Efekt pamięci profilu linków – coś czego nie wiesz o Google

efekt pamięci linków

Od kilku dni obserwuję ciekawy przypadek zachowania Google. Nazwałem to efekt pamięci linków. To będzie szybkie case study, z tego, czego Google nie wie o samym sobie.

Wprowadzenie:

  • Domena Y – polska domena przechwycona w 2014 z bardzo dobrym profilem linków (govy, edu, UMy)
  • Domena A – domena klienta, który pozycjonowany jest na „słowo kluczowe” + miasto A.
  • Domena B – domena innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo”słowo kluczowe” + miasto B.
  • Domena C – domena jeszcze innego klienta, który pozycjonowany jest na to samo „słowo kluczowe” + miasto C.

 

Chronologicznie A:

  1. Domena Y jest przekierowana na A w okresie 2014 do styczeń 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto A” oraz buduje swój naturalny profil linków.
  2. Przekierowanie zostaje zdjęte w styczniu 2016, do zeszłego czwartku klient jest w TOP1

 

Chronologicznie B:

  • Domena Y jest przekierowana na B w okresie od stycznia 2016 do sierpnia 2016. W tym czasie klient osiąga TOP1 na „słowo kluczowe + miasto B” oraz buduje swój naturalny profil linków.
  • Przekierowanie zostaje zdjęte w sierpniu 2016, klient jest cały czas w TOP1.

 

Chronologicznie C:

  • Domena Y jest przekierowana na C w okresie od sierpnia 2016 do teraz. W tym czasie klient osiąga TOP5 na „słowo kluczowe + miasto C” oraz buduje swój naturalny profil linków.

 

Efekt pamięci linków:

  • Od zeszłego czwartku, domena C wyparła domenę A z lokalizacji A i sama zajmuje tam TOP3.
  • Na zapytanie „site:domena A” wyniki pochodzą z domeny C.
  • Domena C nie ma nic wspólnego z A, po za tym, że 10 miesięcy wcześniej, domena A, miała te same linki, co teraz ma domena C.

Pytam się jak? Efekt pamięci linków!


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

 

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

6 przemyśleń nt. „Efekt pamięci profilu linków – coś czego nie wiesz o Google

  1. I weź tu teraz Klientowi wytłumacz, że jak wypowie umowę i zrezygnuje z pozycjonowania to spadnie w wynikach 🙂

  2. Artur tylko to nadal niczego nie dowodzi bo napisałeś że każdy z klientów budował naturalny profil linków. Może jakaś inna domenka dała im złoty strzał. Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.

  3. „każdy z klientów budował naturalny profil linków” – wg Google nie ma czegoś takiego.
    „Dowód nie jest dowodem kiedy nie robimy go w warunkach w których coś/ktoś może zakłócić wynik badań.” – Czyli w SEO nie można mieć dowodu czegoś bo jest 999 czynników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *