Nawigacja fasetowa. Co robić, czego unikać?

Marcin Lejman i Łukasz Rysiak

Nawigacja fasetowa to sposób przeglądania strony internetowej, która jest bardzo rozbudowana, jednak posiada wiele wspólnych cech. Wybór tych cech, czyli dobór filtrów, które będą wyświetlać elementy wspólne, nazywamy nawigacją fasetową.

Czarny Piątek w Clusteric

Clusteric Search Auditor za 50%

Ten temat podczas Festiwalu SEO w Katowicach rozwinęli Marcin Lejman i Łukasz Rysiak z Critical.pl. Ich prezentacja przedstawia dwa największe problemy związane z wdrożeniem nawigacji fasetowej:

  • Duplikację treści
  • Problemy z indeksacją

oraz największą szansę, którą jest optymalizacja pod średni i długi ogon.
Przy budowaniu nawigacji fasetowej należy unikać:

  • Niestandardowych parametrów kodowania
  • Przypadkowych parametrów
  • Filtrów zwracających 0 wyników
  • Indeksowania stron bez dodatkowej wartości
  • Tworzenia więcej niż jednego adresu do strony produktu
  • • Linku kanonicznego, które zawsze prowadzi do kategorii głównej

Na co należy zwrócić uwagę? Musimy wiedzieć, które parametry są wymagane, które parametry są wartościowe i które parametry są nieistotne (dla Gogole). Więcej znajdziecie w prezentacji poniżej.

Prezentacja

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

2 przemyślenia nt. „Nawigacja fasetowa. Co robić, czego unikać?

  1. Powiedziałbym, że raczej Layered Navigation. Fasetowa to słowo którego chyba nikt nie skojrzy na 1 rzut oka. Polski polskim, ale jeżeli chodzi o Magento to jakby to powiedzieć pewne nazewnictwo jest standaredem. pozdr shopMAGES

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *