Archiwa kategorii: Porady

Google Analytics: Ścieżki wielokanałowe

Raporty w ramach ścieżek wielokanałowych tworzone są na podstawie ścieżek konwersji. Domyślnie okres, z którego uwzględniane są interakcje wynosi 30 dni. Mamy jednak możliwość ręcznego ustanowienia tego okresu. Możemy wybrać z przedziału od 1 do 90 dni poprzez skorzystanie z selektora okres ważności.

Google Search Console

Google Search Console jest bezpłatną i niezwykle użyteczną usługą oferowaną przez Google dla wszystkich webmasterów. Chociaż nie trzeba niczego robić, aby Google indeksowało Twoją witrynę, rejestracja jej w Search Console z pewnością może pomóc w optymalizacji witryny i jej zawartości dla wyszukiwarki.

Google Analytics: Zainteresowania

Google Analytics pozwala nam dokładnie analizować, kto odwiedza naszą stronę. Do tego celu służą różne raporty. Jednym z nich jest raport – Zainteresowania, który to, jak sama nazwa wskazuje, daje nam informacje o zainteresowaniach użytkowników, które to zainteresowania są określane na podstawie stron, przeglądanych przez użytkowników oraz na podstawie ich zakupów online.

Google Analytics: Sieci społecznościowe

Google Analytics jest systemem statystyk zbierającym dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Jest to możliwe przez umieszczenie na stronie specjalnego kodu JavaScript, który w momencie wejścia użytkownika na stronę pobiera o nim istotne dane i przesyła je do Google Analytics. Zestawienie takich danych możemy później oglądać w formie różnych rozbudowanych raportów – gotowych, lub stworzonych przez nas.

Google Analytics: Ruch mobilny

Google Analytics jest narzędziem pozwalającym na kreowanie oraz magazynowanie raportów dotyczących witryn internetowych (aplikacji, sklepów internetowych, blogów itp.). Raporty opisują treść zawartą na witrynie, klientów usług internetowych czy populacji z danego kraju, która odwiedziła śledzoną przez GA stronę.

Google Analytics: Konwersje

Konwersje to nic innego, jak wykonanie pożądanego działania (zarówno online jak i offline) na Twojej stronie przez innego użytkownika. Konwersja jest rejestrowana, gdy użytkownik ukończy pożądane działanie w Twojej witrynie, np. rejestrację, pobranie pliku lub subskrybcję newslettera. Jednak samo Google rozgranicza również konwersję na dwa typy: makro – realizacja transakcji, dokonanie zakupu oraz mikro – ukończone działanie, np. wspomniana wcześniej rejestracja w newsletterze, która docelowo ma skłonność do konwersji makro.