Linkowanie wewnętrzne na stronie – case study ze wzrostu pozycji

linki wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to ważny element w optymalizacji strony internetowej. Dobrze wykonany zapewnia wysokie pozycje oraz duży ruch.

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Na pierwszy rzut oka wydaję się to dosyć oczywiste, chodzi o tworzenie linków, które prowadzą z jednej strony na drugą stronę internetową w obrębie tej samej domeny. Jednak czy każdy taki link można zaliczyć do linkowania wewnętrznego? NIE.

Do linkowania wewnętrznego nie należy zaliczyć linków nawigacyjnych, czyli tych które znajdują się w menu nawigacyjnym, w stopce, w menu okruszkowym lub w panelu bocznym i powtarzają się na każdej stronie w obrębie tej samej strony.

Linkowanie wewnętrzne w klasycznym rozumieniu, to linkowanie z wewnątrz treści jednego artykułu na stronie do innego artykułu na drugiej stronie. Ten mechanizm fantastycznie realizuje Wikipedia, która całkowicie polega na linkowania wewnętrznym. Dlatego też tak często pojawia się ona wysoko wynikach wyszukiwania.

W linkowaniu wewnętrznym istotne jest aby linki tworzyć w oparciu o słowa kluczowe, na których nam zależy, wtedy nasza strona zaczyna wysoko rankować na to słowo. Nie ma się tutaj czego bać jeśli chodzi o stosowanie linków typu exact match bądź tak zwanych money keywords. Stosowanie tego rodzaju linków w obrębie własnej domeny jest naturalne i bezpieczne.

Jak linkować wewnętrznie?

Do tej pory starałem się linkować artykuły wewnętrznie w małej skali. Było to spowodowane tym, że robiłem to ręcznie poprzez wyszukiwanie słów kluczowych, edycję postów i wstawianie linków. Praca dosyć mozolna, ale skuteczna. Dzięki temu udało się pomóc osiągnąć wysoką pozycję np. na słowo „content marketing” lub „Google Pingwin”.

Od niedawna korzystam z wtyczki do WordPressa pt. SEO Auto Linker, która automatycznie pozwala wyszukiwać słowa kluczowe i tworzyć na ich podstawie linki wewnętrzne.

Case Study z linkowania wewnętrznego

W pierwszym teście podlinkowałem wewnętrzne 14 słów kluczowych i ich odmian fleksyjnych do 14 artykułów wcześniej opublikowanych na stronie. Część z nich już znajdowała się w TOP10, a część poza.  Efekty potwierdzają, że właściwe linkowanie wewnętrzne daje bardzo dobre efekty i podnosi pozycję słów kluczowych.

Linkowanie wewnętrzne

W tabeli widać, że linkowanie wewnętrzne ustawiłem pod koniec czerwca 2016 roku, a efekty były już widoczne po kilku dniach. Linkowane słowa specjalnie są pokazane, aby każdy mógł zobaczyć, że wielu przypadkach pozycje trzymają się do teraz, a nawet jeszcze się poprawiły.

Obecnie trwa druga część testu, w której dobieram kolejne słowa i uruchamiam dla nich linkowanie wewnętrzne.


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

14 przemyśleń nt. „Linkowanie wewnętrzne na stronie – case study ze wzrostu pozycji

  1. Czy uważasz że jest ograniczenie ilosciowe w danym tekście do linkowania? Czy robimy to na taką skalę na ile pasują nam frazy ? Co z linkowaniem powrotnym do danego tekstu ? Nie zwracamy na to uwagi ? I jeszcze jedno rozumiem że linkowanie np. do kategorii sklepu nie ma sensu najlepiej do produktu ? Z góry dziękuję

  2. Czy linkowanie wew. może szkodzić? Mam w jednym sklepie internetowym rotujące się podobne produkty – kilkadziesiąt – na każdej stronie produktu, strona ma olbrzymie problemy z pozycjami mimo że frazy nie są strasznie trudne.

  3. Ile linków poszło do każdego słowa kluczowego? Po 1 czy więcej? Ile średnio linków wychodzących miałeś z jednego artykułu (wewnętrznych)?

  4. Plugin, Mógłbyś podesłać link do tego pluginu? Nie bardzo mogę znaleźć, znalazłem jedynie jeden bardzo stary.

  5. Jeśli chodzi o wtyczkę do WP do automatycznego linkowania wewnętrznego, to polecam WP Optimize (zakładka Optimize Links)

  6. @Kordian wtyczka https://wordpress.org/plugins/wp-optimize-by-xtraffic/, musisz włączyć segment „Optimize Links” i ustawić, gdzie ma linkować wewnętrznie słowa/frazy (wpisy i strony) oraz skąd ma brać te słowa (kategorie, tagi). Oczywiście wtyczka zadziała wtedy, kiedy do każdego wpisu będziesz miał dodane tagi, które następnie występują w innych treściach na stronie. Wtedy zostaną podlinkowane.

  7. Wtyczka automatycznie linkuje znalezione słowa kluczowe, więc to zależy ile ich masz. U mnie wyszło od ok 3 sztuk do kilkudziesięciu.

  8. A czy takie linkowanie z artykułów do strony głównej pomoże też w podniesieniu jej pozycji na dane anchory czy nie ?

  9. Co w przypadku sklepu internetowego który w menu i innych częściach stałych ma już ponad 400 linków a opisy produktów ok 1-2 tys. znaków – pakować w nie jeszcze linki wewnętrzne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *