Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?

Karol Dziedzic

Karol Dziedzic zajął się tematem „Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?”, czyli badania naturalnego pozyskiwania linków. Temat wyłącznie z zakresu White Hat, bo jak inaczej nazwać 30 minutową analizę w oparciu wyłącznie tylko o 3 linki. Zastanawiam się czy nie powinienem zapłacić za te analizę, która w trakcie prezentacji została wykonana na stronie silesiasem.pl.

Jako pierwszą rzecz, Karol omówił cele analizy backlinków, a linki analizujemy aby:

  • Określić profil linków,
  • Sprawdzić efektywność prowadzonych działań,
  • Monitorować czy ktoś nie próbuje nam zaszkodzić poprzez dostarczanie słabej jakości linków w dużej ilości,
  • Dokonać selekcji linków pod kątem zrzekania się ich za pomocą DisavowTool,
  • Wykorzystać informacje o BL do budowania relacji w sieci, aby pozyskiwać wartościowe linki.

Następnie wskazał źródła w których możemy badać linki i ich właściwości. Przede wszystkim linki widoczne w Narzędziach dla Webmasterów, także linki widoczne z MajesticSEO, ktory porównał również z OpenSiteExplorer oraz AHrefs i linki z referrali widoczne w logach dostępowych serwera internetowego. W wyniku zebrania danych, może się okazać że mamy ich za dużo i ręczna analiza może okazać się trudna. Karol współpracuje przy tworzeniu narzędzia do takiej zbiorczej analizy linków, którego producentem jest australijska firma DejanSEO. Narzędzie nazywa się Fresh Link Finder i obecnie jest w fazie beta testów.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

4 przemyślenia nt. „Jak podejść do tematu analizy BL z odpowiedniej strony?

  1. Po wyłączeniu yahoo site explorer obserwujemy dynamiczny rozwój narzędzi do analizy BL. Najlepszy wydaje się MajesticSEO mimo, że świeższe dane posiada AHrefs.
    Głównym problemem tych narzędzi w przypadku analizy serwisów z Polski jest mała odporność na linki z swl, które często zawyżają ocenę danej strony. Dodatkowo te narzędzia mają ostatnio problem z wyłączeniem przez google ich API do external tool.

  2. Ja głównie ahrefsa używam, ale sporo ludzi podobno blokuje ich boty, podobnie jak majestic więc albo coś mało popularnego albo narzędzia webmasterów – robotów Google nikt nie blokuje więc teoretycznie powinny dawać pełny obraz BL.

  3. Ja z ahrefsa raczej rzadko korzystam, wolę majestic i OSE. Tak swoją drogą pół godziny na 3 linki? To musiała być bardzo wnikliwa analiza! Rozumiem, że przede wszystkim na cele szkoleniowe i dlatego trwało to tak długo, ale poświęcić kilka minut na każdy link, żeby np. zdecydować, czy ma trafić do DisavowTool czy nie, to już trochę za dużo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *