Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w internecie?

Handel elektroniczny staje się coraz bardziej popularny, nie tylko ze względu na wygodę, ale również możliwość porównania produktów, brak kolejek czy też niższe ceny niż te, które spotykamy w sklepach stacjonarnych. Jak informuje Niemiecki Związek Handlu Detalicznego aż 60 procent właścicieli tradycyjnych sklepów zauważa spadek liczby klientów i niższe obroty. Prognozuje się nawet, że w ciągu najbliższych 10 lat aż 25 procent zakupów będzie realizowanych w sklepach internetowych.

Festiwal SEO 2017 Katowice

Wraz z rozwojem i tworzeniem wielu nowych sklepów internetowych pojawia się zjawisko coraz wyższej konkurencji, przez co coraz trudniej dotrzeć do potencjalnych klientów i utrzymać się na runku. Jedynie odpowiednie działania marketingowe gwarantują sukces.

Jak promować sklep internetowy? To bardzo ważne pytanie, które powinno być poprzedzone wprowadzeniem odpowiednich udogodnień dla klientów już na etapie tworzenia strony pod sklep internetowy. Przede wszystkim sklep musi wyróżniać się przejrzystym interfejsem, posiadać widoczną wyszukiwarkę produktów, możliwość zamawiania towarów bez zakładania konta i kilka opcji płatności. Istotna jest również odpowiednia obsługa klienta, informacje o ewentualnych brakach towaru w magazynie – proste rzeczy, które sprawiają, że klient czuje się bezpiecznie i chętnie wraca do naszego sklepu internetowego.

Kolejna sprawa to odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego. Jeśli chodzi o kod serwisu należy zadbać o to podczas programowania. Nie możemy zapominać także o wartościowej treści, która pozwoli nam na skuteczne pozycjonowanie. Każdy produkt powinien posiadać unikalny opis, pamiętajmy również o dodaniu treści do kategorii. Nie warto kopiować opisów z innych sklepów, przez takie działanie narażamy się na brak indeksacji podstron w wyszukiwarkach.

Według Marka Michałowskiego z buzzwise.pl skuteczny marketing dla sklepu internetowego powinien łączyć w sobie szereg poniższych działań:

  • Pozycjonowanie – działania mające na celu pojawienie się konkretnych podstron, strony głównej serwisu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które zapewnią odpowiednią konwersję. Warto wykorzystać do tego testowe kampanie Google Adwords, które pozwolą nam sprawdzić jaki zwrot z inwestycji zapewnia dane słowo kluczowe. W przypadku sklepów internetowych nie można koncentrować się jedynie na najważniejszych słowach kluczowych, ale niezwykle istotne jest również pojawienie się wysoko na frazy long tail. Pozycjonowanie powinno opierać się na link buildingu wysokiej jakości, który zapewni wysokie pozycje i uchroni stronę przed karami od wyszukiwarek.
  • Płatne reklamy Google Adwords – uzupełnienie pozycjonowania, dobrze zoptymalizowane kampanie pozwalają uzyskać zwrot z inwestycji, a do tego możliwość dotarcia do potencjalnych klientów natychmiast po doładowaniu konta. Podobnie jak kampanie w mediach społecznościowych, Adwords umożliwia prowadzenie działań remarketingowych.
  • Kampanie w mediach społecznościowych stają się coraz bardziej popularne, coraz więcej osób korzysta z serwisów społecznościowych, dzięki czemu reklama staje się coraz bardziej skuteczna. Podobnie jak płatne reklamy Adwords, Facebook pozwala nam dotrzeć do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców, dzięki czemu wydatki poniesione na reklamę zapewniają wysoką monetaryzację.
  • Prowadzenie powiązanych tematycznie serwisów. Ostatnie aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google coraz bardziej stawiają na hasło „Content is king”. Jeśli tworzymy wartościowe artykuły nie tylko łatwo pozyskujemy ruch, ale również możemy przekierować czytelników do naszych sklepów internetowych. Warto prowadzić blogi, serwisy które treścią zainteresują osoby będące potencjalnymi klientami dla naszego sklepu internetowego.
  • Wizerunek eksperta i promocja brandu. Nasze wypowiedzi nie muszą pojawiać się jedynie na naszych własnych blogach, obecnie bardzo popularne staje się publikowanie treści w istniejących serwisach, należących do innych osób. Nasze ciekawe artykuły z wplataniem delikatnej reklamy mogą być doskonałym sposobem na dodatkowe linki pozycjonujące, przekierowanie ruchu oraz budowanie brandu. Jeśli stworzymy tekst dobrej jakości z pewnością będziemy mogli opublikować go w najlepszych portalach branżowych w sieci (za odpowiednią opłatą). Kupując publikacje w dobrych portalach, które posiadają renomę zyskujemy zaufanie potencjalnych klientów, którzy kojarzą nas z dobrym brandem.

Czy warto samodzielnie pozycjonować sklep internetowy? Algorytm Google bardzo szybko ulega zmianom, które wpływają na pozycje naszego sklepu internetowego, nieumiejętne działania mogą powodować różnego rodzaju filtry i kary, przez które strona znika z wyników wyszukiwania. Specjaliści od marketingu przeprowadzą skuteczne działania, które dodatkowo będą przynosić większe zyski niż w przypadku, gdy samodzielnie zajmiemy się reklamą naszego sklepu online.

The following two tabs change content below.

Autor Gościnny

6 przemyśleń nt. „Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak odnieść sukces w internecie?

  1. Ostatni akapit o specjalistach 🙂
    Jest błąd „które dodatkowo będą przynosić większe zyski SPECJALISTĄ niż w przypadku, gdy samodzielnie zajmiemy się reklamą naszego sklepu online”

  2. A czemu uważasz że sklep internetowy powinien mieć możliwość zamawiania towarów bez zakładania konta? Tak na prawdę formularz jest krótszy tylko o jedno pole z hasłem.

  3. Odpowiedź dla Łukasza.
    Uważam, że klient powinien mieć możliwość dokonania zamówienia w e-sklepie bez zakładania konta, ponieważ takie rozwiązanie zwiększa konwersję sklepu. Nie jest to kwestia przypuszczeń, ale rzecz oparta na odpowiednich testach. Najlepiej zapewnić klientom dwie możliwości – zakup po założeniu konta – logowaniu lub bez logowania. Wygoda klientów jest najważniejsza. Osobiście spotkałem się nawet z właścicielami sklepów, którzy całkowicie zrezygnowali z opcji rejestracji dla klientów. Usability sklepu internetowego to oczywiście temat do bardzo długich rozważań.

  4. „Specjaliści od marketingu przeprowadzą skuteczne działania, które dodatkowo będą przynosić większe zyski niż w przypadku, gdy samodzielnie zajmiemy się reklamą naszego sklepu online.”

    Nie zawsze – niestety, ale często widzę przypadki zdołowania serwisów, które przez lata stały sobie wysoko dzięki organicznej pracy właściciela…

  5. No z tymi `specjalistami` to mnie rozbawiles 🙂 podpiac pod sklep bloga, zamawiać regularnie teksty i samo się wypozycjonuje w sposób naturalny. Trzeba być cierpliwy.

  6. Adam, pisząc „specjaliści” mówię o osobach, które rzeczywiście znają się na swojej pracy, posiadają odpowiednie sukcesy w tym co robią,a nie osobach, które podają się za ekspertów bez żadnego doświadczenia. Jeśli właściciel sklepu nie zna się na tych sprawach, to nie wie jak zoptymalizować sklep, jak powinny wyglądać dobre opisy produktów, w jaki sposób prowadzić bloga, żeby efekt był dobry, nie mówiąc już o pozycjonowaniu. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych, konkurencja istnieje praktycznie w każdej branży, więc chciałbym zobaczyć sklep, w którym wszystko „samo się pozycjonuje”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *