Google traci w USA, zyskuje Yahoo po adaptacji przez Firefox

Udział w rynku wyszukiwania w grudniu 2014 w US

W grudniu 2014 roku Mozilla Firefox wybrała nowego partnera jako domyślną wyszukiwarkę ustawioną w przeglądarce. Mało ktoś się spodziewał, że na rynku US w Firefoxie zostanie wybrana jako domyślna wyszukiwarka Yahoo. Teraz są już widoczne pierwsze efekty tej zmiany na korzyść Yahoo.

Jak podaje StatCounter, Google zanotowało najniższy udział w rynku wyszukiwania od 2008 roku, czyli od czasu kiedy StatCounter zaczął działać. Natomiast Yahoo zyskało największy udział w rynku wyszukiwania od pięciu lat. Statystyki zanotowane w grudniu odzwierciedlają efekty umowy zawartej pomiędzy Yahoo i Mozilla. Na podstawie zawartej umowy od wersji Firefox 34 domyślną wyszukiwarką w tej przeglądarce jest Yahoo.

Udział w rynku wyszukiwania w grudniu 2014 w US

Liczby podane przez StatCounter pokazują, że w grudniu 2014 Google miał w USA 75,2% udziału na rynku wyszukiwania, natomiast Yahoo posiadał 10,4%. Niewiele więcej od Yahoo ma Bing, bo 12,5% jednak to ten sam silnik wyszukiwarki.

W USA obecnie z Firefoxa korzysta tylko 12% użytkowników i jest to czwarta pod względem popularności przeglądarka. Interesujący jest fakt, że w grudniu 2014 przestał również być liderem na tym rynku Chrome i został wyprzedzony przez IE o ponad 10%.

Wzrost ruchu w Yahoo zauważalny już był w pierwszym tygodniu grudnia, kiedy użytkownicy Firefox zaczęli aktualizować wersję nr 33 do wersji nr 34 przeglądarki. Wraz z wprowadzeniem tej wersji Yahoo zagościł jako domyślna wyszukiwarka.

Udział w rynku wyszukiwania dla Firefox w US

Z pewnością jeszcze wiele czasu upłynie nim Google utraci pozycję absolutnego lidera, jednak są to już pierwsze jaskółki, które to zwiastują. Następną taką jaskółką są pogłoski o tym, że przeglądarka Safari, należąca do Apple w tym roku również będzie miała domyślnie ustawioną wyszukiwarką, tylko nie wiadomo jeszcze jaką. Współpraca z Google raczej jest mało prawdopodobna.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

3 przemyślenia nt. „Google traci w USA, zyskuje Yahoo po adaptacji przez Firefox

  1. Wynika z tego, że wiele ludzi w US nie jest przywiązanych do konretnej wyszukiwarki (w tym Google), tylko korzystaja z tej predefiniowanej w przeglądarce. Moim zdaniem sytuacja w Polsce wygląda trochę inaczej tzn. każdy jakby zaprogramowany wpisuje w pasek przeglądardki Google, bo nie ma porównywalnej alternatywy. Ciekawe ile lat upłynie nim sie to zmieni?

  2. nie zgodzę się z Łukaszem. Ludzie wpisują
    a) fraze w stronie startowej jesli jest ustawiona JAKAŚ przeglądarka
    b) w pasku google w FF na górze po prawej stronie

    To są dane moje z obserwacji moich znajomych ( zboczenie zawodowe). Siedze z nimi przy kompie i widze jak sie zachowują. Nareszcie! Goodbye G!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *