PostLinks – automatyczna platforma kupna i sprzedaży linków

Postlinks

Artykuł mówi o narzędziu, które stoi w sprzeczności ze wskazówką dla Webmasterów o nie kupowaniu linków, zatem jeśli przestrzegasz regulaminu Google, zaprzestań czytania w tym miejscu. Pozostałym czytelnikom przedstawiam program, który jest platformą, gdzie spotykają się właściciele stron, opartych o WordPress, chcących wynająć swoje strony pod linki oraz reklamodawcy, którzy zainteresowani są publikacją swoich linków na tych stronach. Na koniec dowiesz się jak dzięki PostLinks pozyskać za darmo 1000 linków do swoich stron.
Festiwal SEO 2017 Katowice

Wydawca w PostLinks

PostLinks utworzył plugin do WordPressa, który pozwala automatycznie właścicielom stron opartych na WordPressie z PageRankiem co najmniej 1, szybko i sprawnie monetyzować swoje strony, poprzez publikowanie na nich artykułów z linkami. Instalując PostLinks na swojej stronie/blogu opartym o WordPress, masz możliwość zarabiać miesięcznie  za publikację postów, komentarzy i linków w postach, którym pozwolisz na publikację, a nie na wszystkie musisz się zgodzić.

PostLinks - panel wydawcy

Zarabiasz na stronie WordPress w łatwy sposób. W systemie otrzymujesz kredyty za publikację postów, komentarzy i linków w treści, a PostLinks dzieli się z tobą dochodem co miesiąc, uzależniając zyski od liczby kredytów, którą uzbierałeś. Dodatkowo, system zarabiania bazuje na wartości PageRank bloga, zatem im wyższy PageRank strony, tym więcej kredytów otrzymasz.
Stawki wyglądają następująco:

PageRank stronyLiczba kredytów
PR 11
PR 25
PR 310
PR 420
PR 5 +40

Kredyty otrzymuje się nie tylko za każdy opublikowany link, ale także za każdy kolejny miesiąc, w którym jest on wyświetlany.

Panel sterowania blogami

Wartością dodaną współpracy PostLinks jest tworzenie contentu na blogu. Teksty są bogate w słowa kluczowe i wyglądają naturalnie. Niestety, jest to sieć zagraniczna zatem wszystkie teksty są, i muszą być publikowane w języku angielskim. Teksty publikowane są w kategoriach, których zdefiniowanych w systemie jest około 20.

PostLinks pozwala publikować trzy rodzaje linków na blogu:

  • Link w artykule, który został przez nas opublikowany,
  • Link dodany do treści istniejącego artykułu w sieci PostLinks,
  • Link w komentarzu do posta. Komentarze powodują, że strona wygląda bardziej naturalnie dla odwiedzających ją użytkowników i robotów.


PostLinks działa w trybie automatycznym, oznacza to, że nie trzeba stale zarządzać systemem. Definiujemy tylko rodzaj linków na jakie się zgadzamy a system robi resztę. System tez jest wyposażony we własne crawlery, które sprawdzają czy wstawiony kontent znajduje się na stronie i czy plugin działa prawidłowo. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, system przesyła informację o tym na e-mail i jest czas 72 godziny na zareagowanie.

Reklamodawca w PostLinks

PostLink pozwala w zautomatyzowany sposób tworzyć linki do naszych stron i umieszczać je na blogach należących do tego sytemu. Posiada wbudowany spintax, który pozwala tworzyć różne odmiany tej samej treści, tak aby nie wpaść w duplicate content. Spintax nie należy mylić z synonimizatorem.

Zaletami PostLinks jako systemu do publikacji linków są niskie koszty publikacji (jak na zachodnie warunki) oraz względnie wysoka jakość linków.

  • Wydawcy to strony z PageRank +1, które są zaindeksowane w Google.
  • Tematyczny kontent, oparty o kategoryzację blogów. Blogi nie mogą należeć do więcej niż 3 kategorii tematycznych, co oznacza zawężenie tematu do określonych treści i artykułów. W treści posta sami decydujemy gdzie zostanie umieszczony link.
  • Wybór słów kluczowych, które będą linkami do naszej strony.

PostLinks pozwala zaplanować publikację treści w przyszłości, tak aby pojawiające się artykuły, komentarze i linki w treści, pojawiały się dokładnie w momencie, w którym chcesz. Sam decydujesz, na stronach z jakim PageRankiem pojawią się linki, następnie wybierasz ile chcesz publikować linków i w jakich interwałach czasowych, system dopilnuje reszty.

Nie mając umiejętności pisania w języku angielskim, można skorzystać z outsourcingu oferowanego w systemie. Copywriterzy napiszą tekstu, który następnie można wrzucić do spintaxa.

Publikowanie linków

Pierwszym sposobem jest publikowanie linków we własnych artykułach. Maksymalnie w artykule można umieścić 2 linki. Utworzenie artykułu, poprzedza utworzenie profilu, który pomaga kategoryzować artykułu przypisane do jednej strony, klienta lub projektu. Po utworzeniu profilu można skorzystać edytora tekstowego znajdującego się w systemie i napisać własny artykuł, załadować wiele artykułów z jednego pliku lub zamówić napisanie artykułu u copywritera. Po utworzeniu artykułu, trafia on do kolejki, gdzie albo zostanie opublikowany niezwłocznie lub w zaplanowanym czasie.

Drugim sposobem jet publikowanie linków w treści, na podstawie istniejących słów kluczowych na blogach. Słowo kluczowe staje się linkiem prowadzącym do strony. Tutaj również należy utworzyć profil, który będzie także służył w trzeciej metodzie publikowania linków. Profil ma przypisany adres URL do którego będą prowadzić linki. Tym profilem będziesz się posługiwać przy publikowaniu linków do tej samej strony. Następnie wybierasz interesujące słowa kluczowe, pod kątem których system przeszuka zawartość wszystkich blogów i wyświetli listę postów, które zawierają te słowa. Ignorowane są słowa typu and lub or. Następnie wybierasz post, w którym chcesz opublikować linki.

PostLinks profil komentarzy i linków

Trzeci sposób to pozostawienie komentarza pod postem. Pisząc komentarz na normalnym blogu opartym o WordPress zwykle można wprowadzić, imię i adres URL. Kiedy komentarz zostaje opublikowany, imię staje się słowem kluczowym w linku prowadzącym do tej strony. PostLink pozwala dodać wiele komentarzy do licznych blogów z jednego miejsca. Wykorzystujemy do tego profil komentowania/linkowania i zasada jest podobna jak w poprzedniej metodzie. Słowa kluczowe pozwolą wyszukać posty, na których chcemy opublikować komentarze. Można skorzystać z generatora automatycznych komentarzy lub napisać własny komentarz, który zostanie dołączony do posta.

PostLinks wybór blogów

Zawartość systemu

Na dzień dzisiejszy w systemie znajduje się 7,162 aktywnych blogów, których łączny site wynosi 13,464,189. Rozkład akceptowanych linków wygląda następująco:

  • Blogi akceptujące posty – 6,952
  • Blogi akceptujące linki w treści – 6,923
  • Blogi akceptujące komentarze – 7,127

Udział stron z konkretnym PR

  • PR1 – 1,427
  • PR2 – 1,991
  • PR3 – 1,949
  • PR4 – 1,408
  • PR5 – 376
  • PR6 – 11

W systemie jest zarejestrowanych 12932 reklamodawców oraz 10840 wydawców. Nie każdy wydawca podłączył swoje blogi, bowiem system pozwala na zarejestrowanie jednego typu konta (reklamodawca, wydawca) lub konta, które spełnia obie funkcje. Dla właściciela stron opartych na WordPressie może się okazać, że kiedyś będzie chciał publikować linki w tej sieci lub odwrotnie, reklamodawca może będzie chciał spieniężyć swoje przyszłe strony.

Zalety systemu

  1. W Polsce nie istnieje jeszcze system na takim poziomie automatyzacji i akceptacji linków. Mamy nasze 3 rodzime platformy: Prolink, Linkolo i Seopilot. Jednak w nich moderacja i przyjmowanie stron oraz linków do systemu jest ręczne, nie automatyczne jak w PostLinks.
  2. Publikacja 3 typów linków (post,komentarz, link w treści) łączy w jedno, oferty jakie mają rodzime rozwiązania, np. Linkolo ma linki w treści, Prolink ma linki w boksach, które mogą być odpowiednikiem linków w komentarzach.
  3. Przejrzysty system rozliczeniowy, zbierasz kredyty, a na koniec miesiąca, otrzymujesz część przychodów proporcjonalną do wszystkich kredytów zarobionych przez cały system.
  4. Strony dodają właściciele blogów, także wyglądają one bardzo różnorodnie. Autorzy systemu oczekują, że zostanie założony nowy użytkownik o prawie Autor lub Administrator na blogu i przez niego są zamieszczane artykułī i linki w treści oraz komentarzach. Sugerują aby nie używać, nazwy Postlinks dla tego użytkownika, tylko jakąś inną, normalnie wyglądającą nazwę. Zdaniem autorów systemu, instalacja pluginu na stronie jest nie wykrywalna dla Googlebota.
  5. System przetrwał Pandę i Pingwina, a to (być może) wiele znaczy.

Wady systemu

  1. To sieć blogów, która prędzej czy później może zostać przez Google namierzona. Co prawda przy wybieraniu miejsc do publikacji nie widać, adresów URL, tylko PageRank, tytuł strony, ale jest też treść posta, gdzie możemy wstawić linka, a z taką podpowiedzą nie trudno odnaleźć miejsce jego publikacji.
  2. Koszty publikacji linków trzeba płacić miesięcznie, w przeliczeniu wychodzi od 16gr/miesiąc za link co jest o wiele taniej niż oferują polskie systemy, ale po zaprzestaniu płatności, linki zostają zlikwidowane.
  3. System obsługuje strony publikując na nich posty wyłącznie w języku angielskim, także jest to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli pozycjonujemy strony na rynek brytyjski lub amerykański, mniejsze zastosowanie ma to dla stron polskich.
  4. Szacowanie wartości bloga o PageRank jest ułomne. Wystarczy, że Google wyłączy kiedyś ten parametr, np. jak to miało miejsce 6 października 2011, i trzeba będzie przemyśleć sposób działania całej sieci.

1000 linków

Jeśli doceniasz przygotowany materiał, to przy rejestracji skorzystaj z mojego reflinka, a jeśli rejestrację wykonasz do końca sierpnia to otrzymasz od systemu 1000 kredytów, na publikacji swoich linków w sieci PostLinks.


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

22 przemyślenia nt. „PostLinks – automatyczna platforma kupna i sprzedaży linków

  1. Dzięki Artur za podzielenie się tym narzędziem. Czy 1 kredyt = 1 link jaki mogę opublikować w sieci? Czy mam możliwość wybrania bloga, gdzie chciałbym umieścić mój link?

  2. W przypadku 1 kredytu, możesz wybrać link na blogu, którego strona główna ma PR=1. Wybór bloga jest możliwy w przypadku publikacji linka w treści, lub komentarza. Publikując artykuł, wskazujesz kategorię w jakiej ma się pojawić oraz PR=1 bloga. Do wyboru konkretnego URLa jeszcze nie doszedłem, więc nie wykluczam tego.

  3. Dzięki za prezentację.

    Jak dla mnie narzędzie kompletnie nieprzydatne, z uwagi że…
    „ale po zaprzestaniu płatności, linki zostają zlikwidowane”

  4. @Mariusz jest wariant dożywotniego umieszczenia linku, o którym nie wspomniałem w tekście. Cena wtedy wzrasta 10-krotnie, czyli za $499 możemy na stałe opublikować 1000 linków. System daję gwarancję, że przez 12 miesięcy będzie sprawdzał, czy właściciel bloga tego linka nie zlikwidował, potem już na własną rękę, jak długo blog będzie żył.

  5. Jakie to wszystko skomplikowane. Czy linki w treści naszego wpisu też znikają po zaprzestaniu opłacania? Bo jakoś to przegapiłem. Content zostaje im za darmo? Usuwają wpis?

  6. Wszystko pięknie ładnie, ale opieranie się na PR strony postawionej na wordpresie to trochę nieporozumienie, niedługo czynnik ten może zostać zmieniony, zastąpiony innym i co wtedy? Wszystko zawiśnie w powietrzu ? Powinna być moderacja rzetelnych blogów – to miałoby już większy sens, a nie przyjmowanie wszystkiego co ma PR większy niż 1.

  7. Dzięki za wpis. Do podlinkowania zaplecza powinno być ok. Zobaczymy jakie będą efekty.

  8. @Roman po nie przedłużeniu linków, cały wpis na WordPressie jest przenoszony do kosza. Przynajmniej ja tak mam na swoich stronach. Czyli jako wydawca, wystarczy, że kontent wyciągniesz z kosza i ewentualnie przypisze innemu użytkownikowi, aby już się mu nic nie działo.

  9. Ciekawa opcja. Ja na razie jeszcze się wstrzymam. Później zobaczę bo nie pozostaje chyba nic innego jak to sprawdzić.

  10. Zapowiada się bardzo ciekawie… Ciekawią mnie tylko efekty. Jak ktoś przetestuje to niech podzieli się opinią czy działa równie dobrze jak wygląda 🙂

  11. Dzięki za info. To może być bardzo ciekawe. Myślę, że używane z umiarem nie musi być aż tak bardzo niezgodne z Google 😉

  12. Ciekawy sposób na pozyskanie linków, pewnie już wkrótce ktoś pomysł wykorzysta i przeniesie na nasz rynek.

  13. Jeśli artykuły na blogach są tylko po angielsku to rozumiem, że polskie linki można wstawiać tylko w komentarzach? Jest ktoś w stanie to wyjaśnić? Jeśli jest to zagraniczny system to czy przyjmuje domeny .pl?

  14. Witam,
    te kredyty to za każdy artykuł itd.? Tzn. jeśli mam np. PR3 i 20 artykułów to dostanę 20×10=200 kredytów za miesiąc? I drugie pytanie ile można „zarobić” kredytów na jednej stronie np.PR2/3?

  15. Dokładnie tak działa wyliczanie kredytów. Liczba kredytów jest uzależniona od ilości artykułów jakie na nią trafią, z tym bywa bardzo różnie.

  16. A jakiś przedział?;) Czy to bardziej kilka artykułów czy 20-50 czy zdarza się może nawet więcej?

    I drugi pytanie – czy są jakieś zalecenia jak ma wyglądać dodawana strona, ile ma mieć tresći itd.?

    Pozdrawiam

  17. Fajny system tylko szkoda że wszystkie są płatne. Tylko pytanie czy warto zainwestować hmm…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *