Google zabronił kolejnych metod zdobywania linków z artykułów

Google zmienia wytyczne dotyczące linków

Google bez rozgłosu uaktualnił swoje wskazówki dla webmasterów dotyczące wymiany linków. Otrzymaliśmy listę kolejnych zabronionych sposobów zdobywania linków. Na liście metod które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania znalazły się: wymiana na dużą skalę linków w gościnnych wpisach, artykuły sponsorowane oraz artykuły lub notki prasowe zawierające linki ze zoptymalizowanymi słowa kluczowymi.

Nowe przykłady linków, które naruszają wytyczne Google zawierają:

  1. Duża liczba artykułów sponsorowanych lub gościnnych wpisów z linkami zawierającymi wiele słów kluczowych w tekście kotwicy.
  2. Artykuły sponsorowane lub reklamy natywne w przypadku otrzymywania płatności za artykuły, które zawierają linki przekazujące PageRank.
  3. Linki ze zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub publikacjach prasowych rozpowszechnianych w innych witrynach.

Google także usunął następujące przykłady:

  1. Zamieszczanie linków do stron spamerów lub niepowiązanych witryn w celu manipulowania rankingiem PageRank.
  2. Linki zamieszczane w artykułach bez ładu i składu.

Duża liczba gościnnych wpisów

W zeszłym miesiącu w czasie SEO hangoutów z Johnem Muellerem, John wypowiedział się, że jeśli gościnne wpisy są masowo tworzone i wysyłane na różne strony, a ich intencją jest zdobycie ruchu i linków do strony, to takie linki powinny być oznaczone nofollow. W przeciwnym wypadków, Google może podjąć działania przeciw tak zdobytym linkom.

Artykuły sponsorowane

Przykład podjętych działań przeciwko stronie, która głównie bazowała na artykułach sponsorowanych i linkach w nich umieszczonych to akcja ukarania Interflory w dniu 23 lutego 2013 roku. Tego dnia na Matt Cuts na Twitterze opublikował wiadomość, że artykuły sponsorowane z linkami również są złamaniem wytycznych Google.

Optymalizacja linków w artykułach prasowych

To nowa zmiana, która nie do końca jest czytelna na pierwszy rzut oka. Google mówi: linki ze zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub publikacjach prasowych rozpowszechnianych w innych witrynach. Kluczowy nacisk położony jest tu na rozpowszechnianie w innych witrynach. Zatem jeśli informacja prasowa jest publikowana na stronie, a następnie dystrybuowana z wykorzystaniem centrum prasowego i zawiera linki ze zoptymalizowanymi słowami kluczowymi, powinny te linki zostać oznaczone nofollow.

Google podaje przykład takiej optymalizacji:

Na rynku jest wiele obrączek ślubnych. Jeżeli chcesz wziąć ślub, musisz wybrać najlepszą obrączkę. Potrzebne będą również kwiaty i suknia ślubna.

Inne zmiany w wytycznych

Należy także zauważyć, że zmieniła się nazwa działu informującego o udziale w programie wymiany linków. Do tej pory ten dział, właśnie tak się nazywał: Programy wymiany linków, natomiast po zmianie, która została wprowadzona 18 lipca 2013 roku nowa nazwa brzmi: Systemy wymiany linków.

Zwróćmy jeszcze uwagę na zniknięcie informacji o liczbie i jakości linków. W obecnej wersji artykułu nie znajduje się już przedostatni akapit, który wcześniej brzmiał tak:

Znaczenie ma nie tylko liczba linków prowadzących do Twojej witryny, ale też ich jakość i trafność. Tworzenie dobrej zawartości jest opłacalne: linki mają zazwyczaj charakter wyróżnień przyznawanych przez redaktorów z wyboru. Aktywna wspólnota osób prowadzących blogi może znacznie zwiększyć zainteresowanie Twoją witryną.

Poniżej prezentuję poprzedni i aktualny zestaw informacji o linkach, których Google nie akceptuje.

Programy wymiany linków - poprzednie wytyczne z dnia 16 paź 2012

Systemy wymiany linków - aktualne wytyczne z dnia 18 lip 2013
Zdjęcie do artykułu pochodzi z Flickr, autor: Jasper Morse


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)