochodzą dopasowanie oraz jakość strony docelowej.

Co trzeba wiedzieć o wyniku jakości?

Na wynik jakości istnieje na różnych poziomach naszego konta. Na poziomie słów kluczowych wynik jakości jest tworzony na podstawie słów kluczowych na naszym koncie, treści reklamy oraz zapytań wpisanych przez użytkowników. Skąd Google bierze Wynik Jakości dla nowych słów kluczowych na koncie? Nie mamy pełnego wpływu na wynik jakości na początku działania naszego konta. Tutaj wpływ ma historia konta. Czynnikiem zewnętrznym jest historyczna efektywność innych reklamodawców dla zapytania. Przekroczony stopień ilości wyświetleń słowa kluczowego na koncie prowadzi do wzrostu efektywności słowa kluczowego na koncie. Warto mieć stare konta z dobrą historią! Jeśli jesteśmy w stanie zwiększyć udział w raporcie wyświetleń to szybko przekroczymy ten próg (historia konta). Wynik jakości zawsze jest określony dla dopasowania ścisłego/dokładnego! Wszystkie pozostałe dopasowania dziedziczą wynik jakości od dopasowania ścisłego. Duża różnica wyświetleń w dopasowaniach (gdy to samo słowo ma różne dopasowania) może oznaczać, że słowo nie odpowiada zapytaniom. Wysoki CTR dla dopasowania ogólnego może powodować jednocześnie niski Wynik Jakości, ponieważ nie wiemy dokładnie jaki CTR dla tego słowa jest w dopasowaniu ścisłym.

Wynik Jakości na poziomie reklam jest uśredniany dla wszystkich reklam w grupie reklam. Dobrze jest pozbywać się reklam mających niższy CTR. Nie umieszczać więcej niż 4 reklamy w grupie. Wynik Jakości w grupie reklam możemy poprawić z wykorzystaniem Keyword Insertion Tool. W walce o wyższy CTR sprawdźmy jak to się przekłada na wskaźnik konwersji.

Wyświetlany adres reklamy jest liczony oddzielnie od samej reklamy. Warto testować różne adresy URL, bo wpływa to na CTR.

Czy wyższa pozycja oznacza wyższy Wynik Jakości? Nie. Pozycja reklamy nie ma wpływa Wynik Jakości. Nie ma znaczenia na jakiej pozycji jesteśmy, znaczenie ma jak się zachowują nasze reklamy. Wysoki Wynik Jakości daje szanse znalezienia się ponad wynikami wyszukiwania, jednak wymagane jest przekroczenie pewnego progu jakości. Segmentacja danych pokaże jaka jest efektywność naszych danych ponad wynikami wyszukiwania i obok. Zaskoczeniem jest, że efektywniejsze (większy % konwersji) reklamy mogą być obok wyników wyszukiwania, ale nie patrzmy na liczby bezwzględne konwersji.

Prawidłowa optymalizacja aby zachować wypracowany Wynik Jakości to nie kasowanie reklam, tylko przeniesienie do nowej grupy reklam i testowanie z innym wariantem reklamy. Kolejny zabieg to oryginalna treść odpowiadająca reklamie. Warto sprawdzić TITLE, nagłówki H1, H2 i opis obrazków. Wejdź w Narzędzie Propozycji Słów Kluczowych i wrzuć swój adres, dowiesz się co Google myśli o Twojej stronie. Gdy zbieramy dane, należy pamiętać o Polityce prywatności, chociaż tego rodzaje kampanie, zbierające dane mają większe szanse na niższy Wynik Jakości.

Szybkość ładowania strony ma wpływ na konwersyjność strony. Ma to wpływ nie tylko na jakość ale także postrzeganie naszej strony przez konsumentów. Wynik Jakości jest określany tylko na podstawie ostatniego indeksowania strony przez GoogleBota.

W sieci można znaleźć ogłoszenia o chęci kupna konta AdWords z odpowiednimi parametrami. Badania są, że ta sama kampania na koncie starym i nowym będzie inna. Na starszym koncie będzie taniej i wyżej. Historia nowsza konta jest ważniejsza niż starsza historia konta.

Czego nie wiemy? Nie ma dokładnych danych na ten temat, ale

  1. Czy to są wszystkie czynniki?
  2. Co to jest przeciętnie, poniżej średniej i powyżej średniej dla Google?
  3. Ile potrzeba czasu aby odbudować jakość konta?
  4. Czy wydany budżet ma znaczenie?
  5. I wiele innych…

Ciekawostka! Kampanie na Bing! Trzy czynniki są również w bingu, ale jedna zasadnicza różnica zachodzi, wynik jakości w Bingu nie wpływa na koszty ani pozycję. Wskaźnik nas tylko informuje.

UUU czyli “Unikalność” Unikalnego Użytkownika

Maciej LewińskiMaciej Lewiński przedstawił temat: UUU czyli “Unikalność” Unikalnego Użytkownika. Problem unikalnego użytkownika powstał, ponieważ na jednym z kont w Google Analytics wyszło, że jest więcej unikalnych użytkowników na stronie niż internautów w Polsce. Patrzymy na 4 ciasteczka tworzone przez GA. Ciastko _utma odpowiada za unikalnego użytkownika (jeden użytkownik, jeden komputer). Gdy korzystam z większej liczby urządzeń zaczyna się robić więcej ciastek. Według danych z AdPlannera, w Polsce, w maju 2012 jedna osoba na Facebooku wygenerowała ponad 3 ciasteczka. Według metodologii AdPlanner to jest to niezduplikowana liczba unikalnych użytkowników, ale jak?

Maciej robi test, sprawdza unikalnych użytkowników logujących się do sklepu internetowego. Do zmiennej niestandardowej w GA wrzucał ID użytkownika z bazy danych. W raporcie wyszło, że ma 4100 unikalnych użytkowników, z liczbą 3304 loginów. Czyli liczba unikalnych użytkowników jest o ok. 20% zawyżona. Patrząc na 12 miesięcy wstecz % unikalność użytkowników maleje, mimo to w Gemius dane użytkowników w Polsce rosną.

Skąd takie wnioski? W okresie grudzień 2011 – luty 2012 pojawiło się mnóstwo użytkowników mobilnych.

  1. Pierwsza przyczyna to wzrost segmentu mobile.
  2. Druga przyczyna to zwiększenie udziału się przeglądarek z trybem private lub incognito.
  3. Czyszczenie ciastek.
  4. Lojalność użytkowników wyrażona powrotami na stronę poprzez różne urządzenia.

Podsumowanie badania:

  1. Liczba UU jest o 10% – 30% większa niż osób, które odwiedzają Twoją stronę.
  2. Osoby, które czyszczą ciastka stanowią 2% z Unikalnych użytkowników
  3. Trend będzie postępował w powodu zwiększania ruchu mobile, rozwój przeglądarek, wzrostu internautów itp.

Link Building po Penguin Update w kontekście TrustRank

Cezary LechCezary Lech z MaxROY.com przedstawił temat: Link Building po Penguin Update w kontekście TrustRank. Rozpoczyna od slajdu SEOmoz z roku 2011 na temat rozkładu czynników wpływających na pozycję. Zwraca uwagę na to że rośnie ilość spamu. Następnie widzimy rodzaje linków i miejsca jakie możemy pozyskać do strony. Dywersyfikujmy skrypty:

  • katalogi
  • precle i strony z artykułami
  • SWLe
  • Profile
  • Kupno linków
  • Notki PR
  • Serwisy web 2.0 i bookmarkingowe
  • -Blogi i posty na forach

Najważniejsze jest aby, linkować w głąb serwisu, do kategorii, różnicować typy linków, maksymalizować linki z różnych domen oraz różnicować achor teksty. Rozróżniamy następujące typy linków:

  • linki side wide oraz pojedyncze linki z domeny
  • linki ze strony głównej oraz z głębokich podstron
  • linki z grafiki oraz link z dokładnych anchor tekstem
  • linki z dłuższym wielowyrazowym anchor tekstem
  • linki z plików .pdf, .doc, .csv, .ppt. itp
  • linki z podstrony do podstrony
  • linki ze stron o wysokim oraz niskim PageRank
  • linki z blogów, katalogów z profili, precli, notek Public Relations
  • linki ze stron polskich oraz zagranicznych
  • linki ze stron o wysokim oraz niskim Trust Rank
  • linki ze stopki, z treści artykułu, z sidebaru, z menu/topstrony
  • linki z różnego rodzaju skryptów
  • linki dofollow oraz… także linki nofollow!

Czarek opisuje różnicowanie anchor tekstów.

  • 30% pozycjonowane słowo kluczowe
  • 30% semantyczne powiązane słowa
  • 20% słowa generyczne
  • 10 % nazwa firmy lub strony
  • 10% adres URL

Jak linkować świeżą domenę? Pierwsze dwa tygodnie linkowania kluczowe, pierwszy link nofollow z YouTube.com, Facebook.com, plus.google.com. Dalej dziennikarstwo obywatelskie, wykop.pl itp.

Teraz trochę o Matt Cutts i jego wypowiedziach, dalej wypowiedź Kaspara o preclach i swlach oraz przykład papki jaka jest na polskich preclach znajdujących się w indeksie Google.

Jak przygotować wpis w pressel pages?

  • 3 linki do trzech różnych domen
  • Jeden z linków do wiarygodnej domeny (wiarygodna społecznościówka)
  • Duża ilość treści min. 500 słów
  • Dodaj obrazek lub video
  • Dobrze widziany jeden link wewnętrzny
  • Autor inny niż admin
  • Stosuj nagłówki, wyboldowania, wypunktowania
  • Główne słowo na początku i na końcu tekstu

Trustrank

Ręcznie ustalone witryny np. witryny rządowe, Google decyduje ze one są niespamowe jest małe prawdopodobieństwo że tutaj pojawi się spam ręcznie przez quality score. Kolejne witryny np. wikipedia prawdopodobieństwo pojawienia się spamu 0.15% I tych domen jest dużo co raz większe prawodpoodbieństwo spamu i ich trust jest co raz mniejszy

Czy linki nofollow przekazują TrustRank?

  • case z wikipedii z forum gdzie gościowi usunęli 10 linków z wikipedii i to miało wpływ na pozycję
  • linki trust rankowe linki nawet nofollow działają
  • strony wiarygodne mogą być linkowane BlackHat i nic się nie stanie bo trustrank jest wysoki.

Badanie użytkowników wyszukiwarki – prezentacja rezerwowa!

W tym miejscu miała być prezentacja innej osoby i z innym tematem, jednak się nie udało jej przeprowadzić. Synergia wyszukiwania organicznego + ppc, kto tak klika? Teraz patrzymy na pierwszą mapę złotego trójkąta. Analiza trójkąta, tylko że ma on już kilka lat. Google Eye Tracking Report wykazał następujące sposoby przeglądania strony:

  1. Szybkie kliknięcia
  2. Skanowanie liniowe
  3. Skanowanie złotego trójkąta
  4. Skanowanie powolne
  5. Wznawianie

Powyższe schematy mogą łączyć się w całość.

Badania jakościowe mogą dostarczyć dokładniejszych informacji o użytkowniku w przeciwieństwie do badań ilościowych.

Jego dziewczyna przeprowadziła badania, odpowiadając na 4 pytania, badania były przeprowadzone na 12 osobach zatem nie będziemy ich tu cytować. Fajne były filmy z nagraniami zachowań tych 12 użytkowników.

Drogi SEMito. AdWords umarło. Poznaj 5 sekretnych sposobów jak możesz to wykorzystać

Grzegorz MogilewskiGrzegorz Mogilewski przedstawił temat: Drogi SEMito. AdWords umarło. Poznaj 5 sekretnych sposobów jak możesz to wykorzystać.

AdWords w 2008 roku mało klientów, mało specjalistów i niskie stawki. Z drugiej strony to łatwość, bardzo efektywne, opłacalne, tak sobie weryfikowalne, oderwane od innych działań marketingowych i prestiżowe.

Na dużych serwisach jest dramatyczny spadek pobytu na serwisach, z uwagi na wzrost reklama na nich. Ludzie znajdują to co chcą i szybko wychodzą.

Wejście w AdWords nie jest już przewaga konkurencyjną, ponieważ wszyscy to robią, zauważa się kolosalny wzrost liczby firm SEM ora liczba specjalistów SEM na rynku wzrasta równie szybko.

Obserwujemy także wzrost konkurencji w aukcjach. Long Tale ginie. Weszły duże i (durne) firmy do SEMu. W coraz większej ilości nisz w aukcji bierze udział 20 – 50 marketerów. 95% ruchu zgarnia tylko kilku… koszty AdWords / Offline się wyrównują, idiotyczny remarketing.

Małe firmy i efekt darmowego kuponu. Brak zaangażowania, brak efektów, brak kultury badania efektów, brak właściwego backendu, spójnej kultury marketignowej, strony, oferty, przygotowanego offline’u, zniechęcenie.

Google nie dowozi wyniku finansowego

  • Google jest właścicielem kasyna
  • Wzrost stawek / nacisk na monetyzację również wartościowego ruchu
  • Stupidity taxe, automatyczna modyfikacja „Exact” automatyczne testowanie reklam, impression share
  • Pomoc konsultantów Google 🙂
  • Remarketing jako idealny sposób monetyzacji mało wartościowego GDNu
  • Iluzoryczna obietnica – Google Autopilot
  • Pozytywy (Google Slap)

Kasyno zawsze wygrywa, reklamodawca przegrywa.

Strategie SEM są coraz łatwiejsze do odkrycia. Widać z kim się bijemy na jakie słowa. Google eksperymentuje z pokazywaniem ilości klików pod reklamą (jak FB likes przy reklamach). Google niedługo pozwoli oglądać reklamy konkurencji.

Masa ciągłych aktualizacji i zmian odwracających uwagę od spraw najważniejszych. Uruchomienie kampanii staje się coraz prostsze (obietnica G), ale prawdziwa optymalizacja jest coraz trudniejsza. Stupidy taxes. Jeśli masz doskonale zoptymalizowane podstawy pomaga, jeśli nie masz stabilnej podstawy, przeszkadza.

Te wszystkie zmiany nie są złe. Na końcu rozbija się o to czy jestem marketingowcem, czy specjalistą AdWords.

5 sekretnych sposobów jak można to wykorzystać:

  • Marketing – wszyscy jesteśmy marketingowcami (Klient – Potrzeba – Oferta – Zaspokojenie)
  • Zostań traffic strategist – SEO wpływa na SEM, renesans YellowPages
  • Edukuj się wybiórczo ale szerzej (znajdź jakieś źródło wiedzy o: AdWords, marketingu, psychologii, badaniach) – wyczyścić sloty
  • Dowiedz się czym jest zasada Pareto (80/20) – w życiu, w marketingu, w AdWords
  • Zmień podejście do testowania

Moim skromnym zdaniem była to najlepsza prezentacja podczas całego SEMcampu, prawdę powiedziawszy, nie dało się wszystkiego zanotować, a myśli były bardzo cenne.

Podsumowanie

Prezentacje zakończyły się ok. godziny 19:00 co spowodowało, że panel dyskusyjny nie odbył się. W trakcie jednej z przerw Mariusz Gąsiewski udzielił również wywiadu, opowiadając o organizacji SEMcampu, uczestnikach i o pomocy dzieciom jaką dzięki temu można udzielić. Niestety z powodu słabej jakości akustycznej, materiał nie nadaje się do opublikowania. Ogólnie podsumowując konferencje specjalistów branży SEM uważam za bardzo udaną.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

14 komentarzy do “Co się dzieje podczas #10 SEMcampu w Warszawie? – Live

  1. Kurczę nie mogłem być i widzę, że wiele straciłem niestety. Dzięki za relację!

  2. Dzięki za tak obszerną i konkretną relację : ) Kiedy zdążyłeś to wszystko napisać ??? !!! 😉 🙂

  3. Widzę, że było ciekawie:) Następnym razem na pewno będę. Dowiedziałem się za późno:(
    Dzięki za relacje.

  4. Dzięki tej relacji „na żywo” przynajmniej wiemy ile straciliśmy. Też bardzo żałuję, że nie mogłem być obecny. Ale następnym razem mam nadzieję, że się uda.

  5. TrustRank Googla to zupełnie co innego niż Trustrank Yahoo. Ty za Cezarem podałeś definicję tego jak działał TrustRank Yahoo.

    Wybierano ręcznie zestaw reputowanych stron z których „rozchodził się” autorytet.

    Googlowy TR to zupełnie inna bajka i nie jest to robione ręcznie. Na domenach EDU też znajdziemy niskiej jakości witryny czy zaspamowane przez seowców fora. Myślisz że te strony mają jakiś cudowny bonus tylko dlatego, że są .edu?

  6. Dzięki Artur za relację! Szkoda, że nie wyszło z video

  7. SEO Moher byłem na pełnym szkoleniu u Czarka i zaznaczał, że sama domena edu nie ma znaczenia i mówił skąd bierze się ta moc.

    Dzięki Artur za szczegółową relację 🙂 Następnym razem musisz się wyposażyć w mikrofon 🙂

  8. Video wyszło, audio zrobiło psikusa, a byłby to jeden z najfajniejszych wywiadów w branży, ech 🙂

  9. Pingback: 10 SEMcamp już z nami « Krzysztof Buczek
  10. @Artur: szkoda… na pewno nic się nie da z tym zrobić?

  11. SEM temat wart uwagi. Odpadł mi ten świetny wyjazd. Za rok muszę tam być. Artykuł odzwierciedla fakt, że poziom wykładów z roku na rok jest coraz wyższy. Nawet samo sprawozdanie już dużo wnosi.

  12. Świetne sprawozdanie z tego co się działo na kolejnych warsztatach, obszernie ale konkretnie = dzięki Artur!

    ps. widzę ze wiedzę którą nie da się już sprzedać za większą kasą, lub wyszła gdzieś bokiem, dopiero teraz trafia na „otwarte salony” 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *