Usługa Google Miejsca i wyszukiwanie lokalne

cup of coffee

Pierwszą prezentację na temat  usługi lokalizacji geograficznej na mapach oraz w usłudze Miejsca poprowadził Artur Strzelecki. Rozpoczął od omówienia historii Google Miejsca, które wywodzi się z niedostępnej już usługi Centrum Firm Lokalnych. Obecnie istnieje możliwość wyświetlenia trzech wersji map geograficznych, w zależności z której specjalizowanej wyszukiwarki korzystamy. Mapa pojawi się w wyszukiwaniu klasycznym jeśli zapytanie miało charakter lokalny, na 100% pojawi się mapa gdy przełączymy się na kartach wybory na opcję Mapy oraz wyświetlana jest w usłudze Miejsca.


Festiwal SEO 2018 Katowice

Czym odróżniają się od sie Google Miejsca i Google Mapy?

Wyniki wyszukiwania w: „sieci”, „miejscach” i „mapach” znacznie się od siebie różnią. Każda z usług ma osobny algorytm wyświetlania wyników wyszukiwania. Wyniki z sieci i miejsc przekierowują szukającego na stronę www, natomiast wyniki z mapy przekierowują do wizytówek opisowych.

 Jak tworzony jest ranking wpisów o firmach?

Rezultaty wyszukiwania w Mapach Google są obliczane na podstawie trafności, odległości i ważności. Dzięki tym czynnikom użytkownik otrzyma najlepiej dopasowane wyniki. Technologia wyszukiwania Google może na przykład określić, że firma położona dalej oferuje usługi bardziej zbliżone do oczekiwań użytkownika niż firma znajdująca się w pobliżu. Mapy Google i Miejsca Google to usługi bezpłatne, dlatego nie ma możliwości zamówienia ani opłacenia lepszej pozycji w rankingu. Szczegóły algorytmu trzymają w tajemnicy, aby system rankingowy był jak najbardziej sprawiedliwy dla wszystkich.

  1. Trafność: trafność odnosi się do tego, jak dokładnie wpis pasuje do określonego wyszukiwania. Kompletny i szczegółowy wpis w Miejscach Google!
  2. Odległość: jak daleko od wybranej lokalizacji znajdują się potencjalnie dopasowane miejsca. Jeśli nie podajemy lokalizacji podczas wyszukiwania, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o Twojej lokalizacji.
  3. Ważność: ten czynnik odnosi się do tego, jak znane lub ważne jest dane miejsce. Google określa to na podstawie informacji o firmie (np. linków, artykułów lub katalogów) dostępnych w sieci.

Proces rejestracji

Rejestrację można rozpocząć od przechwycenia istniejących danych, które wcześniej zostały zakupione przez Google od PKT lub PF. Czasem się zdarza, że te dane mogą już być nieaktualne, wtedy można wprowadzić nowe dane, usunąć redundantne wpisy lub usunąć inne firmy, które podpięły się pod nasz numer telefonu.

Filtry na mapie

Klasyczny filtr znany z wyników wyszukiwania może zostać nałożony na słowo kluczowe a przedmiotem filtrowania jest domena internetowa. W przypadku usług Miejsca i Mapy filtr zakładany jest na słowo kluczowe regionalne a filtrowana jest lokalizacja geograficzna, np. nie pokazują się wyniki w obrębie wskazanego miasta, tylko pobierana są z miast ościennych.

W trakcie prezentacji zasugerowano, że może to być błędem Google, jednak pokazane przykłady są filtrowane do teraz. Google niedawno zmienił graficzną wersję wyświetlanych map i kolory pinezek, jednak zasady korzystania z lokalizacji geograficznych pozostały takie same.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Jedno przemyślenie nt. „Usługa Google Miejsca i wyszukiwanie lokalne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *