Od poniedziałku Google rozpoczęło zbieranie i wyświetlanie zewnętrznych opinii z internetu w Grafie Wiedzy. Do tej pory w tym miejscu były podstawowe dane na temat miejsca lub firmy, a opinie wyłącznie pochodziły od użytkowników Google. Teraz mamy nowe źródła danych.
Google zbiera opinie z tak popularnego serwisu jakim jest Facebook dla wszystkich stron, które również posiadają oceny na Facebook. Dlatego dochodzą inne serwisy społecznościowe jak Goldenline czy Opineo.
Restauracje i puby otrzymują opinie z takich miejsc jak Zomato, firmy lokalne zbierają opinie z lokalnych portali z wizytówkami.
Sklepy internetowe mogą otrzymać opinie z Ceneo lub TrustedShops.
Zapewne jest znacznie więcej portali, które są uznane przez Google za wiarygodne źródło opinii. Trzeba je wyszukać i w miarę możliwości dodać tam informacje o swojej firmie lub miejscu i zbierać pozytywne opinie.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- CTR (współczynnik klikalności) w SEO i reklamie – kompletny przewodnik - 9 czerwca 2025
- Projekt YouTube SEO: studenci uczą się SEO i zdobywają tysiące wyświetleń - 6 czerwca 2025
- Artykuł sponsorowany – czyli jak napisać dobrą publikację pod SEO? - 1 czerwca 2025
Według mnie to dobre zmiany. Zwłaszcza, że wiele firm zbiera zdecydowanie więcej opinii poprzez np. fanpage na Facebooku.
Opinia wyświetlana z serwisu RudaSlaska.com.pl jest hiper ciekawa. Dlaczego? Otóż sam sprawdziłem widgety knowledge graph dla jakichś 150 lokalnych firm usługowych i nie udało mi się znaleźć ANI JEDNEGO przykładu zaciągnięcia ratings ze strony innej niż FB/GoldenLine.
Jest jeszcze opineo.