Archiwum kategorii: Porady

Google Analytics: Aktywni uzytkownicy

Google Analytics jest ogromnym, internetowym narzędziem pozwalającym analizować dane oraz statystyki serwisów WWW. Jest udostępniane przez firmę Google. Zbiera informacje o użytkownikach i wykonywanych przez nich działaniach na stronie lub aplikacji. Następnie dane te są prezentowane w formie wykresów lub tabel, które pozwalają nam sprawdzić między innymi ile osób odwiedza naszą stronę, skąd pochodził ruch, jakie są zainteresowania naszych użytkowników, dane o demografii itp. Aby Google Analytics zostało zainstalowane na naszej stronie www należy wkleić fragment kodu JavaScript.

Google Analytics: Zachowania

Google Analytics to system, zbierający dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Zebrane zestawienia danych ukazują się w formie rozbudowanych raportów, które są gotowe bądź które sami tworzymy. Zebranie danych jest możliwe poprzez wstawienie na stronę specjalnego kodu JavaScript, dzięki któremu w momencie gdy użytkownik wchodzi na naszą stronę pobierane są istotne dane i przesyłane do Google Analytics.

Google Analytics: Ścieżki wielokanałowe

Raporty w ramach ścieżek wielokanałowych tworzone są na podstawie ścieżek konwersji. Domyślnie okres, z którego uwzględniane są interakcje wynosi 30 dni. Mamy jednak możliwość ręcznego ustanowienia tego okresu. Możemy wybrać z przedziału od 1 do 90 dni poprzez skorzystanie z selektora okres ważności.

Google Search Console

Google Search Console jest bezpłatną i niezwykle użyteczną usługą oferowaną przez Google dla wszystkich webmasterów. Chociaż nie trzeba niczego robić, aby Google indeksowało Twoją witrynę, rejestracja jej w Search Console z pewnością może pomóc w optymalizacji witryny i jej zawartości dla wyszukiwarki.

Google Analytics: Zainteresowania

Google Analytics pozwala nam dokładnie analizować, kto odwiedza naszą stronę. Do tego celu służą różne raporty. Jednym z nich jest raport – Zainteresowania, który to, jak sama nazwa wskazuje, daje nam informacje o zainteresowaniach użytkowników, które to zainteresowania są określane na podstawie stron, przeglądanych przez użytkowników oraz na podstawie ich zakupów online.