Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel Artefakt z Wrocławia swoją prezentację oparł na studium przypadku strony internetowej, która znajduje się w TOP20 Megapanelu. Uczestnicy spotkania zobaczyli case projektoskop.pl – gdzie od 3 lat w serwisie stale przybywa użytkowników.
Na podstawie 1 mln słów kluczowych oraz 6,5 miliona odwiedzin Marcin pokazał w jaki sposób zarządzać długim ogonem. Ciekawy aspekt nabrał mechanizm zawężania długiego ogona, poprzez likwidację słabych treści oraz uruchomienie rel=canonical w wynikach zawężarki. Marcin podkreślił też, że wszystkie daty związane z Pandą są widoczne na zagregowanym wykresie i do każdej aktualizacji podejmowali działania adaptacyjne.
W drugiej części prezentacji zobaczyliśmy przykłady innych dużych portali jak budują w lepszy lub gorszy sposób długi ogon oraz pseudomodel bazodanowy do wzmacniania konstrukcji długiego ogona.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Festiwal SEO 2025 Katowice - 28 marca 2025
- AI Overviews już w Polsce i Europie: Rewolucja w Wyszukiwaniu Google? - 26 marca 2025
- Czy wiadomości mają znaczenie dla Google? Wnioski z eksperymentu EU 2025 - 25 marca 2025