Efekt pamięci profilu linków – coś czego nie wiesz o Google

efekt pamięci linków

Od kilku dni obserwuję ciekawy przypadek zachowania Google. Nazwałem to efekt pamięci linków. To będzie szybkie case study, z tego, czego Google nie wie o samym sobie.

Wprowadzenie:

  • Domena Y – polska domena przechwycona w 2014 z bardzo dobrym profilem linków (govy, edu, UMy)
  • Domena A – domena klienta, który pozycjonowany jest na „słowo kluczowe” + miasto A.
  • Domena B – domena innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo”słowo kluczowe” + miasto B.
  • Domena C – domena jeszcze innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo „słowo kluczowe” + miasto C.

 

Chronologicznie A:

  1. Domena Y jest przekierowana na A w okresie 2014 do styczeń 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto A” oraz buduje swój naturalny profil linków.
  2. Przekierowanie zostaje zdjęte w styczniu 2016, do zeszłego czwartku klient jest w TOP1

 

Chronologicznie B:

  • Domena Y jest przekierowana na B w okresie od stycznia 2016 do sierpnia 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto B” oraz buduje swój naturalny profil linków.
  • Przekierowanie zostaje zdjęte w sierpniu 2016, klient jest cały czas w TOP1.

 

Chronologicznie C:

  • Domena Y jest przekierowana na C w okresie od sierpnia 2016 do teraz. W tym czasie klient osiąga TOP5 na „słowo kluczowe + miasto C” oraz buduje swój naturalny profil linków.

 

Efekt pamięci linków:

  • Od zeszłego czwartku, domena C wyparła domenę A z lokalizacji A i sama zajmuje tam TOP3.
  • Na zapytanie „site:domena A” wyniki pochodzą z domeny C.
  • Domena C nie ma nic wspólnego z A, po za tym, że 10 miesięcy wcześniej, domena A, miała te same linki, co teraz ma domena C.

Pytam się jak? Efekt pamięci linków!


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

 

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

6 przemyśleń nt. „Efekt pamięci profilu linków – coś czego nie wiesz o Google

  1. I weź tu teraz Klientowi wytłumacz, że jak wypowie umowę i zrezygnuje z pozycjonowania to spadnie w wynikach 🙂

  2. Artur tylko to nadal niczego nie dowodzi bo napisałeś że każdy z klientów budował naturalny profil linków. Może jakaś inna domenka dała im złoty strzał. Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.

  3. „każdy z klientów budował naturalny profil linków” – wg Google nie ma czegoś takiego.
    „Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.” – Czyli w SEO nie można mieć dowodu czegoś bo jest 999 czynników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *