SEO Hangout X w Krakowie – konferencja dla specjalistów SEM

seo hangout on air

Wczoraj – 23 października odbyła się dziesiąta edycja SEO Hangout tym razem offline, czyli w sali wykładowej Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Organizatorami byli tradycyjnie Tomasz Stopka oraz Karol Dziedzic. Spotkanie, dzięki zaproszeniu ciekawych prelegentów było mocno merytoryczne, a wiedza była przedstawiona w sposób przystępny nawet dla osób początkujących.


Festiwal SEO 2024


W pierwszej kolejności wystąpił Robert Niechciał z prezentacją pt. „Jak to jest teraz z tym Black Hatem„, który przedstawił różnice pomiędzy White Hatem a Black Hatem, oczywiście według White Hat’owców. Przypomniał wszystkim, że nieważne jaką technikę obierzemy przy pozycjonowaniu naszej strony to i tak wszystko sprowadzi się do dobrej optymalizacji i pozyskiwaniu linków do strony docelowej. Innymi słowy jak bardzo zautomatyzujemy ten proces czy też po prostu jak bardzo napracujemy się ręcznie 🙂

Przypomniał także, że na wiele popularnych słów kluczowych w Google, wyniki TOP10 są „zamrożone” (a w zasadzie były do aktualizacji Pingwin w sobotę) – czyli nie da się ulokować nowej strony spoza TOP10 na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Ale przedstawił także case, gdzie na frazę „chwilówki online” po wspomnianej sobocie zaczęły się pojawiać nowe strony afiliacyjne – tym samym da się zauważyć ruchy w SERP’ach. Zwrócił też uwagę na korelację pomiędzy wprowadzanymi aktualizacjami w algorytmie a akcjami Google na giełdzie (zmiany w algo = akcje w górę).

Następnym prelegentem był Krzysztof Hostyński (crossweb.pl), który przedstawił „Analizowanie zachowań poszczególnych użytkowników„, który zwrócił uwagę na fakt, że warto koncentrować się na każdym użytkowniku z osobna, posiłkując się takimi narzędziami jak SalesMANAGO czy Mixpanel. Niestety w przypadku dużych serwisów wiąże się to z zaangażowaniem adekwatnej osoby do obsługi ww. narzędzi. Ciekawa prezentacja – dająca sporo do myślenia.

Trzecią osobą był Tomek Stopka (semurai.pl) z prezentacją „SEO360 czyli czas na zmiany„, który dość stanowczo przedstawił swoje poglądy dotyczące obsługi Klienta w zakresie SEM, w skład którego wchodzi nie tylko pozycjonowanie, ale także Adwords, Google Maps, Social Media, czasami Buzz Marketing – czyli kompleksowa obsługa klienta w zakresie marketingu internetowego. Niestety, a może stety wiąże się to z rezygnacją z „małych” klientów, a raczej klientów z małym budżetem. Bardzo mi się spodobało jego wytłumaczenie skrótu SEO – czyli optymalizacja strony internetowej, bo niektórzy pozycjonerzy o tym zapominają 😉 Opowiedział także, że w swojej karierze przechodził etapy bycia white hat, black hat a teraz obrał taką technikę, która jest Pingwin-friendly, czyli pomimo zmian w algorytmie jego klienci nie spadają w wynikach wyszukiwania.

Przedostatnim prelegentem był Sebastian Jakubiec (websem.pl), który przedstawił najładniejszą prezentacje (pod kątem szaty graficznej, merytoryka też była ok) „Content i buzz marketing w działaniach SEO„. Opowiedział jak kompleksowo robić SEO klientowi. Przy stronie Klienta bogatej w ciekawy content plus przy dobrze zaplanowanym marketingu szeptanym, a także artykułach na tematycznych blogach jesteśmy w stanie sobie zagwarantować: wzrost stargetowanego ruchu na stronę, potencjalnych klientów, dodatkowe – naturalne linki, wzrost stabilnych pozycji w Google. Tylko i aż tyle.

Na zakończenie wystąpił Karol Dziedzic, który bez owijania w bawełnę przedstawił mięsisty case, w którym to przedstawił sposób pozyskiwania tanich leadów dla pewnego polskiego hotelu. Pokazał jak znaleźć adekwatną grupę docelową, jak zgeolokalizować kampanię, jak stworzyć prawidłowy landing page i docelowo jak osiągać leady tańsze o ponad 50% niż inne kanały. Opowiedział też w kilku słowach o historii udziału w Hangoutach a także o organizacji polskich SEO Hangoutów.

Reasumując – spotkanie jak na debiut bardzo udane (przybyło ponad 70 osób – sala była prawie pełna) – kto nie był niech żałuje!


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Mateusz Dela

Online Marketing Manager w GoEuro.pl
Specjalista SEO od 9 lat, obecnie pracuje w GoEuro na stanowisku Online Marketing Manager w Berlinie. Ponadto zajmuje się szkoleniami z zakresu pozycjonowania i optymalizacji zarówno na szkoleniach indywidualnych jak i dla prywatnych firm. W przeszłości pracował jako specjalista SEO w Grupie Adweb a także kierował działem SEO w Xann Internet Solutions, moderował forum o pozycjonowaniu stron forum.optymalizacja.com. Jest stałym bywalcem większości branżowych imprez.

2 komentarze do “SEO Hangout X w Krakowie – konferencja dla specjalistów SEM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *