Odpicuj swojego Analyticsa – zrozumieć odesłania z Facebooka

Facebook odesłania

Znów picujemy Wasze konta Google Analytics. Zrozumieć odesłania z Facebooka czyli następny wpis z serii #PimpMyAnalytics. Dziś trzeci odcinek z serii i kolejna garść wskazówek poniżej:

Ostatnio otrzymałem kilka wiadomości, gdzie byłem pytany o źródło ruchu którym jest Facebook  w Google Analytics. Czasami w raportach stron odsyłających możemy znaleźć np. lm.facebook.com / referral lub m.facebook.com / referral.

Co to jest i dlaczego ten ruch pochodzi z różnych subdomen?

Źródła odesłań zawierające w sobie subdomenę z literą „l” są ruchem z Facebooka, który przeszedł przez tzw. Link Shim. Facebook w ten sposób broni nas przed złośliwymi/zarażonymi stronami www, gdy link kierujący poza Facebooka jest dla +Mark Zuckerberg w jakiś sposób podejrzany. Jemu też zależy na  bezpieczeństwie użytkowników 😉

Zapraszam do dokumentacji Facebooka po więcej szczegółów odnośnie Link Shim http://goo.gl/fSVwSX

Jak czytać źródła z Facebooka w Google Analytics?

facebook.com – sesja z desktop lub tablet, link nie przeszedł przez Link Shim
l.facebook.com – sesja z desktop lub tablet, link przeszedł Link Shim
m.facebook.com – sesja ze smartphone, link nie przeszedł przez Link Shim
lm.facebook.com – sesja z smartphone, link przeszedł przez Link Shim


Masz problem? Potrzebujesz fachowej obsługi z zakresu SEM/SEO ? Skontaktuj się z nami, już dziś! Napisz na kontakt@silesiasem.pl

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

The following two tabs change content below.

Maciej Lewiński

Ninja w iSurvival
Od wielu lat specjalizuje się w marketingu internetowym. Wielokrotny prelegent na najważniejszych konferencjach branży internetowej, m. in. SEMcamp, Akademia Google dla Agencji, Internetowa Rewolucja.Ma za sobą kilkaset szkoleń i wykładów poświęconych efektywnemu wykorzystaniu internetu. Współpracując z Google szkoli Agencje SEM, w ramach Akademii Google Partners.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *