Jak zniszczyć instalację Google Analytics? #PimpMyAnalytics

Pimp my analytics boom

Wielu z nas na co dzień korzysta z Google Analytics. Oto dwie garści czynników, które sprawiają, że dane w Google Analytics przestają mieć sens. Dziś piąty odcinek z serii Odpicuj swojego Analyticsa.

  1. Brak kodu śledzącego GATC na każdej podstronie
  2. Więcej niż jeden kod śledzący na podstronie
  3. Brak ustawionej domeny lub błąd w konfiguracji
  4. Brak wykluczeń siebie / klienta / pracowników
  5. Brak wykluczeń botów
  6. Nie weryfikowanie poprawności instalacji kodu śledzącego na stronie
  7. Mieszanie klasycznego i uniwersalnego kodu śledzącego na stronie w tej samej usłudze
  8. Brak krzyżowego śledzenia między subdomenami/domenami (np. między domena.pl, a sklep.domena.pl)
  9. Wewnętrzna wyszukiwarka nie jest skonfigurowana
  10. Błędnie ustawione cele (np. literówki, złe kroki – ścieżka)
  11. Brak wykluczeń parametrów (np. session ID)
  12. Brak wykluczeń dostawców płatności (np. PayPal)
  13. Błędne użycie parametrów UTM do śledzenia działań reklamowych (np. śledzenie efektywności wewnętrznych banerów)
  14. Utrata parametrów UTM i gclid przez przekierowania (np. 301)
  15. Brak połączenia Google AdWords z Google Analytics
  16. Brak tagowania kampanii reklamowych (UTM)
  17. Wyzwalanie zdarzeń wraz z ładowaniem się strony
  18. Jeden wspólny Thank You Page dla różnych formularzy
  19. Używanie różnych parametrów śledzenia (np. ?skad=afiliacja)
  20. Nie wykluczanie parametrów session ID
  21. Brak śledzenia strony z zerowym (brakiem) wyników wyszukiwania
  22. Błędne ustawienie strefy czasowej Google Analytics
  23. Błędnie ustawiona waluta
  24. Strona domyślna źle ustawiona
  25. Brak ustawienia wszystkich podstron jako małe litery
  26. Agencje zakładające Usługi, a nie Konta dla klientów
  27. Nieprawidłowe śledzenie stron błędów (np. 404)

Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Maciej Lewiński

Ninja w iSurvival
Od wielu lat specjalizuje się w marketingu internetowym. Wielokrotny prelegent na najważniejszych konferencjach branży internetowej, m. in. SEMcamp, Akademia Google dla Agencji, Internetowa Rewolucja.Ma za sobą kilkaset szkoleń i wykładów poświęconych efektywnemu wykorzystaniu internetu. Współpracując z Google szkoli Agencje SEM, w ramach Akademii Google Partners.