Co zamierza Napoleon – zagadka rozwiązana! Do Polski wkracza…

 
Co zamierza Napoleon?

Od kilku dni na forach dyskusyjnych i facebook’owych grupach marketingowych pojawiają się dość bogate dyskusje na temat całej tej akcji. Głównym pytaniem jakie zdają sobie marketingowcy jest: Co to za marnotrawienie pieniędzy na kolejną akcję skierowaną do wszystkich? Postanowiłem się przyjrzeć całej sprawie troszkę dokładniej, bo jak to uczyła nas historia, każdy chciał mieć coś wspólnego z Polską.

Rozwiązanie zagadki!

Akcja marketingowa „Co zamierza Napoleon?” – o co chodzi?

Główny zamysł firmy, promującej się akcją „Co zamierza Napoleon?” planuje rozpoczęcie swojej działalności 8 marca, czyli w Dzień Kobiet. Sam zamysł wyboru właśnie tego dnia wydaje się już dość ciekawy. Postać Napoleona w Polsce jest w większości przypadków odbierana bardzo pozytywnie. Znalazło to także odzwierciedlenie w hymnie Polski:

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Wróćmy jednak do samej akcji marketingowej. Reklamy w telewizji, radiu, Internecie. Można by rzec, wielka rzecz. Szczególną uwagę zwróćmy na 30 sekundowe zajawki jakie możemy znaleźć na YouTube.

Poniżej zajawki filmowe i ich transkrypcja:


Dlaczego Napoleon sprzedaje Luwr?

Tak, chciałbym sprzedać swoje lokum. 60000 metrów kwadratowych. Elewacja po remoncie. Tympanon środkowego ryzalitu ukazuje mnie jako geniusza Francji, w asyście Minerwy, Merkurego i Alegorii pokoju i prawa. Czy to wpływa na cenę za metr? CoZamierzaNapoleon.pl

 

Dlaczego Napoleon interesuje się Polską?

Ambasador Polski do Waszej Cesarskiej Mości.

– Ambasadorze, dokąd Polacy jeżdżą na wakacje?
– W góry, albo nad morze.
– W góry, morze? W Polsce? Tego nie na mapie.
– No przecież wszystko jest tu – w Internecie.
– Internet? Tego też nie ma na mapie.

CoZamierzaNapoleon.pl

 

Dlaczego Napoleon uczy się polskiego?

– W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie.
– W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie.
– Stół z powyłamywanymi nogami.
– Stół z powyłamywanymi nogami.
– Bardzo dobrze, niebywały progres. I cóż, że cesarz ze Szwecji?
– Z Francji, profesorze.
– Naturalnie, z Francji.
– Z Francji.
– Z Francji.

CoZamierzaNapoleon.pl

 

Miejsce w którym kręcone były reklamy Napoleona

Z informacji jakich udało mi się uzyskać miejscem kręcenia spotów reklamowych był Pałac w Nieborowie pod Łowiczem. Istnieje możliwość zwiedzania pałacu wzniesionego w 1694 roku.  Wnętrza rezydencji w której odbywa się akcja były wielokrotnie przebudowywane: w stylu rokokowym (XVIII wiek), wczesnoklasycystycznym (XVIII wiek), neorokokowym (XIX wiek) oraz współcześnie (okres międzywojenny). Jak informuje muzeum, pomimo licznych ingerencji w wystrój zachował się dawny rozkład pokoi, a także wyposażenie pałacu. Więcej informacji na temat pałacu znajdziemy na stronie: http://www.nieborow.art.pl/wizyta/zwiedzanie-palacu/. Warto wspomnieć, że w pałacu realizowano zdjęcia do kilku filmów. Pałac był także rezydencją biskupa w polskim serialu „Ojciec Mateusz”.

Rolę Napoleona w spotach reklamowych gra Jacek Braciak – polski aktor filmowy i teatralny. Jacek Braciak aktualnie działa na planie filmu „Zgoda”. Akcja tego filmu rozgrywa się w 1945 roku w Świętochłowicach. Gdzie po byłym podobozie koncentracyjnym Auschwitz, organy bezpieczeństwa tworzą obóz pracy dla Niemców, Polaków i Ślązaków.

Co przekazują spoty reklamowe „Co zamierza Napoleon”?

W swoim życiu zawsze lubiłem gry słów. To rzecz, która wyróżnia jednostki z tłumu. Zabawa językiem wskazuje bowiem wyższy poziom intelektu. Przyjrzyjmy się jednak powyższym transkrypcjom.

Pierwsza z nich zawiera dość ciekawe zdanie:

Tympanon środkowego ryzalitu ukazuje mnie jako geniusza Francji, w asyście Minerwy, Merkurego i Alegorii pokoju i prawa.

Można śmiało przełożyć na:

Tym panom średniej wielkości, którzy wchodzą na szerokie rynki, ukazują mnie jako wzór do naśladowania, w asyście Minerwy – bogini sztuki i rzemiosła (Media Expert, każdy miał chyba moment zdenerwowania na Ewelinę Lisowską i jej niskie ceny), Merkurego – boga handlu, zysku i kupiectwa (Saturna) oraz Alegorii – przenośni (Allegro), które pozwala wszystkim sklepom na swój rozwój.

Druga produkcja natomiast przedstawia już więcej faktów. Zwróćmy uwagę na kilka zwrotów:

Wakacje – to coś miłego, przyjemnego;
Powtórzenie – góry i morze, góry i morze – dwa krańce Polski, czyli firma obejmie cały kraj;
Internet? Tego też nie ma na mapie. – nie ma tego na mapie polskiego Internetu.

Samo wgłębienie się w teksty daje już dużo do myślenia – co może konkurować z Allegro, z bardzo medialnym Media Expert i sieciami Saturn/Media Markt? No właśnie, chyba tylko on… wzór ponad wzory.

Każdy projekt ma jakieś dziury

Jako specjalista SEO codziennie szukam dziury w całym. Mógłbym rzecz, że jestem testerem dla wyszukiwarek i zawsze wykorzystuje szczeliny, które się nadarzą. Tak, też podszedłem do tego tematu, pod kątem typowego specjalisty SEO starej szkoły. Misja „Co zamierza Napoleon?” okazała się prosta, wręcz banalna do rozwiązania.

Gdzie tu była dziura?

Na początku przyjrzałem się stronie: http://cozamierzanapoleon.pl/ . Strona sama w sobie jest dość prosta. Wykonanie jest schludne, estetyczne, ale bez fajerwerków. Witryna całkowicie nie jest zoptymalizowana pod kątem SEO. Podsumowując można by rzecz, że to taka prosta, robiona na szybko, ale estetyczna robota. Ma wzbudzać ciekawość i to na pewno robi perfekcyjnie.

Jeźdźmy po kolei:

  • Site ubogi – jedynie dwie podstrony. Historia w SEMSTORM – brak.

Co zamierza napoleon?

  • Linki przychodzące – pusto.

Co zamierza napoleon? linki

  • Kod strony – poza „eleganckim” wdrożeniem Open Graph nic więcej nam nie powie.

Co zamierza napoleon? kod strony

  • Whois – i już nie mamy kota w worku.

Co zamierza napoleon? whois

Gdzie prowadzą pewne tropy?

Akcja „Co zamierza Napoleon” z każdym dniem nabiera większego pędu. Kolejne przypuszczenia, kolejne dowody pojawiają się w Internecie, jak grzyby po deszczu.

Na stronę akcji poza standardową domeną (www.cozamierzanapoleon.pl) można także wejść z kilku innych domen takich jak: www.co-zamierza-napoleon.pl czy www.cozamierzanapoleon.com. Analizując właścicieli tych domen dochodzimy do firmy Interactive Solutions Sp. z o.o..

Warto zwrócić uwagę na dość ciekawą zależność, jaką jest treść Polityki ciasteczek serwisu cozamierzanapoleon.pl (http://cozamierzanapoleon.pl/Cookies_cozamierzanapoleon.pdf). Jest ona jednoznacznie skopiowana ze strony Carrefour (http://www.carrefour.pl/pliki-cookies).

Jak widać, obie firmy bardzo dobrze ze sobą współpracują już od dawna, co możemy zweryfikować wpisując w Google hasło: „Interactive Solutions Sp. z o.o. Carrefour” (https://www.google.pl/#q=Interactive+Solutions+Sp.+z+o.o.+carrefour&pws=0).

Wróćmy jednak do danych Whois i porównajmy domeny:

Carrefour.pl
e-carrefour Napoleon
CoZamierzaNapoleon.pl
Serwer Napoleon
Ooo… co za zbieżność, ten sam serwer osadzony na usłudze Web Service Amazona.

Carrefour rozpocznie sprzedaż w Internecie na większą skalę?

W grudniu 2015 roku w Internecie pojawił się sklep www.ecarrefour.pl, o czym dość dobrze informowały media (http://media.carrefour.pl/pr/306178/carrefour-rozpoczyna-sprzedaz-przez-internet).

Logo Carrefour

Do dzisiaj w Google możemy znaleźć tylko 6 podstron tego sklepu (https://www.google.pl/#q=site:www.ecarrefour.pl&pws=0). eCarrefour wszedł do życia bez większego rozgłosu. Czy właśnie nadszedł czas na jego promocję, którą zapewni mu Napoleon?

Jakie inne usługi może zaproponować nam Carrefour? Co się stanie 8 marca?

Carrefour w Polsce kojarzony jest przede wszystkim z supermarketami i hipermarketami. Oferuje głównie artykuły spożywcze, przemysłowe oraz usługi. Co może zaoferować nam już niebawem?

Czy do Polski wkroczy RueDuCommerce – internetowy sklep RTV AGD z ofertą kilku tysięcy produktów?

rue du commerce

A może Carrefour Voyages, który zaoferuje nam możliwość zamówienia przez Internet biletów lotniczych, wynajmu samochodów i wykupienia tanich wakacji w kraju (od morza, aż po same góry) i zagranicą?

carrefour voyages

Co się stanie 8 marca?

 

Co zamierza Napoleon – rozwiązanie

Czekajmy zatem na rozwiązanie całej sytuacji, które nastąpi 8 marca w Dzień Kobiet. W końcu nawet Napoleon miał słabość do pięknych Polek.

„Co zamierza Napoleon?” – rozwiązanie, czyli Napoleon dotarł do Polski

Mamy dzień 8 marca 2016 roku – Dzień Kobiet. Po dwutygodniowej kampanii, której koszty według specjalistów estymowane były na około 10 milionów złotych, Napoleon właśnie dotarł do Polski. Jak już wcześniej sugerowaliśmy Napoleon miał słabość do Polek, które jak dobrze wiemy są najpiękniejszymi kobietami na świecie.

Kogo reprezentuje Napoleon?

Zgodnie z powyższym rozwiązaniem Napoleon mówi:

Ja wódz, ja reformator, przybyłem
do Carrefour, by strzec jakości, walczyć
o wyższość niższych cen i dzielić się moją
zdolnością planowania.

Żródło: biuronapoleona.pl

Przypadek sam nic nie zdziała.
W Carrefour zmiany to świadoma strategia
i tego będę dowodził.

teraz bezwarunkowo
ma rządzić jakość!
I tak już będzie toujours

W Carrefour mierzymy wysoko.
Dlatego ustanawiam nowe prawo
o wyższości niższych cen!

od teraz mają być petit*!
i będę ich bronił
do upadłego!

Akcję reklamową „Co zamierza Napoleon?” można uznać za jedną z ciekawszych i bardziej tajemniczych kampanii na polskiej scenie reklamowej. Kampania stworzona przez Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions rozbudziła wyobraźnie każdego z nas i pokazała, że teaserowe formy reklamy mają racje bytu w współczesnym świecie.

Wszystkim czytelnikom dziękuje za aktywną dyskusję, działania i wspólnie prowadzone śledztwo.

Kontynuując kampanie Napoleońską, zapraszam do przeczytania kolejnego artykułu traktującego o zagadnieniu marketingu sugestywnego, który ukaże się już wkrótce.


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na [email protected]

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Michał Barczyk

Specjalista SEO
Niezależny specjalista SEO. Od 2006 roku testuje, bada i obserwuje rozwój algorytmiki wyszukiwarek internetowych. Po godzinach sportowiec z pasją.