Optymalizacja działań w Google przy pomocy SEMSTORM

Milena Szałacka

Do działań optymalizujących stronę internetową w Google z pewnością należy wybór odpowiednich słów kluczowych, takich które są wyszukiwane przez użytkowników oraz w miarę łatwo pojawić się na konkurencyjnej pozycji dla tego słowa.

W czasie wszechobecnego (not provided) przydałoby się uchylić rąbka tajemnicy o słowach kluczowych, które zostały przez Google schowane. Dobrze jest też wiedzieć jakich słów kluczowych używa konkurencja i które z nich są najlepsze w zakresie przyciąganego ruchu. Dobrze zoptymalizowana strona przyciąga także uwagę sygnałów z mediów społecznościowych. Pomocą w przeprowadzenia takiej optymalizacji i oraz zmierzeniu tych efektów tych działań w postaci dziennego monitoringu służy pomocą Milena Majchrzak prezentując narzędzie pod nazwą SEMSTORM.


SEMSTORM, narzędzie które już wcześniej było przestawione i opisane w działaniu, doczekało się teraz publicznej prezentacji wraz z pokazem możliwości jakie posiada. Zacznijmy od konkretów, takich jak:

  • w indeksie znajduje się około 8 milionów słów kluczowych w języku polskim,
  • wybrano je i wyselekcjonowano z bazy 200 milionów słów kluczowych,
  • w indeksie znajduje się 10 milionów subdomen,
  • w indeksie zarejestrowano informacje o 40 milionach adresach URL,
  • docelowo w bazie ma się znajdować 30 milionów słów kluczowych,
  • indeks odświeżany jest raz w miesiącu.

W trakcie prezentacji zobaczyliśmy jak SEMSTORM pomaga w:

  • wyznaczaniu optymalnych słów kluczowych,
  • odkrywa (not provided),
  • analizie konkurencji,
  • oraz jak wykorzystać narzędzie w pracy agencyjnej.

W zakresie słów kluczowych, narzędzie pomaga znaleźć słowa kluczowe, które są związane tematycznie z treścią witryny, wyznaczyć słowa łatwe do pozycjonowania oraz te, które są odporne na zmiany algorytmów i przyciągają określonych użytkowników generując przychód. Milena pokazała przykładowe cztery zestawy działań w SEMSTORM, które doprowadziły w pierwszym przypadku do wskazaniu słów z największym potencjałem, w drugim przypadku słów które zaliczyły spadki, w trzeci jak wyszukiwać słowa kluczowe korzystając ze wzorców, a w czwartym jak wynajdywać ciekawe literówki popełniane przez szukających.

W niedalekiej przyszłości oczekiwane jest spięcie narzędzia z Google Analytics. Narzędzie też wyznacza konkurentów, robi to na podstawie podobnych słów kluczowych. Na koniec Milena podzieliła się kilkoma ciekawostkami, które można wyciągnąć z tak ogromnej bazy jaka w SEMSTORM jest.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *