Wraz z opublikowaniem nowych wskazówek dla osób oceniających treści w Google (Google Search Quality Rater), została także opisana aktualizacja, która wprowadza nowy czynnik rankingowy do Google: oryginalny reportaż (Original reporting).
Google podkreśla że do tej pory kładli nacisk na podkreślanie najnowszych treści i wiadomości. Z tego powodu, oryginalny reportaż, który często był inicjatorem dalszych publikacji, mógł zniknąć w gąszczu nowych treści i był trudny do odnalezienia. Ich zdaniem nie ma określonej definicji oryginalnego reportażu ani standardu, w jaki oryginalne reportaże powstają.
Google podkreśla, że standardy opisane w dokumencie dla oceniających treści, służą ocenie jakości algorytmów, które odpowiadają za przygotowanie rezultatów w Google. W żadnym wypadku oceniający nie mają wpływu bezpośrednio na wyniki.
W sekcji 5.1 tego dokumentu, gdy oceniający treść natrafi na oryginalny reportaż, ma mu przyznać najwyższą ocenę jakości (very high quality). Natomiast w sekcji 2.6.1 zaktualizowano podstawy do wystawienia oceny dla całej domeny, która może być traktowana jako źródło oryginalnych reportaży o bardzo dobrej reputacji.
Źródło: https://www.blog.google/products/search/original-reporting/
Zapisz się na newsletter wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Webinar z autorami książki „SEO w praktyce” - 25 września 2025
- Usunięcie parametru &num=100 w Google - 17 września 2025
- Google usuwa z wyników wyszukiwania część Rich Snippets - 15 września 2025