Festiwal SEO 2014 Katowice

Festiwal SEO 2014

Festiwal SEO to największe w kraju spotkanie specjalistów SEO, na które składają się prezentacje oglądane na wielkim ekranie oraz nawiązanie kontaktów w branży i wymiana własnych doświadczeń. Festiwal SEO 2014 będzie miał miejsce 30 maja.

Szkolenie z optymalizacji

Pierwsza edycja Festiwalu SEO, która odbyła się w zeszłym roku, przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów i uczestników. Do Katowic przyjechało tak wiele osób, że nie wszystkim udało się zmieścić w wynajętej galerii. Kto był, ten z pewnością to pamięta. Dlatego tym razem, warto zjawić się trochę wcześniej, wygodnie zająć miejsce i posłuchać ciekawych prezentacji. Kto nie był, może zobaczyć zdjęcia.

W tym roku przyjeżdżają do Katowic osoby, które jeszcze tu publicznie nie występowały, także będzie to dla wszystkich debiut na śląskiej ziemi.

Lista zaproszonych gości

Ewelina SzczecinskaEWELINA SZCZECIŃSKA

Listę gości otwiera dama polskiego SEO. Ewelina Jest właścicielką firmy Artevia i autorką swojego bloga (nareszcie pod własną domeną). Obdarzona lekkim piórem, dzieli się swoją wiedzą, przemyśleniami i pomysłami na swoim blogu. Obecna jest również na różnych spotkaniach, szkoleniach i warsztatach z zakresu SEO. Niedawno miała przyjemność wystąpić podczas Geek Girls Carrots w Łodzi.

Łukasz RajzerŁUKASZ RAJZER

Łukasz Rajzer specjalizuje się w branży ubezpieczeniowej. Ten SEO-najemnik, każdy projekt który dostanie pod opiekę zamienia w złoto. Orędownik czystych, białych metod pozycjonowania i zdobywania naturalnego ruchu.

Konstantin KaninKONSTANTIN KANIN

Konstantin Kanin pochodzi z za wschodniej granicy. To pozwala mu świetnie rozumieć tamten rynek i wyszukiwarkę Yandex. Obecnie zajmuję się promocją polskich firm na rynkach rosyjskich i trudno znaleźć kogoś, kto robiłby to lepiej od niego. Stale publikuje na swoim blogu nowości z rosyjskiego rynku wyszukiwarek.

Łukasz ŻeleznyŁUKASZ ŻELEZNY

Miałem napisać, że przyjedzie do Katowic prosto z Londynu, aby podzielić się swoimi umiejętnościami, ale tak nie będzie. Zdolności Łukasza są tak bogate, że dostrzegają je fachowcy na całym świecie. Jest mówcą na międzynarodowych konferencjach jak Marketing Festival, BrightonSEO czy ClickZ. Właśnie z ClickZ, która 2 dni wcześniej odbywa się w Szanghaju, przyjedzie prosto do Katowic.

Paweł RabinekPAWEŁ RABINEK

Kolejny znamienity gość, to czarodziej z Planety SEO. Zrealizowane pomysły Pawła, sprawiają, że jego sława sama go wyprzedza. Najbardziej znany produkt, obecny jako rozszerzenia w Firefox i Chrome to Seoptimer. Z powodu Pawła wrodzonej skromności, szczegóły reszty udanych projektów takich jak Planeta SEO czy Blind Search zostawię jemu do opowiedzenia na miejscu.

Maciej LewińskiMACIEJ LEWIŃSKI

Będzie analityczną wisienką na torcie SEO. Maciej, niczym one-man-army, robi w analityce internetowej wszystko co można zrobić. A jeśli się czegoś nie da wykonać, to wymyśla sposób, żeby jednak się dało. Szkoli z ramienia Google w Akademii Google Partners. Większość z nas jeszcze nie dojrzała do tego, co Maciej będzie chciał nam powiedzieć, ale z pewnością za jakiś czas zrobimy z tego użytek.

Krzysztof MarzecKRZYSZTOF MARZEC

Krzysiek obecnie jako właściciel Deva Group, to doświadczony koordynator w dużych projektach SEO, a takimi się zajmował gdy był szefem SEO Interii. W ciągu wielu lat zdobył sporo doświadczeń i miliony odwiedzin uzyskiwanych każdego miesiąca. Swoją wiedzę przelewa na firmowego bloga.

Przemek SztalPRZEMEK SZTAL

Główny rozgrywający SEO w Performance Media to Przemek Sztal. Porządnie prowadzi firmowego bloga, gdzie można znaleźć sporo cennych informacji. Stale analizuje nowinki z zachodniego rynku i przenosi je na rodzimy grunt. Robi Internety.

Bartosz GóralewiczBARTOSZ GÓRALEWICZ

Jest nową gwiazdą, jasno błyszczącą na polskim niebie SEO. Jego praca głównie nastawiona jest na rynek amerykański i brytyjski i w takim też języku prowadzi swojego bloga oraz publikuje wykonane audyty. Zobaczymy czy okaże się czarnym koniem tych zawodów?

Rafał KuśnierczykRAFAŁ KUŚNIERCZYK, ROBERT NIECHCIAŁ

W świecie Black Hat SEO tych dwóch panów przedstawiać nie trzeba. Niech rekomendacją będzie ten krótki film ich autorstwa, który w kilka minut niesie ze sobą bogactwo merytorycznej treści. Kolaborują z połową bliskiego i dalekiego wschodu w zakresie dostaw sprzętu i technologii Black Hat SEO. Okupują pierwsze dwa miejsca na liście Google Most Wanted.

Łukasz Rysiak i Marcin LejmanŁUKASZ RYSIAK, MARCIN LEJMAN

Listę do tej pory potwierdzonych mówców zamyka dwóch ekspertów z Critical. Będą Marcin i Łukasz, którzy reprezentują dwa różne bieguny w SEO. W ich kompetencjach są  analityka, optymalizacja konwersji i budowa strategii online, wydajność serwerów i aplikacji internetowych. Każdy kto ich poznał, wie że słowo eksperci w ich przypadku nie jest na tyle pojemne, by dobrze oddało ich wiedzę i umiejętności, które przelewają na swojego bloga.

Tematy wygłaszanych prezentacji

Prezentacje jakie zostaną przedstawione będą dotyczyły szeroko rozumianego SEO. To właśnie jest idea Festiwalu SEO, że będą tematy związane z SEO a nie odpływające w SEM/PPC.

W programie usłyszymy i zobaczymy na przykładach m.in. przewodnik po analizie konkurencji i jak dane konkurencji użyć w planowaniu swojego projektu SEO. W efekcie, po takiej analizie, wiesz, z kim konkurujesz, wiesz z czego konkurenci pozyskują ruch, w co inwestują itd.

Będzie o audytach linków, nowej i najbardziej dynamicznej niszy w branży SEO oraz współpracy w obszarze SEO z klientami korporacyjnymi. Jakie są metody, szanse i trudności w działaniach SEO prowadzonych dla witryn o zasięgu globalnym, a w szczególności o tym, co można zdziałać samą optymalizacją wewnętrzną serwisu internetowego, jak obsługiwać wiele języków i rynków w sposób przyjazny dla wyszukiwarek oraz jak pozyskiwać linki nie mając zgody klienta na ich pozyskiwanie.

Zobaczymy też materiał na temat wykrywania i zabezpieczenia zaplecz pozycjonerskich oraz materiał o Google News, o którym nie mówi się zbyt wiele. Zwrócimy uwagę na możliwości, korzyści oraz przypadek wykorzystania potencjału jaki daje Google News w strategii SEO na konkretnym przykładzie.

Dowiemy się, też jak wygląda struktura i podział pracy w zespole odpowiedzialnym za ruch organiczny a w tym rekrutacja nowych pracowników, hierarchia w takim zespole, podział pracy i wydźwięk socjalny w pracy w postaci barcampów i meetupów. Kolejny temat to geograficznie zależne zapytania i lokalne wyniki wyszukiwania. Pojawią się o sposoby na podniesienie pozycji strony multiregionalnej.

Równie ciekawym tematów będzie omówienie metody związanej z pozyskiwaniem ruchu i naturalnych odnośników, od „drugiej strony”. Zwykle zaczyna się od stworzenia witryny, zoptymalizowania jej i dopiero potem dorzucania wtyczek społecznościowych, zdobywania linków czy tworzenia dla serwisu kanału na YT. W tym przypadku będzie odwrotnie czyli jak YouTube może pomóc w pozycjonowaniu stron.

Będzie też inspirujące prezentancja o tym czym są naturalne linki i jak je zdobywać oraz co zrobi google, aby dopaść Twoją stronę i jak się przed tym bronić?

Będzie jeszcze kilka innych tematów, ale te poznamy wkrótce.

Ważne informacje

Festiwal SEO odbędzie się 30 maja w Katowicach w Oku Miasta w Rondzie Sztuki, obok Spodka. Rozpocznie się o godzinie 17:00. Nie gwarantujemy o tej godzinie znalezienia żadnych wolnych miejsc siedzących, o stojące może być równie ciężko, jedynie nie powinno być problemu ze  zmieszczeniem się w Oku Miasta, choć i to nie jest pewne.

Wstęp jest wolny dla wszystkich. Jeżeli ktoś chce zostać sponsorem i wesprzeć naszą skarbonkę, z której pokrywamy wydatki takie jak wynajęcie sali i sprzętu, to może się skontaktować z naczelnikiem seo-mordoru, który jest za tą część organizacji Festiwalu odpowiedzialny. W zamian za to będzie możliwość postawienia roll-up na scenie, wyświetlenia logo swojej firmy na dużym ekranie i jeszcze jest kilka innych opcji.

Po zakończeniu Festiwalu, część towarzyska odbędzie się w tym samym miejscu. Oko Miasta szybko przeobrazi się w klub ze stolikami i otwartym barem.

Autorem identyfikacji wizualnej Festiwalu SEO jest nadworny seo-grafik Dawid Tkocz.

Osoby, które chcą otrzymać na skrzynkę email z dokładnym programem Festiwalu, proszę o podanie e-maila w polu poniżej. Po ustaleniu pełnej agendy, program zostanie przesłany. Zachęcam też do zapisania się do Newslettera (nie spamujemy).


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na [email protected]

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

Festiwal SEO 2014

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.