Ruch z wyników wideo do produktów w sklepie internetowym

Filmy z Google

Właściciele sklepów internetowych, którzy chcą zwiększyć widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce Google, mogą wykorzystać jedną mniej znanych funkcji Google. Sklepy internetowe mogą pozyskiwać ruch z wyszukiwarki filmów w obrębie Google. Wystarczy niewiele pracy, aby cieszyć dodatkowymi odwiedzinami osób, które są bardzo bliskie zakupu.


Festiwal SEO 2024


Generalnie wyszukiwarka filmów Google do niedawna pokazywała zdecydowaną większość wyników, jeśli nie wszystkie, z YouTube. Rzadko pojawiały się tam inne usługi filmowe. Obecnie w tym miejscu można zaobserwować, że dla zapytań produktowych, czyli słów kluczowych zawierających nazwę produktu, pojawiają się wyniki pochodzące ze sklepów internetowych. Zobaczmy poniższy przykład.

Filmy z Google

Na 5 różnych wyników, 4 są ze sklepów internetowych, a piąty jest z YouTube. Łatwo zauważyć, że to jest jeden i ten sam film. Ma tę samą miniaturę, ten sam czas trwania oraz tego samego autora. Źródłem filmu jest wynik nr 3 – YouTube, natomiast wyniki biorą się z tego, że filmy zostały osadzone w obrębie opisu produktu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak zdobywać ruch z Google do sklepu internetowego to zapraszam do udziału w 2-częściowym szkoleniu online (webinar) pt. Pozycjonowanie sklepu internetowego.

W jednym ze sklepów, w którym doradzam, już jakiś czas temu podjęto decyzję o tym, aby opisy produktów wzbogacić o film z YT. To łatwe zadanie, wystarczy bowiem ze strony YT, gdzie umieszczony jest film, skopiować fragment kodu, który pozwoli odtwarzać film w obrębie opisu produktu. Należy nacisnąć przycisk Udostępnij, a następnie wybrać opcję Umieść (jak na poniższym zrzucie) i dostosować opcje szerokości filmu do karty produktu.

Film z YT

Może się okazać niezbędne dodanie dodatkowych styli CSS, które sprawią, że film będzie responsywny w oknie i dostosuje się do urządzeń mobilnych.

Poniższy kod dopasowuje umieszczony film do szerokości karty produktowej, można z niego dowolnie skorzystać.

CSS

<style type="text/css">.embed-container {
  position: relative;
  padding-bottom: 56.25%;
  height: 0;
  overflow: hidden;
  max-width: 100%;
}
.embed-container iframe,.embed-container object,.embed-container embed {
  position: absolute;
  top: 0;
  left: 0;
  width: 100%;
  height: 100%;
}</style>

HTML


<div class="embed-container">
<iframe allowfullscreen="allowfullscreen" src="https://www.youtube.com/embed/EZLlno8VtGA" width="300" height="150" frameborder="0"></iframe>
</div>


Zatem jakie efekty są do osiągnięcia. Na poniższym przykładzie widać, że ruch Video, sprowadził w ciągu 3 miesięcy na stronę sklepu internetowego kilkaset kliknięć, ale dotyczył aż 83 różnych produktów. Jeśli chodzi o porównanie z ruchem z wyszukiwarki tekstowej, to jest to zaledwie ułamek, ale co warto podkreślić, to jakość tego ruchu. Pamiętajmy, że to są zapytania produktowe, wpisujący je użytkownicy są już bardzo blisko zakupu, a chcą poznać więcej informacji na temat produktu, między innymi przez obejrzenie filmu.

Ruch Wideo

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak zdobywać ruch z Google sklepu internetowego to zapraszam do udziału w 2-częściowym szkoleniu online (webinar) pt. Pozycjonowanie sklepu internetowego.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *