Archiwum kategorii: Artykuły

Authorship spadek

Google zmniejszył liczbę wyświetlanych obrazków autorów treści

Zgodnie za zapowiedzią, która była częścią większego wystąpienia Matta Cuttsa w połowie października tego roku, Google zmniejszył liczbę wyświetlanych autorów treści w wynikach wyszukiwania. Od kilku dni widać wyniki wyszukiwania, opatrzone informacją o autorze treści w postaci linku do jego profilu oraz liczbie kręgów w jakiej autor się znajduje, jednak nie ma opublikowanej fotografii autora.

Googlebot

Google odwiedza strony przez nielinkowane URLe i tworzy błędy 404

Jakiś czas temu John Mueller w jednym z hangoutów wideo podczas Webmaster Central udzielił odpowiedzi na pytanie czy Google bierze pod uwagę URL, który nie jest linkiem, a tylko fragmentem zwykłego tekstu w postaci adresu URL. Innymi słowy, nie jest to znacznik A z atrybutem HREF i nie jest to klikalny link.

John odpowiedział, że tak, Google pobiera taki adres i jeśli wcześniej go nie znaleźli lub nie mieli informacji o nim w bazie to wysyłają tam swojego Googlebota. robią to np. aby odkryć nowe domeny, które nie mają jeszcze linków, a ktoś tylko wspomniał o nich w treści. Taka wzmianka, zacytowanie adresu, nie przekazuje wartości PageRank, jedynie daj znać Googlebotowi, aby odwiedził dany adres.

Google awaria

Tymczasowy problem techniczny Google miał wpływ na Twoje konto

Właśnie zostałem poinformowany przez Google, że wystąpił tymczasowy problem techniczny ze śledzeniem konwersji AdWords i miał wpływ na moje konto. Poza przeprosinami, że wystąpiła usterka podają dalsze szczegóły. Od około 18:30 czasu pacyficznego (PST) 20 listopada do około 20:00 czasu pacyficznego (PST) 21 listopada usługa AdWords nieprawidłowo zapisywała wartość konwersji 1 w przypadku pomyślnej konwersji.

Link

Kultura umieszczania linków w Polsce. Kto ją ma a gdzie jej brak?

Artykuł to zachęta do dyskusji nad zwyczajem i kulturą linkowania w naszej przestrzeni internetu. W krótkim okresie czasu spotkałem się z kilkoma sytuacjami, w których zauważyłem, że w pewnych miejscach w dobrym zwyczaju jest umieścić link, natomiast gdzie indziej stanowi to problem.

Nie mówię, że są ku temu przeszkody techniczne, natomiast wyraźnie brak wypracowanych zwyczajów w tym zakresie. Na początek przypomnę stanowisko Google w tej sprawie.

Reklamy Google

Google korzysta z nazw i zdjęć użytkowników w swoich reklamach

Dziś wchodzi w życie nowa polityka wykorzystywania przez Google nazw i zdjęć użytkowników zarejestrowanych w Google+. Taka zmiana powodowana jest tym, że Google uważa, iż rekomendacje od ludzi, których znamy, okażą się pomocne. Z tego też powodu, osoby z najbliższego otoczenia w Google+ mogą zobaczyć nazwę profilu, oraz zdjęcie, a także treści, takie jak opinie lub kliknięcia +1 przy reklamach.