10 czerwca 2010 roku w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach odbyły się Warsztaty Silesia SEM. Było to pierwsze wydarzenie dotyczące tematyki pozycjonowania i optymalizacji zorganizowane przez Wydział Informatyki i Komunikacji na tak dużą skalę.
Archiwum kategorii: Spotkania
Pomiar wyników kampanii reklamowej
Jarosław Mutwil, kierownik działu IT przedstawił podstawowe i bardziej zaawansowane metody pomiaru skuteczności kampanii internetowych prowadzonych w systemie AdWords. Zaprezentował możliwości wnioskowania na podstawie danych dostępnych w interfejsie AdWords oraz w narzędziu Google Analytics.
Pozycjonowanie stron polskich firm na rynkach UE (na przykładzie Niemiec)
Paweł Richter z firmy B-first rozpoczął swoją prezentację od porównania wykorzystywanych technik pozycjonowania w Niemczech i Polsce. Wśród porównanych technik pozycjonowanie znalazły się katalogi, social bookmarks, SWL, Precle, własne zaplecze, wymiana linków, handel linkami, fora i portale społecznościowe.
Domyślne ustawienia AdWords – najszybsza droga do zbędnych wydatków
Bartek Krzemień z firmy Divbi w swojej prezentacji pokazał jakie pułapki czyhają na Ciebie jeśli uruchamiając kampanię w AdWords polegasz na jej domyślnych ustawieniach. Pokazał sposoby na obniżanie kosztów oraz nauczył rozpoznawać, którymi komunikatami systemu nie trzeba się przejmować, a które faktycznie są istotne.
W drodze na szczyt czyli praktyczny aspekt pozycjonowania witryn biur podróży
Przemysław Rusiecki, pracownik jednego ze śląskich biur podróży mówił o technikach pozycjonowania portali zarządzanych przez CMS, które nie mają mechanizmów SEO oraz podzielił się technikami jak „przekonać” wyszukiwarkę, że strona jest wartościowa.
SEO Copywriting Optymalizacja tekstów na stronie WWW
Jakub Makaruk, administrator forum Pozycjonowanie i Optymalizacja w swojej prezentacji wskazał, dlaczego tekst na stronie jest ważny dla odwiedzających ją internautów i dla robotów wyszukiwarek.
SEOCopywriting (definicja) to sztuka pisania wartościowych tekstów na strony internetowe w taki sposób, aby jednocześnie zachęcić potencjalnego klienta serwisu oraz uwzględnić wymogi algorytmów wyszukiwarek.