Festiwal SEO 2015 Katowice

 
Festiwal SEO 2015

—> Prezentacje <—

—> Program <—

Festiwal SEO to największe w kraju spotkanie pasjonatów SEO. W programie spotkania będą prezentacje przedstawione przez zaproszonych gości, oglądane na dużym ekranie oraz nawiązanie kontaktów w branży i wymiana własnych doświadczeń. Festiwal SEO 2015 będzie miał miejsce 29 maja w Katowicach.

Pierwsza edycja Festiwalu SEO, która odbyła się w 2013 roku, była bardzo udana. Do Katowic przyjechało mnóstwo osób, które wysłuchały wtedy 10 prezentacji. Kto  wtedy nie był, może zobaczyć zdjęcia.

W następnym roku równie udana, a może i nawet lepsza odbyła się druga edycja Festiwalu SEO, z której relację doskonale odda ten materiał filmowy. Tak samo jak poprzednio, uczestnicy wysłuchali 10 prezentacji, zawierających ciekawe pomysły i rozwiązania w SEO.

W tym roku przyjadą do Katowic osoby, które również zainteresują słuchaczy wieloma informacjami, wskazówkami i przykładami. Osoby które potwierdziły swoją obecność znajdziecie poniżej.

Lista zaproszonych gości

Sebastian JakubiecSEBASTIAN JAKUBIEC

To ewangelista marketingu internetowego, założyciel agencji e-marketingowej – websem.pl, w której od kilku lat realizuje projekty dla małych i średnich przedsiębiorstw z Polski i największych krajów Europy zachodniej. Specjalizuje się w pozycjonowaniu oraz działaniach w social mediach. Certyfikowany Specjalista Google Adwords.

Tomasz StopkaTOMASZ STOPKA

Z branżą SEM związany od 2008 roku a od roku lider AdSEO, a od marca 2015 właściciel SEMURAI. Od ponad dwóch lat nie zajmuję się pozycjonowaniem a kompleksowym promowanie stron w wyszukiwarce Google. Pomysłodawca i współorganizator online’owych spotkań Hangout on Air oraz prawdopodobnie – pierwszej większej Krakowskiej imprezy dla branży SEO – SEO Hangout on Air 10. Przelewa swoją wiedzę na prywatnego bloga.

Grzegorz StrzelecGRZEGORZ STRZELEC

Head of SEO w Grupie Onet. Zarządza strategią, zespołem i procesami SEO. Poza pracą zawodową zdobył odznaczenie „Top Contributor” na Forum dla Webmasterów Google. Założył grupę społecznościową Google+ „SEO Poland”, która zrzesza ponad 3600 osób zainteresowanych branżą SEO. Wykłada SEO zarówno dla początkujących blogerów jak i doświadczonych specjalistów IT.” Ostatnio pisze o SEO na łamach serwisu biznes.onet.pl łącząc swoje zamiłowanie do biznesu z SEO.

Maciej WożniakMACIEJ WOŹNIAK

Partner w agencji Whites, specjalizującej się we wdrażaniu strategii White Hat SEO i kampaniami Content Marketingowymi. Wcześniej pracował dla Agory gdzie na stanowisku Specjalista ds. SEM optymalizował i pozycjonował serwisy Gazeta.pl oraz prowadził kampanie AdWords. W latach 2009-2012 roku był odpowiedzialny za rozwój SearchLabu – agencji marketingu w wyszukiwarkach działającej w ramach Agory. Dzielą się wiedzą na firmowym blogu.

Paweł GontarekPAWEŁ GONTAREK

Dobrze znany wszystkim zgred. Jest klasą samą dla siebie. Gdy zabiera się za jakiś temat w SEO, wyczerpuje go na wszystkich możliwych poziomach. Moderuje PiO, administruje SEOwcami na Facebooku, doradza jako Top Contributor na Forum dla Webmasterów Google, audytuje, szkoli, zeznaje… i studiuje UX. Jego blog SEO to kopalnia skarbów.

Łukasz CiechanekŁUKASZ CIECHANEK

Łukasz Ciechanek jest dyrektorem rozwoju ContentStream – największej w Polsce sieci content marketingu, należącej do firmy Netsprint. Odpowiada za strategię rozwoju i relacje z kluczowymi klientami sieci. Wcześniej był w Netsprincie kierownikiem ds. rozwoju sieci reklamowej Adkontekst. Pracował również w Acxiom Polska, jako online & trigger marketing manager. Absolwent zarządzania i marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkoły Strategii Marki.

Michał WrotkowskiMICHAŁ WROTKOWSKI

Michał Wrotkowski jest od 5 lat związany z branżą SEO. Na co dzień jest odpowiedzialny za zbieranie i przetwarzanie danych w SEMSTORM – w ciągu jednego dnia dostarcza informacji o prawie 3 milionach słów kluczowych. Dzięki temu świetnie wie, co w polskim SEO piszczy, chociaż aktualnie jego uwagę przyciągają również Yandex i inne wyszukiwarki. Firmowy blog dostarcza wielu informacji o śledzeniu i poprawy pozycji witryny.

Mateusz MichalikMATEUSZ MICHALIK

Pracuje w niemieckiej agencji AKM3 na stanowisku starszego konsultanta ds. SEO. AKM3 jest znane z obecności na licznych międzynarodowych konferencjach o SEO oraz współpracy z klientami z Europy i spoza niej. Mateusz przez wiele lat zarządzał międzynarodowym zespołem realizującym projekty w 14 językach na 20 różnych rynkach. Występował na licznych konferencjach, dzieląc się swoimi umiejętnościami dotyczącymi strategii oraz technologii SEO, m.in. na SEOCampixx w Berlinie und SeoZone w Turcji. Przybliży nam, jak wygląda praca na niemieckim rynku, jakie są wyzwania i możliwości w tworzeniu linków i optymalizowaniu dużych projektów.

Dixon JonesDIXON JONES

Zajmuje stanowisko dyrektora marketingu największego na świecie narzędzia analizującego linki – Majestic. Pracuje w search marketingu od 1999 roku kiedy to stworzył działającą w Wielkiej Brytanii firmę konsultingową Receptional. W tym czasie Dixon był stałym prezenterem na międzynarodowych konferencjach poświęconych wyszukiwarkom oraz służył pomocą klientom pochodzącym ze wszystkich branż, wliczając w to gazety ogólnokrajowe oraz pomagał samym międzynarodowym wyszukiwarkom zrozumieć ich własną strategie wyszukiwania. Jego klienci pochodzą z szerokiej gamy trudnych branż począwszy od podróżowania, a na hazardzie kończąc.

Kaspar SzymanskiKASPAR SZYMANSKI

Przez ponad 7 lat zajmował się w ramach zespołu Search Quality w Google walką ze spamem oraz komunikacją z webmasterami. W branży SEO znany jako Guglarz, zasłynął dzięki publikacjom i wystąpieniom w imieniu Google, propagującym tworzenie wartościowych serwisów internetowych. Obecnie, jako współzałożyciel serwisu SearchBrothers.com, Kaspar oferuje doradztwo i pomoc właścicielom witryn, dotkniętych konsekwencjami naruszenia Wytycznych Google dla Webmasterów.

Łukasz ŻeleznyŁUKASZ ŻELEZNY

Kieruje zespołem ruchu organicznego w uSwitch, brytyjskiej porównywarce cen usług z siedzibą w Londynie. Jest odpowiedzialny za wzrost rozpoznawalności marki w wynikach organicznych, stopy konwersji, ruch i zaangażowanie. Spędza dużo czasu na poszerzaniu swojej wiedzy i śledzeniu wszystkich zmian. Był prelegentem na wielu międzynarodowych konferencjach, a do Katowic przyjedzie już drugi raz.

Program

Program wystąpień jest podzielony na trzy sesje:

Sesja I – 17:00

SEO to nie wszystko. Jak promować content bez ryzyka? – Łukasz Ciechanek

Wpływ użytkownika na SERPy – lokalizacja i urządzenie – Michał Wrotkowski

Wizualizacja treści i inne sposoby na zdobywanie naturalnych linków. – Maciej Woźniak

Co wpływa na decyzję klientów o wyborze kanału SEO/SEM oraz o tym, jakie są czynniki wpływające na wybór danej agencji – Sebastian Jakubiec

Sesja II – 18:15

Przez zrozumienie Trust Flow. Kategoryzacja światowej sieci WWW – Dixon Jones

MSNBETTER THANGOOGLE – słów kilka o wyszukiwarce BING – Tomasz Stopka

Tworzenie stron dynamicznych zgodnych z SEO – Grzegorz Strzelec

Wpływ User Experience na SEO – Paweł Gontarek

Sesja II – 19:30

Optymalizacja witryn internetowych w różnych językach i na różnych rynkach – Mateusz Michalik

Jak monetyzować i budować synergię działań w SEO i mediach społecznościach. Case study – Łukasz Żelezny

Kaspar Szymański – Panel dyskusyjny na temat kar nakładanych przez Google i jak z nich wyjść – Kaspar Szymański

Sponsorzy – Mini targi

Przed, w trakcie i po wystąpieniach, zachęcam do odwiedzin firm, które będą się prezentować oraz jednocześnie są sponsorami Festiwalu SEO. Wśród stoisk różnych firm, które oferują usługi dla SEO będą obecne:

SEMSTORMSEMSTORM pozwala skutecznie analizować widoczność polskich domen w Google. Monitoruje aż 16 mln słów kluczowych, faktycznie wyszukiwanych przez polskich internautów. System pokaże Wam frazy, zarówno często wyszukiwane jak i te longtailowe, na które występuje dowolna witryna. Ponadto, można zobaczyć kto jest największym konkurentem i się z nim porównać. To wszystko pozwala zarówno na zaawansowany research słów kluczowych jak i optymalizację istniejących już działań.

linkhouseLinkhouse.pl oferuje szeroki zakres usług linkbuildingu. Jako pierwsi w Polsce wprowadzili szeroką ofertę linków tematycznych. Ich mocnym punktem jest także budowa zaplecz. Nie ograniczają się jednak do gotowych, szablonowych produktów – powiedz im jakich linków potrzebujesz, a wykonają je dla Ciebie.

Content StreamContentStream to pierwsza i największa w Polsce sieć content marketingu, należąca do firmy Netsprint. Realizuje kampanie content marketingowe dla firm, umożliwiając im dotarcie do nowych użytkowników w sposób efektywny i angażujący. ContenStream wspiera klientów w 3 kluczowych obszarach content marketingu: planowaniu strategii, produkcji wysokiej jakości treści oraz promocji contentu w największej sieci wydawniczej w polskim internecie.

MajesticZastosowanie technologii oferowanej przez Majestic w marketingu w wyszukiwarkach internetowych przyniosło skutek w postaci dwóch nagród SEO Technology oraz liczącej tysiące osób bazy użytkowników począwszy od WordTracker, a na Microsofcie kończąc. Majestic dostarcza użytkownikom szczegółowe dane na temat linków poczynając od anchor textu, a kończąc na dacie przeszukiwania sieci oraz stanowią pomoc dla przedsiębiorców z branży cyfrowej, analityków biznesowych oraz dla samego biznesu. Odwiedzając stoisko Majestic w trakcie Festiwalu otrzymasz konto typu Silver na okres 30 dni o wartości 55€.

Cash In Pills
CashInPills to międzynarodowy program partnerski, który oferuje ponad 30 produktów w kilkudziesięciu wersjach językowych. W jego ofercie można znaleźć produkty z takich kategorii jak: kosmetyki, potencja, kulturystyka, odchudzanie, feromony czy produkty wybielające zęby. Szeroki wybór materiałów reklamowych, mobilne wersje stron oraz geotargetowane reklamy pozwalają na skuteczną promocję produktów w internecie. Najwyższe prowizje, dedykowany opiekun Partnera oraz ponad 50 lokalnych metod płatności czynią go świetnym miejscem do monetyzowania ruchu.

SENUTOSENUTO to zaawansowana aplikacja do tworzenie Audytów SEO. Aplikacja składa się z dwóch modułów. Audyty SEO – Za pomocą tego modułu możemy generować zaawansowane audyty SEO i na bieżąco kontrolować zmiany na stronie internetowej. W ramach modułu dostępnych jest 10 szczegółowych raportów. Pełna lista wraz z opisem pod tym adresem: https://www.senuto.com/audyt/

Narzędzia – Na ten moduł składa się aż 30 przydatnych narzędzi do codziennej pracy specjalisty SEO.

Ponadto, każdy uczestnik Festiwalu otrzyma następujące prezenty od patronów Festiwalu SEO:

seostationPrezent od monitora pozycji SeoStation.pl – 3 miesięczny pakiet Webmaster, który umożliwia monitorowanie 10 stron www i 50 fraz kluczowych o wartości 81 zł.

webpozycjaPrezent od monitora pozycji Webpozycja konto Premium200 na 3 miesiące, które umożliwia monitorowanie 200 fraz o wartości 69 zł.

brand24Prezent w postaci konta na 3 miesiące w Brand24 i 15% zniżki przy ewentualnym późniejszym zakupie któregokolwiek z kont Professional. Brand24 to narzędzie monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. Pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów.

Dojazd do Katowic

Katowice leżą w dobrze skomunikowanym miejscu na mapie Polski. Oprócz dwóch autostrad A1 i A4 przecinających Śląsk wzdłuż i wszerz, są jeszcze drogi ekspresowe S1, S86, S81 i DTŚ, które pozwalają szybko dojechać do miasta z każdego kierunku. Dla osób, które nie planują przyjechać samochodem, przygotowałem poniższe zestawienie alternatywnych możliwości dojazdu do Katowic.

Podróżuj tanio

polskibus

Dojechać do Katowic można tanio i komfortowo korzystając z oferty połączeń polskibus.com. Przewoźnik oferuje kilka razy dziennie bezpośrednie połączenia do Katowic z następujących miast: Częstochowa, Kraków, Gdańsk, Łódź, Opole, Rzeszów, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zakopane. Ceny biletów w jedną stronę od 1zł.

Podróżuj z klasą

PKP Intercity

Podróż w dobrej cenie oferuje PKP Intercity. Na trasie Warszawa-Katowice bilet dostępny w pociągach Express Intercity Premium (EIP) oraz Express Intercity (EIC) kosztuje 49 zł w II klasie oraz 69zł w I klasie. Natomiast na trasie Gdynia/Gdańsk-Katowice cena za bilety wynosi 98 zł w II klasie i 138zł w I klasie. Warto podkreślić, że nowoczesne Pendolino pokonuję tę trasę obecnie w 5 godz. 45 minut, a z Warszawy dojazd zajmuje już tylko 2 godz. 28 minut. Bilety są dostępne dopiero na 30 dni przed planowaną podróżą, czyli od 29 kwietnia.

Podróżuj z rozmachem

LOT Polish Airlines

Narodowy przewoźnik LOT oferuję swoją najtańszą taryfę Economy Simple także na loty krajowe. Rezerwując bilety z wyprzedzeniem, możecie przebyć trasę między Warszawą a Katowicami w cenie 98 zł w jedną stronę lub 147 zł w obie strony (taniej niż I klasa w Pendolino). Bilety na samolot dostępne do 60 dni przed planowaną podróżą, czyli do 29 marca.

Bilety

Festiwal SEO odbędzie się 29 maja 2015 roku w Katowicach w Oku Miasta w Rondzie Sztuki, obok Spodka (Rondo Im. Gen. Jerzego Ziętka 1, 40-121 Katowice). Program rozpocznie się o godzinie 17:00, obiekt będzie otwarty od 16:00.

Bilety na Festiwal SEO będą dostępne w sprzedaży od 1 kwietnia. Oko Miasta może pomieścić tylko 300 osób. Pierwsza pula zawiera 150 biletów w cenie 100zł brutto. Druga pula zawiera 150 biletów w cenie 200zł brutto. Do biletu jest wystawiana faktura VAT. Przeglądarka Safari nie obsługuje formularza.

Prezentacje – Pobierz wersje PDF

PDF: 24MB, 11 prezentacji

Autorem identyfikacji wizualnej Festiwalu SEO jest nadworny seo-grafik Dawid Tkocz.

Festiwal SEO 2015 Katowice

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.