Optymalizacja wydajności strony

Optymalizacja wydajności strony – szkolenie online

Optymalizacja prędkości ładowania strony internetowej jest niezwykle istotna. Użytkownik oczekuje, że strona otworzy się błyskawicznie. Tego samego spodziewa się Google, że strony który będzie wyświetlał w wynikach wyszukiwania, również będą szybkie.

To prawda, że szybkość ładowania jest znikomym czynnikiem w rankingu Google i nie odgrywa bardzo istotnej roli przy jego układaniu. Jednak jest kluczowym elementem, gdy chodzi o sprzedaż na stronie. Według badania przeprowadzonego przez Portent na przykładzie 500 stron e-commerce, wynika że z każdą sekundą dłuższego ładowania strony spada średnia wartość generowana przez tę stronę. Zatem istnieje silna korelacja między szybkością strony a generowanymi leadami i przychodami.

Jak optymalizować wydajność strony?

Google oraz Yahoo/Bing bardzo poważnie traktują prędkość ładowania strony. Udostępnili szereg wskazówek jak należy optymalizować różne elementy aby przyspieszyć ładowanie strony. Z tych wskazówek możemy skorzystać pod tymi adresami:

Zazwyczaj są te wskazówki pogrupowane w następujące kategorie:

  • Zawartość
  • Serwer
  • Pliki cookie
  • Pliki CSS
  • JavaScript
  • Grafika
  • Urządzenia mobilne

Nie chcemy też zapomnieć o narzędziu PageSpeed Insights, które analizuje szybkość działania strony i daje wskazówki dotyczące wygody korzystania użytkowników urządzeń mobilnych.

PageSpeed Insights mierzy wydajność stron na urządzeniach mobilnych i komputerach. Dwukrotnie pobiera adres strony podczas badania, dla użytkownika mobilnego i komputera stacjonarnego. Narzędzie to jednak jest ograniczone i wiele aspektów szybkości ładowania stron pomija, np. kompresję plików JPG lub czas, który upłynął do wysłania pierwszego bajtu serwera.

Pamiętajmy też, że z jednej strony to narzędzie firmuje Google, a z drugiej strony zaleca korzystanie rozwiązań, które niezwykle spowalniają działanie strony oraz obniżają wynik PageSpeed Insights. Zwykłe dodanie kodu Google Analytics, stosowanie fontów Google lub korzystanie z biblioteki jQuery pobranych z zasobów Google negatywnie wpływa na szybkość działania strony.

Szkolenie online

Czego dowiesz się na szkoleniu online?

Szkolenie odbędzie się 30 listopada 2016 roku (środa), o godzinie 11:30 sesja przedpołudniowa oraz ponownie o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie Anymeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, potem będzie można do niego powrócić. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.

Podczas otwartego szkolenia online, dowiesz się jak przyspieszyć działanie strony oraz z których narzędzi warto skorzystać wyszukując miejsca optymalizacji wydajności. Program szkolenia zawiera następujące punkty:

  1. Optymalizacja konfiguracji serwera
  2. Optymalizacja transmisji danych
  3. Optymalizacja renderowania strony

W trakcie szkolenia dowiesz się jak identyfikować elementy, które w czasie ładowania strony mogą ją opóźniać. Będziesz też wiedział, z których narzędzi skorzystać aby w pełni dokonać pomiaru czasu ładowania strony. Następnie dowiesz się jak optymalizować trzy obszary, na które składa się całkowita wydajność strony: serwer, transmisja, renderowanie. Poznasz praktyczne rozwiązania, które sprawią, że Twoja strona internetowa przyspieszy i wzrośnie jej wydajność oraz atrakcyjność w oczach użytkowników.

Co otrzymam na szkoleniu?

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
  • Każdy uczestnik otrzyma indywidualny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Cena udziału w szkoleniu to kwota 199zł brutto. Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.


Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści. Jednak w samym szkoleniu jest limit 25 miejsc dla uczestników i decydować będzie pierwszeństwo zgłoszenia oraz opłacenia uczestnictwa w nim. Wielu z nas wie, że pozycjonowanie za 200 zł już się kończy i trzeba szukać nowych metod. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by taką kwotę zainwestować w swoje umiejętności i wiedzę.

Inne szkolenia

Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, zapisz się również na poniższe szkolenia:

  1. Odzyskiwanie linków z wygasłych domen – 9 listopada 2016
  2. Content + Outreach w PL – 16 listopada 2016
  3. Migracja strony internetowej – 23 listopada 2016
  4. Pozycjonowanie lokalne w Google – 7 grudnia 2016

Kilka słów o mnie

Artur StrzeleckiArtur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 50 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 350 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.