Katalog SEO – narzędzie pozycjonera

cup of coffee

Pierwszą prezentację na temat katalogów seo przedstawił Artur Strzelecki. Zaprezentował dwa popularne skrypty katalogu oraz ich główne zalety i wady. Jako pierwszy z nich został zaprezentowany SEOKatalog. Autorem tego bardzo popularnego  skryptu jest Generał. Obecnie w sprzedaży jest wersja 1.42. Pod koniec grudnia poprzedniego roku miała się pojawić nowa wersja 1.5 zawierająca uwagi oraz pomysły zgłoszone od użytkowników seokatalogu, ale jeszcze czekamy. Co jakiś czas pojawiają się łatki aktualizacyjne do obowiązującej wersji, np. ostatnia z nich zmienia domyślnego Site Explorera z Yahoo na MajesticSEO lub Odnosniki.pl. Do działania skryptu niezbędna jest biblioteka IonCube, której niestety nie ma na wszystkich seohostingach.

O tym co oferuję seokatalog, każdy właściciel licencji na jego użytkowanie  wie najlepiej i chwali różne jego funkcje. Do najważniejszych, wartych podkreślenia należą:

  • ochrona przed zmasowanym spamem w postaci tokenów graficznych i logicznych,
  • różne sposoby realizacji płatności gdy katalog za opłatą przyjmuje wpisy, np. Dotpay, SMS, Paypal,
  • zewnętrzny serwer miniatur (aktualnie darmowy jest tylko PageGlimpse),
  • rozproszone pingowanie wpisów, czyli ping co ileś wpisów, a nie co każdy (pingi do każdego wpisu, ostatnio potrafią wykończyć katalogi),
  • eksport map xml do Narzędzi dla Webmasterów,
  • funkcja cron sprawdzająca parametr PR dodanych stron do katalogu,
  • obsługa multikodu,
  • dowolna kombinacja budowania przyjaznych URLi.

Oczywiście funkcji jest znacznie więcej. Warto zauważyć, że najprostszy token graficzny w postaci reCaptcha, jest rozwiązaniem, z którym radzą sobie nasze rodzime dodawarki do seokatalogów poprzez wykorzystanie zewnętrznych usług dekodujących Captche (np. Death by Captcha) lub wykorzystuje się moduł dekodowania Captchy w xRumerze.

Test omawianej domeny został szczegółowo opisany wcześniej. Zmiany, które nastąpiły od tego czasu to wdrożenie fragmentów sformatowanych, a dokładniej:

  • Menu nawigacyjne
  • Opinie
  • Oceny w opiniach

Efekty w SERPach od momentu wprowadzenia zmian obserwowane są po ok. 2 dniach.

Drugim katalogiem, który został omówiony to Webmini. Głównym zadaniem Webmini jest przechowywanie spamu kontrolowanego. Webmini jest bardzo popularne wśród automatycznych dodawarek, które niestety szybko uśmiercają kolejne katalogi. W prezentacji zobaczyliśmy kilka metod na ochronę Webmini.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *