W połowie października na konferencji Pubcon Gary Illyes przekazał informację, że Google planuje utworzyć osobne indeksy wyszukiwarki dla stron mobilnych i stron desktopowych. Jak się okazuje, podał błędne informacje.
Inżynier Paul Haahr odpowiedzialny za pracę wyszukiwarki sprostował tę informację. Razem ze sprostowaniem opublikowano post na blogu Google jakie dokładnie są plany odnośnie rozwoju wyszukiwarki.
.@BermanHale No separate mobile index. Gary was misinterpreted. And everything I said should still be as true. https://t.co/bXK3QAcpfk
— Paul Haahr (@haahr) November 5, 2016
Według oficjalnych informacji pochodzących z blogu Google dowiadujemy się, że planowaną zmianą jest branie pod uwagę przy ocenie strony jej mobilnej wersji. Obecnie pod ocenę brana jest jej wersja desktop. Ponieważ coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki za pomocą urządzeń mobilnych, zatem chcą przestawić indeks na „mobile first” czyli ocenę sygnałów strony na podstawie jej wersji mobilnej.
Indeks wyszukiwarki nadal będzie jeden, a w przyszłości algorytm Google będzie brał pod uwagę wersję mobilną strony, a nie wersję desktop. W Google rozumieją, że to bardzo duża zmiana dla wyszukiwarki, dlatego będą ją testować przez najbliższych kilka miesięcy na małą skalę, a gdy dojdą do pozytywnych efektów, przełączą wyniki wyszukiwania.
Co ma zrobić webmaster przed zmianą w indeksowaniu Google?
Jeśli posiadasz responsywną stronę lub dynamicznie generowane treści, które są identyczne jeśli chodzi podstawową treść i znaczniki strukturalne to nie musisz się martwić zmianą.
Jeśli posiadasz stronę, która znacznie się różni w swojej wersji mobilnej od wersji dekstopowej to weź pod uwagę następujace sprawy:
- Upewnij się, że dane strukturalne w obu przypadkach są takie same.
- Sprawdź czy wersja mobilna jest dostępna dla Googlebot i nie blokowana przez robots.txt.
- Nie trzeba nic zmieniać w linkach kanonicznych.
Jeśli zweryfikowałeś w konsoli wyszukiwania wersję desktopową strony, zweryfikuj także wersję mobilną.
Jeśli masz tylko wersję dekstop, nadal będzie ona indeksowana tak sama jak do tej pory, mimo, że Googlebot mobilny zostanie wysłany aby ją odwiedzić.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- CTR (współczynnik klikalności) w SEO i reklamie – kompletny przewodnik - 9 czerwca 2025
- Projekt YouTube SEO: studenci uczą się SEO i zdobywają tysiące wyświetleń - 6 czerwca 2025
- Artykuł sponsorowany – czyli jak napisać dobrą publikację pod SEO? - 1 czerwca 2025