Hummingbird – Google wprowadził nowy algorytm wyszukiwarki

Amit Singhal, senior vice president ds wyszukiwania przedstawił w czwartek na konferencji prasowej informacje o uruchomieniu najnowszego algorytmu wyszukiwania Hummingbird (Koliber). Hummingbird działa już od miesiąca i obecnie oddziałuje na 90% światowych wyników wyszukiwania w Google.

Google stara się dotrzymać kroku rozwoju Internetu. Zapytania wprowadzane do wyszukiwarki są coraz bardziej skomplikowane, także tradycyjne metody przeszukiwania sieci i zwracania wyników zaczynają nie wystarczać. Na przestrzeni 15 lat od założenia firmy Google wprowadzono do niej wiele nowych usług, które miały ulepszyć wyszukiwania.


Festiwal SEO 2018 Katowice

Konferencja odbyła się w Menlo Park w garażu, w którym 15 lat temu założyciele Google Lary Page i Sergey Brin uruchomili swoją nowatorską usługę wyszukiwania. Wielu zapewne pamięta jak wyglądało wyszukiwanie w 1998 roku. Potrzebny był do tego stacjonarny komputer, modem internetowy, wyszukiwane hasło oraz lista 10 wyszukanych stron, które te hasło zawierały. Od tego czasu praktycznie wszyscy przenieśli się do świata online, potencjał Internetu wzrósł wielokrotnie a odpytywać wyszukiwarkę możemy, używając smartfona w kieszeni.

W tym tygodniu Google obchodzi swoje 15-lecie istnienia. We wrześniu 1998 roku w garażu należącym do Susan Wójcicki, obecnie członka zarządu Google uruchomili wyszukiwarkę Google. poniższa infografika pokazuje, jak w ciągu 15 lat ewoluowało wyszukiwanie w Google.

Google Search Timeline

Źródło: Reuters


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

7 przemyśleń nt. „Hummingbird – Google wprowadził nowy algorytm wyszukiwarki

  1. „Zapytania wprowadzane do wyszukiwarki są coraz bardziej skomplikowane” – coś więcej na ten temat? Skąd takie wnioski?

  2. Ciekawe czy rzeczywiście dużo namiesza… Może to po prostu kolejne „straszonko” 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *