Archiwa kategorii: Porady

Google Analytics: Kampanie

Google Analytics jest to system do pomiaru danych o ruchu na stronie internetowej. Jest w pełni darmowym i najpopularniejszym na świecie systemem do mierzenia ruchu, a do tego bardzo rozbudowanym.

Google Analytics: Atrybucja konwersji

Modelowanie atrybucji jest niezwykle często używanym określeniem gdy mówimy o optymalizacji inwestycji marketingowych. Są to mechanizmy, które umożliwiają zrozumienie jaka kombinacja kroków ma wpływ na wystąpienie pożądanego działania (np. transakcji), określając tym samym wartość danego narzędzia marketingowego na ścieżce konwersji. Naszym celem jest porównanie różnych kanałów, by móc określić ich udział w generowaniu sprzedaży. Czyli to nic innego jak tylko nadawanie wartości wszystkim źródłom ruchu.

Google Analytics: Pozyskiwanie

Nieodłącznym elementem prowadzonych działań SEO jest analiza ruchu na stronie. Bez niej trudno byłoby nam określić, czy prowadzone działania przynoszą efekty. Google Analytics to darmowe statystyki od Google, które pozwalają przeanalizować ruch na stronie pod różnymi aspektami. Google Analytics jest zupełnie darmowy a przy tym bardzo rozbudowany. Narzędzie to pozwala nam znaleźć odpowiedź na pytania: które działania reklamowe są naprawdę skuteczne? Kim są odbiorcy strony? W jaki sposób z niej korzystają?

Google Analytics: Cele

Każdy z nas ma w życiu jakieś cele, coś do czego dąży i chce osiągnąć. Myślę, że wszyscy wyznaczamy sobie kierunek, w którym chcemy zmierzać przez najbliższy czas naszego życia. Bez tego przecież nie wiedzielibyśmy co robić i pewnie chodzilibyśmy w kółko marnując cenne godziny. Jeśli jednak zastanowimy się nad tym co chcemy osiągnąć i uporczywie będziemy szli w tym kierunku radząc sobie z napotykanymi przeciwnościami losu to jesteśmy w stanie dogonić to co wcześniej sobie ustaliliśmy. Do tego wszystkiego trzeba jednak jasno ustalić co jest naszym priorytetem.

Google Analytics: Raport odbiorcy

Google Analytics jest innowacyjnym oraz potężnym narzędziem do analizy ruchu internetowego na stronie. Za jego pomocą możemy dowiedzieć się między innymi o tym ilu internautów i z jakiego źródła było na naszej stronie, ilu obecnie jest, jak się na niej zachowują, ile czasu na niej spędzają, z jakiego rodzaju urządzeń korzystają oraz wiele innych.

Google Analytics: Eksplorator użytkownika

Google Analytics jest podstawowym narzędziem do analizy statystyk internetowych, udostępnionym przez Google. Narzędzie pozwala między innymi na sprawdzenie, które ze stron są najczęściej odwiedzane przez użytkowników czy średni czas trwania sesji. System jest dostępny dla każdej osoby posiadającej konto w Google, jednak należy się liczyć z pewnymi ograniczeniami nałożonymi przez Google.