Przez lata w Google pojawiło się wiele możliwości, dzięki którym można podkreślić zawartość strony w wynikach wyszukiwania. Google nazywało te rozwiązania na kilka sposobów jak rich snippets (fragmenty sformatowane lub fragmenty rozszerzone), rich cards (karty rozszerzone) lub enriched results (wyniki wzbogacone). Od tej pory w dokumentacji Google wszytko będzie nazywane Rich results (elementy rozszerzone).
Dodatkowo Google udostępnia nowe narzędzie: Test wyników dla elementów rozszerzonych, aby łatwiej sprawdzić diagnostykę strony.
Nowe narzędzie sprawdza czy na stronie są dane strukturalne, które spełniają warunki aby zostać pokazane jako elementy rozszerzone. Narzędzie rozpoznaje dane zapisane w formatach JSON-LD, Microdata i RDF. Obecnie narzędzie jest w fazie beta i rozpoznaje formaty jak przepisy kulinarne, oferty pracy, filmy i kursy. Jednak w przyszłość ta lista ma zostać powiększona.
Korzystanie z narzędzia jest łatwe., wystarczy w pasku wprowadzania adresu podać URL, który ma zostać sprawdzony. Jak widać na załączonym przykładzie, narzędzie pokazało, które elementy danych strukturalnych są do poprawy, gdzie są zaproponowane sugestie, a które są poprawnie wdrożone.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- CTR (współczynnik klikalności) w SEO i reklamie – kompletny przewodnik - 9 czerwca 2025
- Projekt YouTube SEO: studenci uczą się SEO i zdobywają tysiące wyświetleń - 6 czerwca 2025
- Artykuł sponsorowany – czyli jak napisać dobrą publikację pod SEO? - 1 czerwca 2025