Relacja z Silesia SEM Szkolenia 2011

Silesia SEM Szkolenia 2011

W dniach od 20 do 23 września odbyły się szkolenia Silesia Sem, których program dotyczył szeroko rozumianego marketingu internetowego. Zakres szkoleń dotyczył promowania marki oraz analizy wszystkich osiąganych wyników w sieci. Seminaria szkoleniowe odbywały się na Uniwersytecie Ekonomicznym, we współpracy z agencją reklamy internetowej Xann Internet Solutions.

Każdy dzień był podzielone tematycznie, w związku z czym każdy zainteresowany szkoleniem mógł wybrać tematykę która go najbardziej interesowała lub po prostu wziąć udział w większej liczbie szkoleń. Zainteresowanie szkoleniem było spore. Do Katowic przyjechały osoby ze wszystkich rejonów Polski, a dzięki dogodnej lokalizacji Uniwersytetu Ekonomicznego, niedaleko centrum Katowic, wszyscy mogli zakwaterować się  niedaleko miejsca zajęć. Wiedza była przekazywana bardzo skrupulatnie i jasno dla wszystkich zgromadzonych, a wśród uczestników bardzo widoczne było zainteresowanie oraz skupienie na przedstawianym temacie.

Szkolenie otwierała tematyka dotycząca reklam sponsorowanych w Google, czyli Google AdWords. Prowadzącym był Artur Strzelecki, znany z aktywności w dziedzinie marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Jego wiedza o promocji w sieci, pozwala na zadowolić nawet najbardziej wymagających kursantów oraz studentów. Podczas szkolenia Google AdWords wszystkie teorie i zasady były popierane poprzez bezpośrednie działania, jakie każdy uczestnik mógł zobaczyć na wielkim ekranie projektora. Szkolenie było podzielone na kilka części, tak aby każdy uczestnik, zarówno ten który nie miał styczności z linkami sponsorowanymi, oraz ten który już jakąś wiedzę nabył mógł nadążyć nad wszystkimi informacjami. Dla wszystkich został przygotowany program szkolenia, który zawierał przytaczane slajdy, z możliwością dodawania własnych uwag oraz zapisków.

W drugi dzień Silesia Sem odbywały się dwa szkolenia w tym samym czasie, uczestnicy mieli do wyboru podstawowe zasady SEO i pozycjonowania oraz Google Analytics. To drugie było prowadzone przez Przemysława Modrzewskiego, przy czym warto zaznaczyć iż jest on jedynym w Polsce certyfikowanym, oficjalnym szkoleniowcem z zakresu Google Analytics i Google AdWords. Na co dzień, poza prowadzeniem szkoleń zajmuje się wieloma zagadnieniami dotykającymi kwestii marketingu internetowego, tj. tworzenie strategii, zarządzanie kampaniami promocyjnymi połączonymi z audytami, optymalizacją stron internetowych, a przede wszystkim analizą. Ponadto prowadzi blog traktujący o szeroko rozumianej tematyce AdWords, w którym ujmuje wszystkie najlepsze rozwiązania dostępne na rynku.

Szkolenie z zakresu Google Analytics było podzielone na dwie części, w pierwszej zostały ujęte wszystkie problemy dotyczące praktyki systemu, prelegent przekazywał zgromadzonym swoje doświadczenie, dokładnie opisywał wszystkie swoje działania dzięki czemu nikt nie miał wątpliwości w kwestii instalowania i prowadzenia statystyk Google Analytics. Podczas spotkania zostało także przytoczone siedem zasad analizy internetowej. Każda z wymienionych zasad została dogłębnie omówiona, aby nie budzić w uczestnikach żadnych wątpliwości. Druga część szkolenia z Przemysławem Modrzewskim opierała się o Google Website Optimizer, dotyczyła ona dokładnego działania narzędzia w oparciu o analizę, oraz w jaki sposób narzędzie powinno być wykorzystywane w celu zwiększenia konwersji, czyli tak zwanych porządanych czynności wykonywanych przez Internetów. Podczas spotkania zostały przedstawione wszystkie najskuteczniejsze metody optymalizowania strony, jakie pozwolą na uzyskanie jak największej ilości korzyści.

Szkolenie z podstawowych zasad SEO i pozycjonowania zostało przeprowadzone przez Artura Strzeleckiego, który przedstawił wszystkim przybyłym zasady SEO jak i pozycjonowania. Jak sama nazwa wskazuje, wszystkie przytoczone informacje były przekazywane od postaw, tak aby każdy mógł nadążyć nad nowym materiałem, oczywiście nie obyło się bez pytań do prowadzącego. Co więcej były zadawane także pytania do zgromadzonych, które były gratyfikowane książkami traktującymi ściśle o zagadnieniach występujących na szkoleniu, m.in. „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi” Bartosz Danowski, Michał Makaruk lub „Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach” John I. Jerkovic.

Podczas szkolenia została przedstawiona cała praktyka działania i wszystkie najpotrzebniejsze narzędzia, które pozwolą na skuteczne działania w dziedzinie pozycjonowania i SEO. Wśród narzędzi zostały wymienione najskuteczniejsze programy do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce, wpływ Twitt’ów oraz Google +1 na pozycjonowanie. Wszystkie informacje były bardzo jasne przekazywane, a wszelkie wątpliwości uczestników były rozwiewane dzięki niezastąpionej wiedzy wykładowców.

W przedostatnim dniu szkolenia, zostały omówione wszystkie kwestie dotyczące SEO i pozycjonowania zaawansowanego. Z racji tego, że organizator postawił na dyskrecję omawianych tematów, ten dzień szkolenia nie posiada relacji. Program szkolenia SEO i pozycjonowanie zaawansowane był przeznaczone dla osób, które już posiadają doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Używane narzędzia, słownictwo i terminologia jakie pojawiły się w czasie szkolenia, dotyczyły zaawansowanych zagadnień, o których nierzadko wie tylko kilka/kilkanaście osób w naszym kraju. Po tym dniu odbyło się niezobowiązujące spotkanie w klubie Garage w Katowicach.

Cztery dni szkolenia zakończyło spotkanie dotyczące Facebook i Twitter Marketing’u. Prowadzącym był Paweł Leodl, który jest głównym strategiem krakowskiej agencji interaktywnej Pride&Glory Interactive. Jego wiedza na temat marketingu i mediów jest niezwykle szeroka, przez co nieustannie potrafi zaskakiwać podczas tworzenia nowych projektów dla znamienitych marek. Ma w swojej karierze już takie nazwy jak Philips, Budweiser, Johny Walker, Żywiec Zdrów, TVN i wiele innych. Dzięki swojej wypracowanej renomie często zostaje zaproszony na różnego rodzaju szkolenia w roli prelegenta. W piątkowym spotkaniu udowodnił swoją wybitność, przedstawiając możliwości Facebook oraz Twitter’a w zupełnie innym, nowym świetle.

Spotkanie rozpoczęło się dość niekonwencjonalnie, ponieważ od spotów reklamowych znanych marek, a co za tym idzie od ukazania ich sposobów na przyciągnięcie klienta. Zostały wymienione takie zjawiska jak trailler polskiej gry Dead Island, reklamy Dodge oraz Old Spice. Do tego były przytoczone statystyki m.in. jak często ludzie korzystają z Facebooka, przy czym okazało się, że przewyższył on swoją popularnością nawet wyszukiwarkę Google, oraz jaka grupa należy do najaktywniejszych internautów – są nimi widzowie filmów online na youtube.com. Prelegent zaznaczył, że aby produkt był dobrze rozreklamowany powinno się stosować storytelling, czyli przedstawienie marki jako ciekawej opowieści – podczas badań zostało wywnioskowane iż największe zainteresowanie budzą reklamy które zawierają w sobie wątki humorystyczne oraz seksualne. Wszystkie sztuczki mają nieść za sobą jeden cel, mianowicie wyróżnić własną markę wśród innych występujących na rynku.

Ważne jest, by na samym początku określić docelową grupę klientów, założyć jaką promocję chce się wykorzystywać, ponadto prelegent zaznaczył iż wszystkie strategie powinny być długofalowe, aby niosły za sobą pożądane efekty. Coraz częstszym sposobem na reklamę marki staje się Facebook, okazuje się że poprzez tworzenie wizerunku na FB (FanPage), spada ilość odwiedzin stron WWW. Tak zwane „lubię to” oznacza wiele różnych konsekwencji, które mają na celu poznawanie marki, oraz przekonywanie klientów do korzystania z promowanego produktu. Ważne jest, aby dobrze odczytywać wszystkie cechy FanPage, ponieważ nie liczy się tylko ilość osób które polubiły markę, lecz tych które aktywnie uczestniczą we wszelkich akcjach.

Druga część wykładu dotyczyła Twittera, oraz jego skuteczności w budowaniu świadomości marki. Działa on także na zasadzie analizy trendów, słów kluczowych oraz aplikacji które są możliwe do ściągnięcia jedynie za pomocą dodania wpisu na ścianie. Zostało zaznaczone, że na świecie w dziedzinie marketingu FB przegrywa z Twitterem, jednak w Polsce tendencja jest zupełnie odwrotna. Twitter jest popularny wśród ludzi którzy są rozpoznawalni, a ich wpisy na bieżąco są przeglądane oraz komentowane. Loedl zaznaczył, iż niejednokrotnie zdarzają się błędy marketingowe, dlatego każda strategia musi być dobrze przemyślana. Poza bardzo szczegółowym przedstawieniem tematu portali społecznościowych, została przeprowadzona na koniec również część praktyczna, w której każda grupa musiała wymyśleć najlepszą strategię marketingową. Po zaprezentowaniu prelegent zwracał uwagę na wszystkie plusy oraz minusy zaprezentowanej strategii, dzięki czemu uczestnicy mogli przekonać się, że kreowanie wizerunku własnej marki nie jest taką prostą rzeczą, jaką by się wydawało.

Szkolenia Silesia SEM rozwiały wiele wątpliwości, wszystko było przygotowane na bardzo dobrym poziomie, a sfera organizacyjna była zapięta na ostatni guzik. Każdy z uczestników w cenie poza udziałem w szkoleniu miał zagwarantowane materiały szkoleniowe, wyżywienie oraz napoje. W razie jakichkolwiek wątpliwości uczestnik mógł zgłosić się do organizatorów którzy chętnie służyli pomocą. Wszystkie dni szkolenia Silesia SEM przebiegały bez jakichkolwiek problemów, a przekazana wiedza na pewno zostanie idealnie spożytkowana podczas budowania marki oraz reklamowania swojej firmy w dowolny sposób w sieci.

Do zobaczenia niebawem, następna edycja popołudniowa już wkrótce.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Jedno przemyślenie nt. „Relacja z Silesia SEM Szkolenia 2011

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *