Rozszerzone reklamy AdWords przypominają naturalne wyniki organiczne

Rozszerzona Reklama AdWords

Zbliża się kolejna duża zmiana w reklamach linków sponsorowanych. Od 31 stycznia 2017 będzie można już tylko tworzyć reklamy, łudząco przypominające naturalne wyniki wyszukiwania.

Z biegiem lat reklamy AdWords wyświetlane nad naturalnymi wynikami wyszukiwania coraz bardziej upodabniały się do tych znajdujących się poniżej.

  1. Kiedyś były tylko 3 reklamy, obecnie są tam już 4 reklamy.
  2. Dawniej oznaczano reklamę kolorem innym, niż kolor adresu URL, teraz są w tym samym, zielonym kolorze.
  3. Domyślnie było 25 znaków na nagłówek i 2 razy po 35 znaków na opis, który mógł tworzyć jedną całość, teraz to się zmieni…

Kilka miesięcy temu wprowadzono rozszerzone reklamy tekstowe. Od 31 stycznia 2017 roku tworzenie i edytowanie standardowych reklam tekstowych w AdWords nie będzie już możliwe. Po tym terminie reklamy tekstowe będzie można tworzyć i edytować tylko w formacie rozszerzonym. Istniejące standardowe reklamy tekstowe będą się wyświetlać równolegle z rozszerzonymi reklamami tekstowymi.

Rozszerzona reklama AdWords wzór

Między reklamami rozszerzonymi a standardowymi jest kilka istotnych różnic. Rozszerzone reklamy tekstowe to:

  • dwa pola nagłówka (po maksymalnie 30 znaków każde),
  • jedno rozszerzone pole tekstu reklamy (maksymalnie 80 znaków),
  • wyświetlany adres URL wykorzystuje domenę końcowego adresu URL,
  • dwa opcjonalne pola „ścieżka” używane w wyświetlanym adresie URL (maksymalnie po 15 znaków).

Ta zmiana sprawia, że reklama zajmuję o 50% więcej miejsca niż dotychczas, a patrząc na niedawny przypadek phishingu w reklamach AdWords podszywającego się pod AdWords, niedługo już (prawie) nikt nie rozpozna wyników naturalnych o sponsorowanych.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

2 przemyślenia nt. „Rozszerzone reklamy AdWords przypominają naturalne wyniki organiczne

  1. Ja znaczącej zmiany nie widzę, już od dawna wydłużali nagłówek jak się dało, najwyżej opis był mniej widoczny. Teraz reklamodawcy AdWords mogą wreszcie zmieścić coś sensownego w opisie, który ma 80 znaków…

  2. Za to ja widzę znaczące zmiany w skuteczności vs konkurencja, która została jeszcze na standardowych reklamach 🙂 życzę wszystkim, aby ich konkurenci zostali na standardzie do stycznia 2017 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *