Archiwa kategorii: Artykuły

google.pl w webtools

Google zmienia geolokalizację wyników – lokalne IP zamiast domeny krajowej

Zaobserwowałem nietypowe pomiary pozycji wyników mierzone za pomocą mojego monitora pozycji. Polskie słowa kluczowe wprowadzane do polskiego google.pl zostały sprawdzone we francuskiej albo niemieckiej wersji Google. Okazuje się, że wczoraj, 27 października 2017, Google zmieniło strategię zwracania wyników wyszukiwania. Jeśli korzystasz z monitora pozycji i proxy rozsianych po całym świecie, to będzie to Ciebie dotyczyć.

brak https gogole chrome 62

Ostrzeżenia dla domen bez HTTPS od Google

Na początku 2017 roku Chrome w wersji 56 zaczął wyświetlać ostrzeżenia o braku zabezpieczonej strony protokołem HTTPS dla witryn internetowych, które miały na stronie pole z danymi do logowania. Za tym krokiem podążyły kolejne przeglądarki internetowe. Obecnie Google zwiększa swoje restrykcje i brak zabezpieczeń będzie także dotyczył formularzy kontaktowych, w których użytkownicy podają swoje informacje.

Raport Data-driven marketing

Dlaczego należy używać danych w kampaniach?

Szybko rośnie znaczenie danych w marketingu. Według badań przeprowadzonych przez Netsprint tylko 7% marketerów jeszcze nie korzystało z danych. Dane o zachowaniach internautów są używane zarówno w kampaniach nastawionych na konwersję, jak i budujących zasięg i wizerunek – to wnioski z pierwszego w Polsce badania nad wykorzystaniem profili użytkowników w marketingu internetowym.