Marketing Festival w Brnie – Jindrich Faborsky zapowiada więcej

Marketing Festival w Brnie, Czechy

Za ponad miesiąc odbędzie się w naszym regionie największa i najlepiej przygotowana konferencja o marketingu internetowym, SEO, analityce,  linkach sponsorowanych i mediach społecznościowych pt. Marketing Festival. Marketing Festival, o którym już wcześniej informowałem, organizowany jest Brnie w Czechach przez Jindricha Faborskiego. Silesia SEM jest partnerem Marketing Festivalu.

Przygotowałem kilka pytań do Jindricha, aby powiedział coś więcej o planowanej imprezie. Jak doszło do tego, że postanowił ją zorganizować oraz co nas jeszcze czeka, a nie dowiemy się tego z oficjalnej strony festiwalu. Wcześniej, w ramach kampanii informowania o Festivalu, krótkiego wywiadu udzielił Łukasz Żelezny, który na co dzień pracuje w wielkiej Brytanii i zajmuje się SEO oraz wystąpi jako prelegent podczas festiwalu.


Festiwal SEO 2018 Katowice
Dla osób, które są chętne aby pojechać do Brna, na Facebooku powstało wydarzenie, które pomoże zorganizować wspólny wyjazd z Polski do Brna.

Jindrich Faborsky1. Jak rozpocząłeś swoją przygodę z marketingiem internetowym?

W 2009 roku razem z moim kolegą ze studiów założyłem coś na wzór dzisiejszego start-upa. Chcieliśmy stworzyć produkt przeznaczony do nauki języków obcych online. Kolega był programistą, ja natomiast byłem odpowiedzialny za wszystkie elementy związany z marketingiem i sprzedażą tego produktu, zatem bardzo szybko nauczyłem się tego w praktyce. Mimo że uruchomiliśmy projekt i mieliśmy przychody z niego, to jednak w końcowym efekcie projekt upadł. Nauczyłem się wtedy wiele nt. SEO, linków sponsorowanych, mediów społecznościowych i całego spojrzenia na marketing w sieci.

2. W których obszarach (PPC, SEO, media społecznościowe lub inne) specjalizujesz się najbardziej?

Obecnie najwięcej czasu poświęcam na prowadzenie kampanii PPC w Google Adwords, Seznam Sklik oraz Facebook Ads, gdzie zarządzam kampaniami dla moich klientów ze średnim miesięcznym budżetem powyżej  25 000 USD+. Prace przy kampaniach łączę z analityką internetową, ponieważ wyraźnie w niej widać wartość dla moich klientów z prowadzonych kampanii. Jest to dla mnie o wiele czytelniejsze, niż praca przy SEO. W każdym bądź razie, wraz z nabytym doświadczeniem staram się przesuwać na wyższy poziom strategii marketingowych w internecie, aniżeli koncentrować się narzędziach jak np. linki sponsorowane.

3. Pracujesz także na Uniwersytecie Palackiego w Ołomuńcu. Czym się tam zajmujesz?

Byłem zawiedziony tym, że na Uniwersytecie byliśmy uczeni tylko teorii oraz nie było żadnych praktycznych przedmiotów z marketingu internetowego. Postanowiłem wnieść wartość dodaną na Uniwersytet pomagając studentom stać się bardziej konkurencyjnymi po ukończeniu studiów. Uruchomiłem swój własny projekt edukacyjny na Uniwersytecie pod nazwą JsmeMarketing (tłum. To my jesteśmy marketingiem). Organizuję bardzo praktyczne warsztaty i lekcje dla studentów z takich tematów jak: email marketing, SEO, link buidling, remarketing i inne. Studenci naprawdę to doceniają. W pierwszym roku trwania projektu odbyło się około 30 spotkań w których wzięli udział studenci z Czech i Słowacji.

4. Prawie wszędzie na świecie Google ma monopol na bycie wyszukiwarką w sieci, a mimo to w Czechach jest Seznam. Jak Seznam konkuruje z Google? W Polsce Google ma ponad 96% rynku wyszukiwania, a w Czechach jest inaczej. Jak to się dzieje?

