9 sposobów na stworzenie wyjątkowego tytułu artykułu na bloga?

Jeśli zaczynasz czytać blogowy tekst to tylko z jednego powodu – jego nagłówek brzmi intrygująco.

Tytuł, jakim rozpoczynasz swój artykuł, to czasem Twoja jedyna szansa, aby przykuć uwagę czytelnika. Pierwszą sprawą, która dotrze do świadomości czytelników, jest obecność Twojego bloga w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a lub też dostrzegą go za pomocą udostępnień w kanałach social media. Z dobrym tytułem możesz mieć pewność, że każdy będzie chciał zajrzeć na Twoją stronę, aby zapoznać się z treścią artykułu. Dzięki temu czytelnik przestanie surfować po nieskończonych przestrzeniach Internetu i poświęci Twojej pracy niepodzielną uwagę.

Zatem jak stworzyć tytuł, obok którego nie da się przejść obojętnie? Oto kilka sposobów.

1. Stosuj przykuwające uwagę przymiotniki

 Incredible. Business Background.To bardzo prosty sposób, aby ożywić każdy nagłówek. Nie pisz o pięciu sposobach na niedzielny obiad, a poszerz swój tytuł o odpowiednio dobrany i potęgujący napięcie przymiotnik. Ze zwykłego obiadu zrób „Pięć niezawodnych przepisów na fantastyczny niedzielny obiad”. Zapomnij o tytule brzmiącym „Pomysły na słodkie zimowe stylizacje”. Napisz: „Zniewalające inspiracje na zimowe outfity”.

Ta technika działa jeszcze lepiej, jeśli dobierzesz przymiotniki, których nikt nie spodziewałby się przeczytać w podanym przez Ciebie kontekście. Nikt nie przewiduje, że zagadnienia związane z osobistymi finansami mogą być „smaczne”, ale tytuł „Pięć wybornych sposobów, aby zaoszczędzić na rachunku za telefon”, sprawi, że czytelnicy chętnie skuszą się na potrawę, jaką im w ten sposób serwujesz.

2. Artykuł – lista. Sprawdzony sposób na szybkie przeczytanie tekstu

top 10Jeśli choć trochę znasz się na kanałach social media, możesz zauważyć, że ludzie uwielbiają różnego typu listy. Może wydać Ci się, że to powtórki, ale to bardzo dobry i skuteczny sposób na sprawdzoną formułę tekstu. Artykuły tego typu podzielone są na segmenty, co sprawia, że bardzo dobrze i szybko się je czyta.

Jednak nie każdy temat można „ograć” w taki sposób. Poza tym, „listy”, które sugerują nudne i mało interesujące dane, z pewnością nie znajdą odbiorców. Nikt nie chce zagłębiać się w tekst pt. „101 pomysłów na czyszczenie toalety„. To przede wszystkim za dużo pomysłów w jednym artykule i nikt się tym nie zainteresuje.

Aby Twój artykuł był intrygujący użyj nieoczywistej liczby. Czytelnicy chętnie zajrzą do tekstu pt. „12 i pół sposobu, aby nauczyć kota załatwiania się do kuwety„. Będzie to dla nich interesujące, nawet jeśli nigdy nie mieli kota. Będą za to umierać z ciekawości, jak wygląda to „12 i pół” sposobu.

3. Spełnij swoje obietnice

deliveryZacznij swój artykuł od obietnicy niemożliwego – to ryzykowna taktyka ale się opłaca. W dalszej części artykułu musisz jednak udowodnić odbiorcom, że ich nie zawiedziesz. Jeśli przekonasz ich, że są w stanie nauczyć się matematyki w 5 minut, zainteresują się twoją ofertą. Musisz znać swoich odbiorców, wiedzieć jak mogą reagować. Wymyśl tytuł, który rozwiąże ich problem. Jeśli potrafisz złożyć obietnice, która nimi zatrzęsie, możesz zyskać wiernego czytelnika, a co za tym idzie w tym przypadku, także oddanego klienta.

4. Niech będzie zabawnie!

Kalambury to zapomniana zabawa. Jeśli umieścisz w nagłówku interesujący kalambur, grę słów, użytkownicy zajrzą na Twoją stronę, choćby po to, żeby się trochę rozerwać. Dobrze skonstruowana gra słów może być iskrą prowadzącą do niekoniecznie super interesującego tematu. Jednak musisz pamiętać o tym, żeby umieścić kilka podobnych chwytów w treści artykułu – jeśli korzystasz z tej techniki przy tworzeniu tytułu. Stosuj lekki, zabawny styl, który odpowiada charakterowi nagłówka.

Podwójne dno oraz eufemizmy również pomagają w stworzeniu kuszącego, gwarantującego wysoką klikalność, tytułu. Dziennikarze korzystali z tej techniki już na dekady przed rozwojem marketingu internetowego. Korzystając z tej formuły zaproponuj swoim czytelnikom tekst opisujący 12 pomysłów na zakończenie randki w łóżku lub poradnik DIY na temat tego, jak odetkać toaletę nie mając pod ręką absolutnie nic, czym można by to zrobić.

5. Będziesz miał lepszą klikalność korzystając z tajemniczych nagłówków

Tajemnicze, potęgujące ciekawość nagłówki zostały spopularyzowane przez takie portal jak np. Upworthy. Tego typu tytuły nie powiedzą czytelnikowi za wiele o tym, czego może się po tekście spodziewać, ale może taka forma redagowania nagłówków najbardziej przypadnie ci do gustu.

To dość ryzykowna technika; temat nie musi być przesadnie interesujący, co może wpłynąć na obniżenie ekscytacji czytelnika płynącej ze sposobu zredagowania tytułu. Jeśli w tytule zaznaczasz, że po przeczytaniu tego artykułu czytelnik się popłacze, w treści musisz go do tego doprowadzić.

Doskonała treść jest niczym, jeśli nie zostanie wyposażona w idealnie skrojony tytuł. Mocne nagłówki, które wiele obiecują, są łatwe do napisania, ale treść postu jest równie ważna, bo to ona współdecyduje o tym, czy całość artykułu odniesie sukces.

6. Sztuka tworzenia przykuwających uwagę nagłówków

06Słowa zawarte w Twoim tytule są zdecydowanie najważniejsze. Jeśli chcesz pozyskać większą liczbę czytelników, musisz nauczyć się, jak pisać nagłówki przykuwające uwagę.

Nagłówki są wszędzie. To one sprawiają, że chcesz przeczytać jakąś konkretną treść, wiadomość, lub ten jeden jedyny post z wybranego bloga, mając do wyboru dwadzieścia innych.

Tworzenie takich nagłówków to prawdziwa sztuka. Niestety, nie istnieje żadna konkretna technika, która gwarantowałaby wzrost odsłon, ale istnieją pewne wskazówki, które z pewnością pomogą Ci osiągnąć sukces.

7. Niech tytuł zapadnie w pamięć!

Głównym zadaniem każdego nagłówka jest przyciągnięcie uwagi. Bez względu na to, czego dotyczy treść tekstu, bez odpowiedniego nagłówka, nie będzie to miało większego znaczenia. Tworząc nagłówek, pamiętaj o tym, aby być szczerym, ponieważ nagłówek, który wpada w ucho nie jest przyczyną do tego, aby pisać nieprawdę. Jeśli tytuł sugeruje coś, co później nie pojawia się w tekście, czytelnik poczuje się zawiedziony.

8. Określ korzyści

Upewnij swojego czytelnika, że przeczytawszy Twój tekst, zyska wiedzę, informację, rozrywkę. Im lepsze i bardziej użyteczne są informacje, które mu przekazujesz, tym lepiej dla Ciebie. Pozwól, aby czytelnik dowiedział się, jaki jest cel Twojego tekstu. Czy artykuł pozwoli mu się czegoś nauczyć, sprawi, że poczuje się on lepiej, bardziej inteligentnie etc.? Czytelnikom zależy na tym, czy po przeczytaniu artykułu mogą coś zyskać.

Nagłówek jest najważniejszą częścią całej Twojej pracy na notką. Musisz go napisać, zanim zabierzesz się za tworzenie całości tekstu. To zbyt cenny element Twojej pracy, aby zostawiać go na sam koniec. Pisząc tytuł na początku tworzenia treści, masz pewność, że wiesz czego dokładnie dotyczy Twoje zadanie.

Nie spodziewaj się, że pierwszy napisany przez Ciebie nagłówek będzie doskonały. Skup się na tym, co chcesz osiągnąć – na początek stwórz kilka nagłówków, różniących się od siebie, na próbę. A potem je przetestuj. Każdy z nich wymów na głos lub poproś drugą osobę o opinię, który nagłówek wg. niej jest najbardziej chwytliwy. Zobaczysz wówczas, że nie zawsze ten nagłówek, który wydaje Ci się najlepszym, jest faktycznie tym najlepszym.

9. Bądź konkretny

Be Different

Nagłówki, które są konkretnie napisane zawsze wpływają na doskonałość przekazu. Tworząc tytuł bierz pod uwagę różne detale, bo to one właśnie mogę przykuć uwagę czytającego. Spora ilość tytułów jest skonstruowana pod kątem jakiejś specyfiki, która najbardziej interesuje danego czytelnika.

Przykładowo, zamiast pisać „wiele różnych sposobów na strzyżenie psa„, lepiej okroić i uściślić temat, pisząc „5 sposobów na strzyżenie psa„.

Stworzenie nagłówka, który przykuje uwagę i zmusi do otwarcia linku i przeczytania treści to wiele nauki, czasu i praktyki, ale możesz podjąć stosowne kroki, aby przyspieszyć swój proces zdobywania wiedzy w tym aspekcie:

Pisz ręcznie. To technika, którą swoim studentom przekazuje znany copywriter Gary Halbert. Dzięki temu niektórzy z jego byłych uczniów są dziś multimilionerami.

Spisz swoje pomysły na tytuły i sięgaj do nich w miarę potrzeby.

Ucz się od najlepszych. Znajdź swoich przewodników i stosuj się do ich wskazówek. Takimi osobami mogą być dla Ciebie np. Gary Halbert, Joe Sugarman, Eugene Schwartz and Dan Kennedy.

Trening czyni mistrza. Ćwicz się w sztuce pisania tytułów, nawet jeśli nie realizujesz w danym momencie żadnego zlecenia.

Przykłady

(słowo kluczowe: „Marketing w wyszukiwarkach internetowych”):

Wygenerowane za pomocą Portent Content Idea Generator

  • Jak sprawić, by marketing w wyszukiwarkach internetowych wprawił Cię w osłupienie!
  • 5 tajemnic dotyczących marketingu w wyszukiwarkach internetowych, które są ukrywane przez rząd
  • Dlaczego marketing w wyszukiwarkach internetowych jest prawie tak dobry jak Jennifer Lawrence?
  • Dlaczego marketing w wyszukiwarkach internetowych sprawia, że zakwestionujesz wszystko, co znasz?
  • 13 artykułów o marketingu w wyszukiwarkach internetowych, które musisz przeczytać

Wygenerowane za pomocą Hubspot Topic Generator

  • Jak rozwiązywać największe problemy związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych
  • Za co kochamy marketing w wyszukiwarkach internetowych (i dlaczego Ty też powinieneś to pokochać)
  • 10 szybkich wskazówek dotyczących marketingu w wyszukiwarkach internetowych
  • 15 najlepszych blogów o marketingu w wyszukiwarkach internetowych

Podziel się tym tekstem. Udostępnij go w social media!


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

The following two tabs change content below.
SEO ekspert w uswitch.com, prelegent na światowych konferencjach marketingowych jak Marketing Festival, ClickZ, BrightonSEO, Search Marketing Day i Festiwal SEO.

10 przemyśleń nt. „9 sposobów na stworzenie wyjątkowego tytułu artykułu na bloga?

  1. Dobre rady, szczególnie jestem za tytułami tajemniczymi oraz konkretnymi. Tajemnicze bardziej zaciekawią do spojżenia w artykuł a dokładny pokaże nam czego możemy się spodziewać zamiast isc w ciemno

  2. Wow wow wow, jeden z najlepszych artykułów jakie czytałem przez ostatnie kilka tygodni! Proszę o więcej 🙂

  3. Sposoby świetne, na początku myślałem, że dodam coś od siebie, ale na razie nic nie przychodzi mi do głowy 😀
    A co do tworzenia świetnych tytułów, to najważniejsze jest według mnie znalezienie takich inspiracji jak ta, a następnie wykorzystywanie ich. Gdy wymyśli się już kilkanaście tytułów, to pisanie następnych staje się dużo łatwiejsze 😉
    I według mnie o wiele lepiej wymyślać nagłówki samemu niż korzystać z narzędzi pokazanych pod koniec wpisu. Co prawda one wymyślą gotowe pomysły, które wystarczy lekko edytować, jednak gdy poświęcimy sami czas by wymyślić nagłówek to w przyszłości możemy tworzyć lepsze tytuły, niż takie maszyny 😉 Warto na początku zainwestować trochę czasu by w przyszłości czerpać z tego korzyści 😀

  4. Jednym z lepszych sposobów na przetestowanie nagłówka przed uruchomieniem sprzedaży jest po prostu przeczytanie go kilka razy i zastanowienie się jakie pytania, wątpliwości rodzi on w głowie czytelnika, co sobie pomyśli jak to przeczyta i rozwijanie w ten sposób pierwotnej obietnicy. Można zacząć od: „Jak sprzedawać więcej?”. Tyle, że taką obietnicę nasz czytelnik słyszał już setki razy, nie ma w niej nic specyficznego. Wtedy warto zadać sobie pytanie, na czym zależy naszemu czytelnikowi, kto mu imponuje jeżeli chodzi o sprzedaż, co chciałby osiągnąć sprzedając, jak chciałby żeby wyglądał jego dzień/sprzedaż/sukces i na podstawie odpowiedzi na te pytania budujemy kolejne nagłówki. Wtedy zamiast „Jak sprzedawać więcej?” może powstać nagłówek „Jak sprzedawać więcej niż konkurencja nawet w najbardziej konkurencyjnych niszach, nie mając doświadczenia i listy adresowej”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *