Monitorowanie pozycji w obliczu seoapokalipsy

Prawdą jest, że Google stara się pośrednio regulować rynek pozycjonowania, jednak w dalszym ciągu nie jest to na tyle dotkliwe, by pracę specjalistów SEO uznać za zbędną. Każdy, bez względu na to, czy prowadzi firmę czy jest blogerem, a kto chce być widoczny w wyszukiwarce i mieć pewność, że jego przekaz trafi do określonej grupy odbiorców, wie jak ważne jest oddanie pozycjonowania jego strony w odpowiednie ręce.

Czarny Piątek w Clusteric

Clusteric Search Auditor za 50%

Mamy XXI wiek i jako gatunek Homo Sapiens za wszelką cenę staramy się ułatwić sobie życie. Dlaczego więc nie mielibyśmy ułatwić sobie monitorowania pozycji? Ten, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron wie, że wraz ze zwiększającą się liczbą pozycjonowanych słów kluczowych nadejdzie moment, w którym będzie musiał odpowiedzieć na pytanie – jakie narzędzie do monitorowania pozycji wybrać? Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze odpowiedniego narzędzia? Jakie cechy powinien mieć system idealny?

Limity słów kluczowych

Wiele systemów wprowadza limity wyszukiwanych fraz. Na przykład webpozycja.pl dysponuje kilkoma kontami, spośród których możemy wybrać to najbardziej nam odpowiadające i najlepiej spełniające nasze oczekiwania. Jeżeli jednak stwierdzisz, że Twoje wymagania nie mieszczą się w proponowanych standardach, webpozycja wyjdzie naprzeciw Twoim oczekiwaniom i przygotuje specjalnie spersonalizowaną ofertę.

Śledzenie konkurencji

Konkurencja nie śpi i Ty też nie powinieneś. Analiza wyników wyszukiwania w Google na podstawie bieżących danych pozwoli nam trzymać rękę na pulsie, a konkretniej – sprawdzać konkurencyjne domeny. Wzrost pozycji, frazy, na jakie reklamuje się dana domena, wyniki wyszukiwania z danego dnia – to tylko niektóre przykłady opcji, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Analiza wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.pl
Analiza wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.pl

Top10 vs Top100

Webpozycja posiada możliwość obserwowania wyników, w których możemy poznać TOP10 i TOP100 rezultatów wyszukiwania w Google, przy czym TOP100 stanowi pierwsze 100 wyników, natomiast TOP10 – pierwszą podstronę wyszukiwarki, czyli to, co widzi ponad 90% odbiorców. Pamiętaj, że 10 pozycji z pierwszej podstrony nie zawsze pokrywa się z 10 pozycjami z TOP100, dlatego warto korzystać z obu tych opcji.

Integracja

Przydatną funkcją systemu jest integracja z Google Webmaster Tools. Połączenie konta systemowego z kontem Google Webmaster Tools da nam możliwość porównania efektów pozycjonowania z ruchem z wyszukiwarki w jednym miejscu, co niewątpliwie jest ogromną zaletą i oszczędnością czasu.

Dowód na sprawdzone pozycje

Z jaką precyzją system odczytuje wyniki? Pewnie nie raz zadawaliście sobie to pytanie. W tym miejscu przyda się opcja obserwowania aktualnych i kompletnych wyników TOP10 i TOP100 z konkretnego dnia, którą oferuje webpozycja.pl.

Co, poza wymienionymi już cechami powinno nas zainteresować przy wyborze odpowiedniego narzędzia do monitorowania pozycji?

Aktualizacja

Jak już wcześniej zauważyliśmy, świat pozycjonowania co chwilę ulega zmianom, a wartościowy system to taki, który jest elastyczny i za tymi zmianami nadąża. Ostatnie, czego byśmy sobie życzyli, to narzędzie, które za chwilę będzie nieaktualne.

Prostota i intuicyjność

Mniej znaczy więcej. Zbieranie takiej ilości danych nie ma sensu, jeżeli wyniki nie są czytelne. System ma nam przede wszystkim ułatwić pracę, a nie przysparzać dodatkowych problemów w postaci głowienia się nad tym, gdzie dokładnie znajdziemy to, czego w chwili obecnej szukamy.

Widok listy domen systemu Webpozycja przedstawiający procentową skuteczność pozycjonowania
Widok listy domen systemu Webpozycja przedstawiający procentową skuteczność pozycjonowania
Widok listy fraz systemu Webpozycja przedstawiający sprawdzone pozycje z wyszukiwarki Google
Widok listy fraz systemu Webpozycja przedstawiający sprawdzone pozycje z wyszukiwarki Google

Pomoc

Obsługa, która wychodzi z założenia, że nie istnieją głupie pytania to złota obsługa. Ponadto zwróćcie uwagę, czy Pomoc reaguje na wasze prośby i sugestie co do poprawy, zmiany czy ulepszenia narzędzia do monitorowania pozycji. W końcu ma ono (narzędzie) służyć przede wszystkim odbiorcom. Webpozycja z przyjemnością odpowie na każde pytanie i sugestię swoich użytkowników.

Powyżej zostały wymienione najistotniejsze i najbardziej wyróżniające cechy wartościowego systemu do monitorowania pozycji. Wykresy, raporty, generowanie plików PDF i CSV, wybór odpowiedniej wyszukiwarki i lokalizacji, analiza skuteczności, integracja z Google Analytics, to tylko niektóre z wielu możliwości systemu webpozycja.pl. Może jeszcze nie stanęliśmy w obliczu „seoapokalipsy”? Skoro koniec nie jest wcale bliski, warto już dziś znaleźć swoje idealne narzędzie. Wypróbuj webpozycję i podziel się swoimi uwagami.

Więcej możliwości systemu znajdziesz na: https://webpozycja.pl/info.html

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

5 przemyśleń nt. „Monitorowanie pozycji w obliczu seoapokalipsy

  1. korzystam od pewnego czasu z tego systemu, szczerze mogę polecić, z tego co wiem niema tańszej opcji online za takie możliwości

  2. ale dupy was bolą więc dopiszę:

    „Artykuł sponsorowany”

    reszta trolli zadowolona?

  3. Dobrzy, rzetelny artykuł. A to, czy jest on sponsorowany, czy nie, to już inna kwestia, z którą chyba niektórzy mają jakiś problem… Moim również zdaniem jest to najtańsze narzędzie dla pozycjonerów i ich klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *