Odpicuj swojego Analyticsa – zrozumieć odesłania z Facebooka

Facebook odesłania

Znów picujemy Wasze konta Google Analytics. Zrozumieć odesłania z Facebooka czyli następny wpis z serii #PimpMyAnalytics. Dziś trzeci odcinek z serii i kolejna garść wskazówek poniżej:


Festiwal SEO 2024


Ostatnio otrzymałem kilka wiadomości, gdzie byłem pytany o źródło ruchu którym jest Facebook  w Google Analytics. Czasami w raportach stron odsyłających możemy znaleźć np. lm.facebook.com / referral lub m.facebook.com / referral.

Co to jest i dlaczego ten ruch pochodzi z różnych subdomen?

Źródła odesłań zawierające w sobie subdomenę z literą „l” są ruchem z Facebooka, który przeszedł przez tzw. Link Shim. Facebook w ten sposób broni nas przed złośliwymi/zarażonymi stronami www, gdy link kierujący poza Facebooka jest dla +Mark Zuckerberg w jakiś sposób podejrzany. Jemu też zależy na  bezpieczeństwie użytkowników 😉

Zapraszam do dokumentacji Facebooka po więcej szczegółów odnośnie Link Shim http://goo.gl/fSVwSX

Jak czytać źródła z Facebooka w Google Analytics?

facebook.com – sesja z desktop lub tablet, link nie przeszedł przez Link Shim
l.facebook.com – sesja z desktop lub tablet, link przeszedł Link Shim
m.facebook.com – sesja ze smartphone, link nie przeszedł przez Link Shim
lm.facebook.com – sesja z smartphone, link przeszedł przez Link Shim


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Maciej Lewiński

Ninja w iSurvival
Od wielu lat specjalizuje się w marketingu internetowym. Wielokrotny prelegent na najważniejszych konferencjach branży internetowej, m. in. SEMcamp, Akademia Google dla Agencji, Internetowa Rewolucja. Ma za sobą kilkaset szkoleń i wykładów poświęconych efektywnemu wykorzystaniu internetu. Współpracując z Google szkoli Agencje SEM, w ramach Akademii Google Partners.

2 komentarze do “Odpicuj swojego Analyticsa – zrozumieć odesłania z Facebooka

  1. Maćku, czy warto w takim razie ujednolicać ten ruch przy pomocy filtra wyszukaj i zastąp?

  2. Osobicie uwazam, ze warto bo agreguja nam sie wszystkie referrale z facebooka do jednego. Robi sie przez to przejrzyscie, nie trzeba wkladac dodatkowej pracy w szukanie i sumowanie.
    W razie potrzeby dane mozesz rozbic wymiarem dodatkowym lub segmentem. A jak bedzie potrzeba to zawsze w widoku bez ustawien (saute) wszystko sie znajdzie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *