Nowy raport „Zablokowane zasoby” w Narzędziach dla Webmasterów

Pobierz jako Google

Twórcy stron internetowych często dołączają do nich linki do obrazków, plików CSS i JavaScript aby posiadały większą funkcjonalność. Jeżeli te zasoby są zablokowane przed indeksowaniem, wtedy Googlebot nie potrafi wykorzystać ich przy renderowaniu tych stron dla wyszukiwarki. Narzędzia dla Webmasterów Google zawierają teraz nowy raport Zablokowane zasoby, który pomaga znaleźć blokowane pliki przed indeksowaniem.

Raport rozpoczyna się nazwami domen głównych z których blokowane są zasoby jak JavaScript, pliki CSS i obrazki. Klikają kolejne wiersze otrzymamy listę wszystkich zasobów, które są blokowane z tej domeny, a następnym poziomie znajduje się lista stron, na których te zasoby zostały umieszczone. W moim przypadku mamy blokowane dwie domeny główne.

Zablokowane zasoby

Aktualizacja w raporcie Pobierz jako Googlebot pokazuje teraz czy i jakie znaczenie mają zablokowane zasoby. Gdy użytkownik wskaże adres jaki ma zostać pobrany i zrenderowany przez Googlebot, pojawią się dwa obrazy, jeden który ilustruje co widzi Googlebot, drugi ilustruje co widzi typowy użytkownik. Łatwiej w ten sposób rozpoznać, czy blokowane zasoby mają istotny wpływ na to, jak wiele się różni strona pobrana przez Googlebota od tej, którą widzi użytkownik.

Pobierz jako Google

W Narzędziach dla Webmasterów powinny się znaleźć tylko nazwy domen, z których blokowane zasoby mogą mieć istotny wpływ na stronę. Zatem nie będą pokazywane zasoby, które są popularne i stosowane na wielu różnych stronach (jak popularne systemy analityczne). Ponieważ aktualizacja wszystkich plików robots.txt, które blokują zasoby, może być pracochłonna dla osób nietechnicznych, warto rozpocząć pracę od uwalniania zasobów, które mają największy wpływ na wizualne renderowanie, gdy są zablokowane.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *