Oryginalny reportaż – nowy czynnik rankingowy Google (original reporting)

Google Oroginal Reporting

Wraz z opublikowaniem nowych wskazówek dla osób oceniających treści w Google (Google Search Quality Rater), została także opisana aktualizacja, która wprowadza nowy czynnik rankingowy do Google: oryginalny reportaż (Original reporting).


Festiwal SEO 2024


Google podkreśla że do tej pory kładli nacisk na podkreślanie najnowszych treści i wiadomości. Z tego powodu, oryginalny reportaż, który często był inicjatorem dalszych publikacji, mógł zniknąć w gąszczu nowych treści i był trudny do odnalezienia. Ich zdaniem nie ma określonej definicji oryginalnego reportażu ani standardu, w jaki oryginalne reportaże powstają.

Google podkreśla, że standardy opisane w dokumencie dla oceniających treści, służą ocenie jakości algorytmów, które odpowiadają za przygotowanie rezultatów w Google. W żadnym wypadku oceniający nie mają wpływu bezpośrednio na wyniki.

W sekcji 5.1 tego dokumentu, gdy oceniający treść natrafi na oryginalny reportaż, ma mu przyznać najwyższą ocenę jakości (very high quality). Natomiast w sekcji 2.6.1 zaktualizowano podstawy do wystawienia oceny dla całej domeny, która może być traktowana jako źródło oryginalnych reportaży o bardzo dobrej reputacji.

Źródło: https://www.blog.google/products/search/original-reporting/


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *