Jak zabrać się za SEO w sektorze MSP? Dlaczego pozostawianie decyzji “panu od IT” to zły pomysł

Bartek Krzemień

Zaraz po lekko wydłużonej przerwie, Bartek Krzemień z Divbi i autor bloga Magiczne SEO i SEM przystąpił do przedstawienia swojej prezentacji. Bartek, oprócz niewątpliwego flow i charakterystycznego stylu wypowiedzi, zaprezentował słuchaczom jeszcze jedną swoją cechę – inteligencję. Po omówieniu wad i licznych zalet małych i średnich przedsiębiorstw zaczął obalać mity dotyczące pozycjonowania…


Zobacz Pozycjonowanie sklepu internetowego - 2 częściowe szkolenie online


Innowacyjne poglądy, rodem z science fiction dla niektórych obecnych, wywołały liczne dyskusje, a nawet kłótnie. Jednak mimo show przypominającego debaty polityków w „Rozmowach jedynki” chyba każdy na sali wyciągnął wnioski dotyczące wyboru właściwej firmy zajmującej się promocją w wyszukiwarkach, a właściciele takich firm wnioski dotyczące zmian w podejściu do klienta i samego pozycjonowania. Oto kilka kluczowych informacji, które powinniśmy zapamiętać z prezentacji:

  1. Korzystajmy z gotowych rozwiązań przy budowie stron, a będziemy mieli więcej czasu na tworzenie unikatowego kontentu.
  2. Budujmy strategie, które będą przynosiły korzyści przez lata. Długofalowe efekty są najważniejsze!
  3. Linki to nie wszystko.
  4. Dzielmy się Naszą wiedzą z innymi.

Z uwagi na wiele dyskusji wokół tej prezentacji, video z niej jest zamieszczone szybciej, tak aby każdy mógł własne wnioski wyciągnąć i zostawić komentarze do tego co zobaczył.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

10 przemyśleń nt. „Jak zabrać się za SEO w sektorze MSP? Dlaczego pozostawianie decyzji “panu od IT” to zły pomysł

  1. ŚWIETNY MATERIAŁ!!! Bartek: GRATULACJE!!! Naprawdę bezcenne informacje.
    Jak było widać kontrowersyjne 😉 ale powiedziałeś o sednie sprawy, a przykład z oponami, restauracją (zupa czy flaczki) jest w 99% trafiony! Mówiłeś o małych i średnich przedsiębiorstwach i szkoda, że nie wyraziłeś swojej definicji (jestem ciekaw), ponieważ nie zawsze 12 osób to małe przedsiębiorstwo (definicja urzędowa jest ułomna w tym względzie).
    Pozycja nr 1 w Google znaczy wszystko i nic – zależnie czy celem jest pozycja, czy generowanie zysku (nie dochodu;)).

    Bardzo żałuję, że nie zostałem i nie mogłem brać udział w spotkaniu po konferencji 🙁

    Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję podejścia do tematu!

    Tomek

  2. Zgadzam się z poprzednikiem, potrafisz zainteresować publiczność tak, aby nikt nie chciał uronic ani jednej Twojej myśli 🙂 i nie lejesz przy tym wody, podajesz konkrety.
    Wyszłam z myslą :”jeśli kiedykolwiek ten człowiek bedzie wystepował publicznie, napewno będę chciała tego wysłuchać”

  3. Naprawdę świetna prezentacja. Bardzo merytoryczna, bez zbędnego lania wody i zachwalania swoich produktów czy też firmy, która się reprezentuje. Bardzo się ciesze, że podjąłeś temat prawdziwego SEO a nie pseudo metod typu SWL które są wyjątkowo prymitywnym i krótkotrwałymi sposobami pozycjonowania, które i tak, wcześniej czy później, algorytm googla zwalczy. Ja je traktuje jako pewną formę oszukiwania wyszukiwarki a nie o to w pozycjonowaniu chodzi. Bardzo dobra polemika z tym facetem z Xann.

    Ps. Na przyszłość sugeruje bardziej stosowny ubiór do sytuacji (ale to już detal :))
    pozdrawiam
    Konrad

  4. Dziękuję za ciepłe słowa. Pozwólcie, że odniosę się do kwestii ubioru.

    Serio miałbym ubierać się w garnitury? Po co? Żeby wyrażać szacunek do publiki? Czy może po to, by wystąpienie było merytoryczne i profesjonalne? Przecież każda z komentujących powyżej osób potwierdziła oba te aspekty. Szacunek publice okazałem przez rzeczowe wystąpienie, pozbawione jakichkolwiek marketingowych wstawek w modelu ach kupcie u mnie bo jestem fajny. Czy ta prezentacja byłaby lepsza, gdyby była prowadzona pod krawatem? Absolutnie nie.

    Publiczność przyszła na to spotkanie z zamiarem uzyskania konkretnych informacji, a nie po to, by podziwiać rewię mody. Jeśli natomiast chodzi o mnie, to ja naprawdę nie potrzebuję ubrania za kilka tysięcy – pewność siebie i ego mam zupełnie w porządku.

    Kultura masowa od dziecka nam wpaja, że do samorealizacji potrzeba nam całej kupy konsumpcyjnych rzeczy. Czy drogi garnitur gwarantuje prawdomówność polityka? Nie. Czy taki sam garnitur będzie gwarantem prawdziwych i obiektywnych newsów w TV? Nie. Więc dlaczego miałby cokolwiek poprawić w kwestii wystąpienia nt. SEO? 🙂

    Jak zawsze, to tylko moje zdanie – każdy ma prawo wyciągać własne wnioski i żyć jak mu się podoba.

  5. Dziękuję za szczerą dynamiczną i dramatyczną prelekcję.

    Za poruszenie ciekawych tematów na czasie.

    Bartek jest naturalny i spontaniczny.

    Odniosłem wrażenie że słucham zapalonego pasjonata nie zaś biznesmena.

    Ale przecież tak właśnie jest.

    Pozdrawiam
    Rafał Poznański

  6. Bardzo dobre wystąpienie. Zreszą jak całe SilesiaSEM.

    Mieliśmy do czynienia z de facto dwoma skrajnymi podejściami do SEO. I moim zdaniem prawda leży jak zawsze po środku.

    Oczywistym jest, że jak coś się robi to powinno się to robić dobrze, tak żeby klient był zadowolony. Ale z drugiej strony co „my” jako osoby zajmujące się SEO z tego będziemy mieli, że wypozycjonujemy strone kilentowi i przekażemy wszystko co musi robić aby utrzymać się na wybranej pozycji (która to zależy od grupy docelowej moim zdaniem). Nie okłamujmy się – robimy to dla $$$ i żeby zmaksymalizować „nasze” zyski trzeba zatrzymać klienta, trzeba zrobić tak by był musiał skorzystać z usług SEO i w dodatku wybrał nas.

    Tak więc, pamiętajmy o obu aspektach, a napewno będziemy bliżej złotego środka 🙂

    Pozdrawiam
    Marek Wałach

  7. Powiem krótko:

    Xann, wracaj do swojego biednego SWL’a!!! Kto zaprosił tam ponownie tego spamera??

  8. Bartku,
    Jeśli chodzi o odbiór to masz rację: dobry garnitur nie sprawiłby, że ta prezentacja byłaby lepsza. Żyjemy jednak w pewnej kulturze gdzie wyrazem szacunku do audytorium jest schludny ubiór-niekoniecznie drogi garnitur. Wystarczyłaby jakas koszula. To wszystko.
    Tak poza tym było interesująco.
    pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *