Content + Outreach w PL – szkolenie online

Content + Outreach to metoda zdobywania linków, która jest niezwykle skuteczna oraz bardzo dobra jeśli chodzi o jakość pozyskanych linków. Jakość mierzona jest jako miejsca, gdzie link został umieszczony oraz liczbę przejść jaką ten link wygenerował.

Content + Outreach na zagranicznych rynkach

Na zagranicznych rynkach, szczególnie w języku angielskim, metoda Content + Outreach jest uznawana za najpewniejszą i obecnie najlepszą metodę zdobywania linków, to także bardzo wyrafinowana forma content marketingu. Jednak należy podkreślić, że nie jest to tani sposób, bowiem wymaga dużo zaangażowania i włożonej pracy. Łączy ze sobą umiejętności techniczne oraz kreatywność razem ze zdolnością do nawiązywania i utrzymywania komunikacji.

Wiele technicznych aspektów, takich jak:

  • poszukiwanie listy blogów i blogerów,
  • typowanie influencerów na podstawie udostępnień w mediach społecznościowych,
  • szablony e-maili w j.angielskim,
  • listy przydatnych narzędzi i wiele innych

znajduje się w gotowych poradnikach m.in tu:

Jednak te wskazówki mają bardzo słabe przełożenie na nasz rynek w Polsce. Po pierwsze, rzadko lub wcale myślimy o zdobyciu linka przez dotarcie do osoby. Twardo się trzymamy metod polegających na znalezieniu miejsca bądź skryptu. Problemem w tym przypadku jest to, że są one łatwo replikowalne przez naszych konkurentów.

Metody te opierają się także o nawiązywanie relacji z blogerami, ale jest ogromna różnica w liczbie blogów jakie istnieją w j.angielskim, a tymi które istnieją w j.polskim. W Polsce to pole znacznie jest zawężone, dlatego należy wyjść poza ten obszar i poszerzyć go o inne media internetowe.

Pojawiają się pewne przebłyski wiedzy o tej metodzie. M.in. jest prezentacja, która zawiera wiele cennych wskazówek jak przygotować e-mail i jak on ma wyglądać, ale było to realizowane poza Polską, więc nie ma to żadnego przełożenia na nasz rynek.

Na zachodnich rynkach istnieją specjalizowane firmy, które specjalizują się w przygotowaniu contentu, a następnie w prowadzeniu kampanii outreachowej, ale nadal nie ma to przełożenia na polski rynek.

Tutaj dostrzegli (słaby tekst – nie ma sensu czytać) że coś takiego istnieje w Polsce ale tylko w zakresie komunikacji z blogerami. Tekst jest tak ogólnikowy, że link dostał nofollow.

Content + Outreach w PL

Metoda z pewnością ma ogromny potencjał. Od dłuższego czasu zbierałem doświadczenie i materiały przy zdobywaniu linków w ten sposób. Wiedzę, którą dzięki temu pozyskałem uważam za bezcenną. To co możecie przeczytać powyżej, potraktujmy jako rozgrzewkę, przed rzeczywistym zastosowaniem tej metody na naszym rynku.

Szkolenie online

Czego dowiesz się na szkoleniu online?

Szkolenie odbędzie się 21 listopada 2019 roku (czwartek), o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie Clickmeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, potem będzie można do niego powrócić. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.

Podczas otwartego szkolenia online powiem o tym, czym dokładnie jest Content + Outreach. Program szkolenia zawiera następujące punkty:

  • Co to jest Content + Outreach
    • Jakie są cele do osiągnięcia
    • Sposoby pomiaru efektów
  • Przygotowanie contentu
  • Przygotowanie przed outreachem
  • Wykonanie kampanii C + O
  • Cztery przykłady (2x inhouse, wnętrza, budowlanka)

Zobaczymy jak przygotować się do kampanii, której jednym z celów będzie zdobycie wartościowych linków do strony oraz jak i czym mierzyć pozostałe osiągnięte cele. Przygotowania są spore, bo trzeba dobrać temat, przygotować content, wybrać media internetowe i dobre strony, znaleźć osoby do których należy się zwrócić, przygotować spersonalizowaną wysyłkę i monitorować odpowiedzi. Po tych krokach zaczyna się najtrudniejszy etap, stworzenie contentu według potrzeb, jakie nakreśliły osoby z którymi nawiązaliśmy kontakt.

Szkolenie będzie zawierało całą niezbędną teorię, opis wszystkich realizowanych zadań oraz cztery przykłady zastosowania tej metody na rzeczywistych przykładach. Dwa przykłady będą typu in-house do zastosowania we własnej firmie lub na własne potrzeby. Kolejne dwa przykłady będą w formie usługi wykonanej dla klienta i będą one z branży wnętrzarskiej (miękka) oraz budowlanej (twarda).

Co otrzymam na szkoleniu?

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
  • Każdy uczestnik otrzyma nagranie szkolenia w postaci pliku video.
  • Uczestnicząc w szkoleniu, otrzymasz też wszystkie odpowiedzi na szczegółowe i techniczne pytania.

Cena udziału w szkoleniu to kwota 199 zł netto (244,77 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.

Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści. Jednak w samym szkoleniu jest limit 25 miejsc dla uczestników i decydować będzie pierwszeństwo zgłoszenia oraz opłacenia uczestnictwa w nim. Wielu z nas wie, że pozycjonowanie za 200 zł już się kończy i trzeba szukać nowych metod. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by taką kwotę zainwestować w swoje umiejętności i wiedzę.

Inne szkolenia

Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, zapisz się również na poniższe szkolenia:

  1. Odzyskiwanie linków z wygasłych domen – 14 listopada 2019
  2. Migracja strony internetowej – 28 listopada 2019
  3. Optymalizacja wydajności strony  – 5 grudnia 2019
  4. Pozycjonowanie lokalne w Google – 12 grudnia 2019

Kilka słów o mnie

Artur StrzeleckiArtur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.