Tak, rzeczywiście mamy specyficzną sytuacją na naszym rynku. Seznam.cz został założony w podobnym czasie co Google, a nawet pojawił się na rynku trochę wcześniej, pod koniec 1996 roku. Te dwie wyszukiwarki konkurują ze sobą równomiernie, podzieliły między siebie rynek. Mają jednak dwie różne grupy odbiorców, gdzie z Google korzystają bardziej zaawansowani użytkownicy ale nadal… SEO to trochę inna historia w naszym kraju. To co jest także specyficzne, to że mamy dwa równie konkurencyjne programy do linków sponsorowanych: Google AdWords i Seznam Sklik. To ciekawe, gdy można porównać ze sobą stopę konwersji pochodzącą z tych dwóch różnych platform, ale najczęściej trzeba używać ich obu, aby dotrzeć do wszystkich zainteresowanych klientów

4. Jak powstała idea uruchomienia takiego eventu jakim jest Marketing Festival?

Marketing Festival to mój projekt marzeń. W ciągu 3 ostatnich lat uczestniczyłem w ponad 30 różnych konferencjach i często byłem niezadowolony z wartości jakie one przedstawiały. Prelegenci byli często znajomymi od sponsorów, którzy finansowali konferencję. Często nie chcieli dzielić się swoją wiedzą. Czasem nawet sami organizatorzy skupiali się tylko na zysku z konferencji. Na początku tego roku zapadła decyzja, że mogę zorganizować bardzo dobry event, który wzmocni czeski rynek ale mam nadzieję, że będą w nim również uczestniczyć osoby z całej Centralnej Europy. I wygląda na to, że się to uda. Postanowiłem sprzedać 1000 biletów za naprawdę niewielką sumę i właściwie, wkrótce się to uda w całości.

5. Co jest najtrudniejszym zadaniem, z którym musiałeś/musisz się zmierzyć przy organizacji Festivalu?

Dopilnowanie, aby każdy detal był przygotowany jak należy. Prelegenci i ich wystąpienia. W ciągu tygodnia mam ok. 5-6 rozmów przez Skype z prelegentami, aby upewnić się, że wszystko jest dobrze przygotowane. Ponadto pozostałe elementy jak: catering, transport, audio, video, sieć bezprzewodowa, after party i wiele innych.

6. Czy osobiście zaprosiłeś każdego prelegenta?

Tak. Nasza konferencja składa się tylko z jednej równoległej ścieżki i prelegenci są jej najważniejszym ogniwem. Osobiście wybrałem każdą osobę i sam ją zaprosiłem. Do dzisiaj, z wyjątkiem 2-3 osób, spotkałem się z każdym osobiście i widziałem jak przestawia swoją prezentację na innej konferencji. Wiem dlaczego ich zaprosiłem. Także w tym obszarze wprowadziłem specjalne traktowanie. Żaden z naszych sponsorów nie wystawił nikogo jako prelegenta, z wyjątkiem Google, ale oni mówią tylko o AdWords i Anlaytics. Nie akceptujemy, wręcz brzydzimy się tego typu promocją na scenie ponieważ to zawsze zabija konferencję.

7. Czego jeszcze możemy się spodziewać w trakcie Festivalu, czego nie opublikowałeś na stronie do tej pory?

Łącznie będzie ok. 21-23 prelegentów, prawie 3/4 z nich przyjedzie z za granicy. Odbędzie się około 10 praktycznych warsztatów. Będą też specjalne punkty programu w czasie after party: będą miały miejsce 4 koncerty, 3DJów oraz nasi prelegenci będą grać i śpiewać w czasie tego after party. Całkiem przyjemny plan.

Jest jeszcze wiele niespodzianek i innych małych rzeczy, które przygotowaliśmy tylko na to wydarzenie a nie będą one prezentowane na stronie. Musicie je sprawdzić osobiście 🙂

Dziękuję za wywiad, życzę miłego dnia i pozdrawiam. Jindich.

Strona konferencji: www.marketingfestival.cz


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

4 przemyślenia nt. „Marketing Festival w Brnie – Jindrich Faborsky zapowiada więcej

  1. Podoba mi się podejście „wręcz brzydzimy się tego typu promocją na scenie”. W przypadku ostatniego Search Marketing Day w Poznaniu, pomimo ogólnie udanej imprezy, kilka prezentacji nie wnosiło nic poza reklamą produktu.
    Jestem ciekaw czy będą dostępne materiały wideo z konferencji, czy raczej nie ma co liczyć na taki bonus dla osób, które nie pojadą.

  2. Paweł, rozmawiałem z Jindrichem osobiście, z rozmowy czuć było pasję do tego co robi oraz kilkukrotnie podkreślał fakt, że sponsorzy są, ale nic mają do powiedzenie. Ponadto wiele ofert otrzymuje od „nowych” sponsorów ale ze wszystkich zrezygnował 🙂 Według mojej najlepszej wiedzy, program będzie nagrywany, natomiast zapewniony mają mieć dostęp do niego uczestnicy konferencji. Jak zrobię relację, to poczujesz się tak, jakbyś tam był.

  3. Czy na takich festiwalach spotykają się tylko ludzie z branży? Czy są tam również osoby które się tym interesują ale nie mogą o sobie powiedzieć – specjalista ds SEO… ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *