Serwery i hosting w służbie SEO

Robert Niechciał

Robert Niechciał, właściciel erank oraz współtwórca kilku innych przedsięwzięć informatycznych podzielił się zebranym doświadczeniem przy budowaniu własnej serwerowni na potrzeby SEO. Rozpoczął od podzielenia sprzętu na na 3 główne grupy zastosowań.

Grupa pierwsza Shared hosting ma zastosowanie dla małych stron, może to być np. ruch z Adwords. Przeważnie ma to wady, np. ograniczony czas dostępu do procesora, mała liczba IP. Druga grupa SEO hosting to zastosowanie dla prywatnego zaplecza i prywatnych precli, a zalety to duża liczba IP (może być w różnych klasach).

Najciekawsza trzecia grupa to serwery dedykowane / VPS
Zastosowanie:
Strony z dużym ruchem (duże obciążenie bazy danych, I/O, transfer)

  • Systemy analityczne (np. Monitoring pozycji, monitoring domen, analiza
  • zaplecza lub konkurencji )
  • Wszelkiego rodzaju automaty do zastosowań SEO -­‐ Prywatny seo hosting dla dużego zaplecza
  • Prywatne proxy
  • Niestandard

Zalety:

  • Skalowalność i elastyczność -­‐ IPMI
  • Własny config (np. memcached, ioncube, ZendGuardLoader, Ruby on Rails, …)
  • IP tyle ile da usługodawca
  • Dowolny wybór systemu operacyjnego (Wszystkie mechanizmy bazodanowe i języki programowania)

Do tego wszystkiego potrzebne są proxy, których wyróżniamy dwa zastosowania: pod harvesting i pod spam.

Następnie Robert pokazał jak zbudowali własną serwerownie, co trzymają w stajni i jak szybko to działa.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

2 przemyślenia nt. „Serwery i hosting w służbie SEO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *