Search Marketing Day nie w Katowicach, a szkoda!

Search Marketing Day 2011

Miało być tak pięknie, samolotem z Katowic do Poznania… A jednak będę musiał skrócić sobie wieczór i wyruszyć w przyszły wtorek  o godzinie 4:00 rano samochodem, aby przez pół kraju dotrzeć na bardzo ważną międzynarodową konferencję SMD2012. Piszę, że bardzo ważną, bo wiadomo, najważniejsze rzeczy odbywają się Śląsku podczas Silesia SEM 🙂

Byłem w zeszłym roku i mogę powiedzieć parę słów o tym jak było. Do tej pory karmiono Was marketingową papką u Rabinka, Gdaqa, Shpyo i Lexy. Tutaj dowiecie się prawdy, po co się jedzie do Poznania.

Pierwszy dzień


Półmrok, niepewność, dużo gości – to zapamiętałem szczególnie po wejściu do sali kinowej. Potem już było tylko lepiej. Niektóre z prezentacji były średnie, inne inspirujące, najbardziej zapamiętałem Martina McDonalda i motyw ze stopką w jego dodatku do forum. W czasie przerw leciutkie dyskusje z innymi uczestnikami. Tutaj pozdrawiam Leszka z SemSpecialist (coś ostatnio przerwa dłuższa w nowym wydaniu magazynu). Dla mnie najciekawszy był panel dyskusyjny, ok. 50% pytań szło do Kaspara, jednak on bardzo się bronił przed udzielaniem prawdziwych odpowiedzi, ot taka praca w Google.

Do znudzenia powtarzał o linkach przekazujących PageRank, to jest jakaś ich mantra. Nikt tego nie robi, a im się wydaję, że tak. Na szczęście inni bardzo chętnie odpowiadali zamiast niego i wytykali niechęć Google do tłumaczenia się. Ciekawą rzecz podpowiedziała mi wtedy Jane Copland o linkach, kto był i słuchał ten wie o co chodziło. Zapamiętałem też, że my, Polacy powinniśmy lepiej uczyć się angielskiego, bo z zadawaniem pytań było cienko, tylko kilka osób aktywnych, ale plus dla nich bo dowiedzieli się najwięcej. Oczywiście było można skorzystać z tłumacza symultanicznego.

After Party

W zasadzie, gdybym napisał tylko, że ostatni zszedłem z placu boju to trochę bym skłamał. Było nas 8 osób gdy, o 4:45 rano musieliśmy już opuścić budynek Starego Browaru, ale sprzed budynku nikt już nas nie wypraszał. 50% w tej grupie stanowiła śląska ekipa więc jesteśmy z tego dosyć dumni. W czasie after party języki się rozwiązały. Dobrze wspominam rozmowy z Dixonem Jones i Jane Copland, mają ciekawe pomysły i dużą wiedzę.

Nie mógłbym zapomnieć także o polskich kolegach (za dużo żeby wymieniać wszystkich, wiec wspomnę tylko o Michale z SEOGroup, Michale i Kubie z PiO i Wojtku z Wirtualnej Polski), pamiętajmy, że wcale od nikogo nie odstajemy.  Myślę, że i na tym afterze będzie wesoło. A będzie, bo alkohol jest czysty, a piwo za darmo bez limitu. Jednak spicie Kaspara nie wchodzi w grę, trzeźwiuteńki chodził przez całą imprezę z fantastyczną koszulką na temat spamu. Ja w tym roku też będę miał koszulkę na niego. No i mam nadzieję, że Mariusz z ittechnology.us nie wylewa za kołnierz 🙂

Drugi dzień

Jako, że drugiego dnia sam miałem coś do powiedzenia, więc przyjechałem godzinę wcześniej do Multikina, żeby się przygotować. To był błąd i w tym roku go nie popełnię. W czasie gdy ja czuwałem przed zamkniętym kinem, MaxROYe i s-ka jeszcze odpoczywali. No nie dziwie się, w końcu 3 godziny wcześniej się dopiero rozstaliśmy. Tego dnia miała miejsce osławiona już prezentacja Kojotka, zebrał wiele pochlebnych opinii, chyba tylko poza jedną, że nie było go na miejscu i wszystko działo się przez Skype. Zainteresowani mogą zgłębiać temat dalej.

Sprawność umysłowa nie była już krystaliczna, ale pozwoliła na odebranie ciekawych prezentacji Dixona Jones i Razvana Gavrilas. Były dosyć komercyjno-sprzedażowe, ale przekonały mnie wtedy do siebie, i od tej pory używam ich produktów. Na przerwie mocno podpytałem Dixona o wiele aspektów działania MajesticSEO – wiedza bezcenna. Wtedy w drugiej sali leciał Facebook Marketing na żywo, czułem, że dzieje się coś ciekawego. Na szczęście nie przegapiłem tego do końca bo mam płytki z nagraniem.

W tym roku

W tym roku plan jest bardziej ambitny. Ponieważ, nie każdy może sobie pozwolić na obecność na takiej imprezie, przede wszystkim z powodów cenowych, postanowiłem, że w ramach Silesia SEM będą publikowane również informacje i materiały z innych eventów branżowych. Tym wpisem rozpoczynam publikowanie w nowej kategorii Workshops wartych uwagi informacji o pojawiających się konferencjach, campach itp oraz relację z nich. Będą to moje relacje lub osób, które są związane z Silesia SEM. Także każdy, kto będzie chciał się dowiedzieć jak było, koniecznie musi się zapoznać z relacją, która się pojawi, dodatkowo uzbrojoną w materiały konferencyjne. To nie koniec nowości Silesia SEM. Oprócz szkoleń zaplanowanych na czerwiec 2012, spodziewajcie się wkrótce czegoś zupełnie nowego.

Poniżej dołączam też fragment z mojej prezentacji na temat „Narzędzi Monitorowania Pozycji”, którą miałem przyjemność przedstawić podczas drugiego dnia Search Marketing Day 2011.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza dużym i małym klientom.

6 przemyśleń nt. „Search Marketing Day nie w Katowicach, a szkoda!

  1. Oj tam, oj tam, zaraz, że „marketingową papką”. Starałem się nie robić zwykłej informacji prasowej zapowiadającej wydarzenie i myślę, że mi wyszło 😉 O poprzednim SMD 2011 mogę powiedzieć tylko tyle co przeczytałem i zobaczyłem wideo z forum MaxRoy. Niestety nie było tam nic o afterze 🙂 Do zobaczenia we wtorek.

  2. Jak dla mnie było to na wielki plus 🙂 Wprawdzie nie miałem biletu, bo jednak zrezygnowałem, lecz do Poznania mam rzut beretem 😉

  3. Co do afterka, to na potwierdzenie jest właśnie ta fotka z miniaturki – 1 litr coca coli z duża ilością lodu… ufff 😉

  4. Bardzo szkoda, że impreza nie odbyła się w Katowicach. Również się na nią napaliłem a zmiana miejsca pokrzyżowała mi zupełnie moje plany. No cóż może w przyszłym roku się uda.

  5. Taka konferencja zaledwie 20 km od mojego miejsca zamieszkania, to było by coś. Ogólnie jeśli chodzi o branżę IT to Śląsk jest w tyle za Wrocławiem, Krakowem, Warszawą i Poznaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *