Audyt SEO

Cezary Lech współwłaściciel i dyrektor SEO w MaxROY.com przedstawił temat audytu SEO. Audyt SEO nie jest często realizowany w polskich warunkach ze względu na jego koszty i pracochłonność, jednak MaxROY ma w tym pewne doświadczenie i zobaczyliśmy, że taki audyt w ich wykonaniu może mieć ponad 600 stron!

Cezary pokazał wstęp audytu SEO polskiej części Wikipedii. Zaczął od mocnych stron, którymi są ilość treści, jej jakość, siła podlinkowania oraz częstość aktualizacji. pierwszym elementem do poprawy na Wikipedii są …

… adresy URL.

Błędami w adresie URL są:

  • Polskie czcionki ?!
  • Podkreślniki zamiast myślników
  • Subdomena czy podkatalog
  • Duże litery
  • :. dwukropek i kropka w URL

Wikipedia także ma słabo rozwiniętą optymalizację obrazków. Zobaczyliśmy to na przykładzie obrazka z lwem.  Kolejnym miejscem, gdzie można coś udoskonalić jest linkowanie wewnętrzne. Co prawda Wikipedia ma dobrze rozwinięte linkowanie wewnątrz artykułów, jednak mnogość wersji językowych haseł, także zabiera sporo mocy pochodzącej z linków.

Wikipedia jest bardzo narażona na duplicate content, wielu pozycjonerów tworzy swoje zaplecze w oparciu o kopie wiki. Korzystając z tagu rel=canonical zawsze wskazujemy gdzie znajduje się źródło treści. Wykorzystanie rich snippets pozwoli także uatrakcyjnić widoczność rezultatu w wynikach wyszukiwania. Wikipedia nie używa meta tagu description jednak nie jest to w jej przypadku zagrożeniem.

Dodatkowe informacje o audycie SEO

Audyt SEO  polega na pogłębionej analizie witryny internetowej w celu zbadania użyteczności, dostępności, zgodności ze standardem sieciowym W3C oraz optymalizacji na potrzeby pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Audyt SEO ma również celu znalezienie poważnych błędów na stronie,  które sprawiają, że strona internetowa nie osiąga takich wyników jakie by mogła oraz zaproponowanie skutecznych rozwiązań.

Audyt SEO to badanie:

  • UX czyli User Experience (czy odwiedzający bez problemu nawigują na stronach witryny?)
  • dostępności strony internetowej ( czy każdy użytkownik, bez względu na ograniczenia, oprogramowanie i używany sprzęt jest w stanie łatwo przeglądać strony witryny?)
  • zgodności ze standardem sieciowymi W3C (czy użytkownicy popularnych przeglądarek internetowych (Safari, Firefox, Opera, Chrome) widzą stronę w tak samo?)
  • optymalizacji w świetle pozycjonowania strony (czy witryna jest wystarczająco widoczna w wyszukiwarkach internetowych na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania?)

Audyt SEO pozwala:

  • powiększyć przewagę nad konkurentami poprzez usprawnienie indeksacji witryny przez roboty internetowe
  • wskazać istotne problemy na stronie i metody ich rozwiązania
  • zwiększyć zyski dzięki zwiększeniu liczby zadowolonych klientów

Audyt stron www napisany z naciskiem na SEO, to przede wszystkim czytelny raport (w postaci pliku PDF będzie to dobry standard dystrybucji raportu SEO), w którym opisane zostaną obszary strony internetowej, które należy usprawnić lub uzupełnić aby strona była  jeszcze bardziej przyjazna wyszukiwarce. Sugerowane zmiany z korzyścią wpłyną na pozycje strony w Google, dzięki którym podniesie się ruch użytkowników na stronie internetowej.

Audyt składa się z informacji i pogłębionej analizy związanej z treścią strony głównej i podstron serwisu, znacznikami zamieszczoną na stronie, osnową graficzną strony i jej kodu źródłowego. Zestawione informacje stanowią źródło nieocenionej pomocy przy budowie zoptymalizowanej strony internetowej.

Dobrze wypracowany audyt strony musi zawierać dokładną analizę wszystkich elementów związanych z budową witryny. Zaczynając od analizy i doboru właściwych słów kluczowych łącznie z doborem strategii jej promocji w sieci a na analizie kodu i treści kończąc.

Audyt składa się też ze wskazówek optymalizacyjnych, których wprowadzenie wymusi poprawę widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Także łatwiej spajdery internetowe będą się poruszały po stronie.

Dzięki audytowi dowiemy się jak rzeczywiście postrzegana jest strona internetowa pod kątem SEO. Wiedza ta okaże się niezbędna do lepszego zarządzania zmianami witryny i prezentacji treści na stronie.

Wykonany audyt seo witryny internetowej dają wiedzę o silnych i słabych stronach danego portalu internetowego. Wprowadzone zmiany do strony internetowej, które zostały zasugerowane w audycie, z pewnością pozwolę zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwarki. Zwiększy się także ruch przychodzący użytkowników oraz liczba realizacji celów postawionych przed stroną.

Firmy i specjaliści zajmujący się audytem zwykle oferują następujące usługi których wchodzą w ramy audytu SEO, oparte o analizę:

  • meta dane strony głównej i podstron,
  • poprawność kodu źródłowego,
  • treść strony głównej i podstron,
  • poprawność szablonu graficznego i układu HTML,
  • widoczność strony w wyszukiwarkach,
  • audyt danych publicznych o stronie,
  • analiza słów kluczowych – keyword research,
  • dobór techniki promocji strony w wyszukiwarkach,
  • ocena statystyki strony,
  • analiza danych z Narzędzi dla Webmasterów w Google,
  • dokument końcowy.

Decydując się na audyt seo warto zamówić kompleksowe rozwiązanie. Nie istnieje bezpłatny audyt seo, który pozwoli realnie ulepszyć witrynę internetową. Darmowe audyty seo, są tak naprawdę wstępem do współpracy, jeśli zdecydujemy się na płatne pozycjonowanie. Dobry audyt seo kosztuje i jego ceny zaczynają się od 2000 zł.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

4 przemyślenia nt. „Audyt SEO

  1. Dobra, zacznijmy od tego, że większość stron nie potrzebuję, tego, ani innego audytu SEO. Wszyscy, którzy go potrzebują mają realizowane w cenie pozycjonowania, które jako całość jest najważniejsza i jego wyniki.
    Audyt, czy jak to kto nazywa jest najłatwiejszym sposobem na zarobienie kasy w ciemno i wycyckaniem klienta, bo tak naprawdę nie jesteśmy za nic odpowiedzialni, a w razie braków efektów wszystko możemy zrzucić na innych 🙂

    Dobry audyt SEO za 2000 zł to można reklamować, tak jak tutaj i dziesiątkach innych pseudo eksperckich blogów, niestety należy pamiętać, że nie ma to żadnego znaczenia i udział w rynku jest nieznaczący. Spowodowane jest tym, że po pierwsze nikogo nie stać na takie drogie zabiegi i nie widzę u kogokolwiek sensu z nich korzystać (nie zapominajmy, że duzi gracze mają własnych specjalistów), a po drugie co to za specjalista… ehh… w sieci robi się coraz więcej blogów polecających jedynie kolejne usługi….

  2. A mi artykuł się podoba, bo zawsze można coś ciekawego podchwycić i wykorzystać. Co prawda niektóre fragmenty to oczywiste oczywistości („Dobrze wypracowany audyt strony musi zawierać dokładną analizę wszystkich elementów związanych z budową witryny.”) ale jako całość jest OK.

  3. Kamileczku, widzę, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz…
    W ciągu ostatnich 3 lat zgłosiło się do mnie kilkadziesiąt firm pozycjonujących, od małych jednoosobowych, po giganta notowanego na giełdzie. W rozmowach z nimi, nikt nawet nie wspomniał o zrobieniu audytu przed pozycjonowaniem… Wiesz dlaczego? Bo to NIE JEST W ICH INTERESIE – im gorsza strona tym dla nich lepiej, bo wyniki pozycjonowania będą bardzo krótkotrwałe, więc stale będziesz słono płacił żeby utrzymać to co jest. Wniosek jest prosty, 99% firm zajmujących się pozycjonowaniem chce po prostu naciągnąć klientów na płatne reklamy w google… albo wykonać jakieś minimum, czyli zaproponować łatwą do wypozycjonowania frazę w stylu „grilowane kurczaki w budce za rogiem Tesco w Szprotawie” , gdzie wystarczy dodać stronę do kilku katalogów i pokazać klientowi jak pnie się w górę w wynikach google. Żeby profesjonalnie wypozycjonować stronę, trzeba mieć najpierw co pozycjonować – a to wymaga i wiedzy i czasu. Widzę, że jesteś nowicjuszem, więc ci to wytłumaczę – jak ci zacznie przeciekać bak w samochodzie, to możesz co chwilę dolewać paliwa (płacić ciągle za pozycjonowanie) i do celu dojedziesz, możesz też zdiagnozować usterkę (zrobić audyt), naprawić auto i dopiero potem zatankować – oczywiście początkowo wyjdzie drożej, tyle, że w dłuższej perspektywie koszt przejazdu 100 km (koszty pozycjonowania) będzie niższy, z czasem poniesione nakłady się zwrócą, a później wyjdziesz na plus.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *