Płatne treści oferowane przez duże portale prasowe są dostępne bezpłatnie dzięki usłudze Google News. Obecnie dostęp wynosi 3 artykuły dziennie od jednego wydawcy.
Gazety, które chcą pobierać opłaty za swoje treści mogą robić to dowolnie. Jednak jeśli chcą być uwzględnione w Google News, to pewien zasób treści musi być bezpłatny. Gdy Google wprowadzał usługę First Click Free ponad 10 lat, w tamtym czasie zupełnie inaczej wyglądała konsumpcja treści. Dzisiaj jest wszechobecny multiscreening i korzystanie z wielu urządzeń.
W 2009 roku Google News ograniczyło dostęp do 5 artykułów dostępnych bezpłatnie od jednego wydawcy. Ograniczenie wprowadzono, ponieważ wydawcy czuli, że czytelnicy mogę nadużywać ducha dostępu do treści z wykorzystaniem Google News.
W tym roku wydawcy również zwrócili się do Google News o weryfikację wcześniejszych ustaleń. Wynika to z wszechobecnego multiscreeningu. Google News przystał na prośby wydawców i ograniczył First Click Free do 3 wyświetleń w obrębie jednego wydawcy treści, które są dostępne w ramach rejestracji lub subskrypcji.
To rozwiązanie jest preferowane przez Google, ponieważ korzystne jest zarówno dla czytelników, jak i wydawców. Pozwala Googlebot’owi na pełne indeksowanie treści, co zwiększa prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny przez użytkowników i zachęca ich do subskrypcji.
Źródło: googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/09/first-click-free-update.html
Zapisz się na newsletter wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Rewolucja w wyszukiwaniu: tryb AI Google wkracza do Polski – co musisz wiedzieć? - 8 października 2025
- Webinar z autorami książki „SEO w praktyce” - 25 września 2025
- Usunięcie parametru &num=100 w Google - 17 września 2025





