Long Tail – aspekty techniczne i wykorzystanie w praktyce

Marcin Deręgowski

Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel Artefakt z Wrocławia swoją prezentację oparł na studium przypadku strony internetowej, która znajduje się w TOP20 Megapanelu. Uczestnicy spotkania zobaczyli case projektoskop.pl – gdzie od 3 lat w serwisie stale przybywa użytkowników.

Na podstawie 1 mln słów kluczowych oraz 6,5 miliona odwiedzin Marcin pokazał w jaki sposób zarządzać długim ogonem. Ciekawy aspekt nabrał mechanizm zawężania długiego ogona, poprzez likwidację słabych treści oraz uruchomienie rel=canonical w wynikach zawężarki. Marcin podkreślił też, że wszystkie daty związane z Pandą są widoczne na zagregowanym wykresie i do każdej aktualizacji podejmowali działania adaptacyjne.


Festiwal SEO 2024


W drugiej części prezentacji zobaczyliśmy przykłady innych dużych portali jak budują w lepszy lub gorszy sposób długi ogon oraz pseudomodel bazodanowy do wzmacniania konstrukcji długiego ogona.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *