Archiwa kategorii: Porady

zdarzenia google analytics

Co i jak, czyli Zdarzenia w Google Analytics

Zacznijmy od najważniejszego, czyli od wytłumaczenia co to są, i do czego służy nam omawiane przeze mnie zagadnienie. Zdarzenia są to interakcje użytkowników danej strony z treścią na niej się znajdującą, które możesz śledzić niezależnie od wczytywania witryny internetowej czy ekranu.

Zainteresowania w Google Analytics

Powodzenie wszelkich działań marketingowych w dużym stopniu zależy od właściwego doboru grupy odbiorców. Systemy reklamowe Facebooka, czy Google AdWords pozwalają na precyzowanie grup docelowych poszczególnych kampanii. Google, oprócz reklam wyświetlanych w wyszukiwarce, ma w swojej ofercie także sieć reklamową, czyli Google Display Network. Tworzą ją strony internetowe, udostępniające reklamom swoją przestrzeń poprzez program AdSense. Odpowiednie kampanie reklamowe są dopasowywane do tematyki stron, na których zostają wyświetlone. Dzięki temu zabiegowi, reklamy mogą być kierowane do konkretnych odbiorców najbardziej zainteresowanych daną tematyką.

Lokalizacja

Test porównawczy w Google Analytics

Test porównawczy umożliwia nam sprawdzenie, jak działa nasz serwis w porównaniu do konkurencji. Umożliwia odnalezienie możliwości oraz obszarów doskonalenia naszego biznesu. W przypadku testów porównawczych rzecz dotyczy doskonalenia naszej strategii obecności online.

aktywni użytkownicy

Aktywni użytkownicy oraz Zachowanie w Google Analytics

Google Analytics jest potężnym narzędziem do analizowania danych o serwisach internetowych. Można korzystać z niego bezpłatnie i prezentuje zróżnicowane funkcje, które pozwalają gromadzić różnorodne dane. Wśród wielu dostępnych raportów, jednym z ważniejszych jest ten dotyczący odbiorców.

E-commerce w Google Analytics

E-commerce w Google Analytics

Jesteście tu pewnie dla tego, że otworzyliście swój pierwszy sklepy internetowy lub macie w planach go otworzyć. Zainteresowaliście się pozyskaniem partnerów biznesowych, pozycjonowaniem i reklamą w wyszukiwarkach. Czas pomyśleć nad samymi klientami. Klienci w każdym sklepie internetowym generują ogrom informacji z których możemy zbierać dane dotyczących np. liczby dokonanych transakcji czy też samych odwiedzin serwisu. Postaram się przybliżyć Wam bezpłatne rozwiązanie do monitorowania ruch na sklepie, a dokładnie o moduł e-commerce w usłudze Google Analytics.