Marketing w Google – 7 częściowe szkolenie online

We wrześniu 2019 roku poprowadzę na żywo 7 częściowy cykl szkoleń online (webinar) z zakresu marketingu w Google. Program szkolenia oparłem o zdobyte doświadczenie i wiele lat pracy w tematach, które będą omawiać. Cena szkolenia (459zł netto) jest atrakcyjna a forma uczestnictwa jest bardzo wygodna, bo przed własnym komputerem o dogodnej godzinie.

Szkolenie online

Czego dowiesz się na szkoleniu online?

Podczas cyklu otwartych szkoleń online, każdy uczestnik pogłębi swoją wiedzę z zakresu szeroko pojętego pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Program szkolenia składa się z 7 części. W każdej części szeroko omawiam jeden z wybranych aspektów marketingu w Google wraz z przykładami i analizami.

Dla kogo jest szkolenie?

Szkolenie jest dla każdego, kto chce poszerzyć, uzupełnić lub zbudować od podstaw swoją wiedzą o tym jak wykorzystać wyszukiwarkę Google w działalności swojej firmy lub w jeszcze lepszym i skuteczniejszym świadczeniu usług pozycjonowania i optymalizacji. Ze szkolenia skorzystają przede wszystkim specjaliści SEO, menedżerzy ds. obsługi klienta, handlowcy z firm SEO oraz każdy, komu zależy na zrozumieniu jak działa wyszukiwarka Google  oraz jak poprawić widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Jaki jest program szkolenia?

Program szkolenia obejmuje 10,5 godziny materiału podzielonego na 7 części. Każda część trwa 90 minut, gdzie 75 minut przeznaczone jest na prezentację treści i przykładów a 15 minut na pytania i odpowiedzi uczestników szkolenia. W zakresie szkolenia umieściłem poniższe tematy.

Część I. Zasada działania wyszukiwarki Google

W pierwszej części szkolenia omawiam jak działa wyszukiwarka oraz jakie usługi oferuje. W zakres materiału wchodzą:

  • jak działa wyszukiwarka (pobieranie, indeksowanie, baza danych, wyświetlanie),
  • podstawowe czynniki rankingowe wyszukiwarki Google,
  • projekty związane z wyszukiwarką,
  • typy i modyfikatory zapytań,
  • funkcje wyszukiwania.

Część II. Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google

W drugiej części szkolenia omawiam i analizuję listę 200 czynników rankingowych Google. Autorem listy jest Brian Dean. W zakres programu wchodzą:

  • czynniki wpływające na domenę,
  • elementy na poziomie strony,
  • czynniki na poziomie witryny,
  • linki,
  • interakcje użytkownika,
  • specjalne zasady algorytmu,
  • czynniki społecznościowe,
  • sygnalizowanie marki,
  • spamowanie wewnątrz i na zewnątrz strony.

Część III. Wprowadzenie do danych strukturalnych

W trzeciej części szkolenia wprowadzam uczestników w temat danych strukturalnych (znane pod inną nazwą elementy rozszerzone lub fragmenty sformatowane). W zakres materiału opartego o tutorial Google wchodzą:

  • metadane,
  • schema.org (notacja Microdata, RDF-a oraz JSON-LD),
  • typy rozszerzeń danych strukturalnych w Google,
  • typy treści z danymi strukturalnymi,
  • marker danych strukturalnych,
  • narzędzia (Google, Bing, Yandex).

Część IV. Eye tracking  i click tracking w Google

W czwartej części szkolenia pokazuję jak korzystanie i postrzeganie wyników w Google zmieniło się na przestrzeni 20 lat oraz jak trzeba to wykorzystać we własnych działaniach. W zakres programu wchodzą:

  • eye tracking (badania okulograficzne) w Google,
  • click tracking (badania CTR, klikania w rezultaty) w Google.

Część V. Optymalizacja wydajności strony

W piątej części omawiam i pokazuję jak przyspieszyć działanie strony internetowej. Materiał jest oparty na wcześniejszym szkoleniu optymalizacji wydajności strony, zaktualizowanym o ostatnie zmiany w PageSpeed Insights oraz Google Speed Update. W zakres programu wchodzą:

  • optymalizacja konfiguracji serwera,
  • optymalizacja transmisji danych,
  • optymalizacja renderowania strony.

Część VI. Link building

W szóstej części omawiam i pokazuję na wielu przykładach jak pozyskiwać linki do strony internetowej. Ta część jest oparta wyłącznie o moje własne doświadczenie. W zakres programu wchodzą:

  • linki zdobywane za pomocą relacji,
  • linki zdobywane za pomocą wiedzy o skryptach,
  • linki kupowane na platformach linków lub u link builderów.

Część VII. Audyt strony internetowej

Siódma część to zarówno uporządkowanie dotychczasowej wiedzy jak i praktyczne wskazówki jak zabrać się za optymalizację strony internetowej. Ta część jest oparta o listę autorstwa Pawła Gontarka i składa się z 12 punktów:

  • podstawowe dane,
  • optymalizacja onsite,
  • zawartość na stronie,
  • dobór słów kluczowych,
  • powielanie zawartości,
  • indeksacja i dostępność,
  • architektura i linkowanie wewnętrzne,
  • przekierowania 3xx,
  • problemy techniczne,
  • prędkość witryny,
  • wersja mobilna i AMP,
  • wersje językowe strony.

Co otrzymam na szkoleniu?

  • Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
  • Każdy uczestnik otrzyma dostęp do nagrania video ze szkolenia.

Harmonogram szkoleń

  • 3 września 2019, godz: 10:00 – I część, powtórka godz: 21:30
  • 5 września 2019, godz: 10:00 – II część, powtórka godz: 21:30
  • 10 września 2019, godz: 10:00 – III część, powtórka godz: 21:30
  • 12 września 2019, godz: 10:00 – IV część, powtórka godz: 21:30
  • 17 września 2019, godz: 10:00 – V część, powtórka godz: 21:30
  • 19 września 2019, godz: 10:00 – VI część, powtórka godz: 21:30
  • 26 września 2019, godz: 10:00 – VII część, powtórka godz: 21:30

Szkolenie odbywa się w 2 razy w tygodniu, we wtorki i w czwartki o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie na żywo o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie ClickMeeting i potrwa 90 minut (75 minut program szkolenia, 15 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, jeśli ktoś będzie chciał je odtworzyć później. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.

Cena udziału w szkoleniu to kwota 459 zł netto (564,57 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.

Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści.

Kilka słów o mnie

Artur StrzeleckiArtur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.