Paweł Ogonowski z firmy Conversion i autor technicznego bloga o analityce internetowej i optymalizacji konwersji zajął się zaawansowanym tematem pomiaru konwersji ostatniego źródła odesłania.
Archiwum kategorii: Spotkania
Google Analytics – powrót do podstaw. Rzut oka na „podstawowe” miary
Jarosław Mutwil w swojej prezentacji przedstawił zagadnienia z pomiarem aktywności użytkowników na stronie internetowej za pomocą kodów JavaScript. Rozpoczął od sondy, której wersji kodu Google Analytics używają słuchacze. Prawie wszyscy korzystają z trzeciej, asynchronicznej wersji JavaScriptu.
Relacja z czwartego spotkania
W dniu 12 października odbyło się czwarte spotkanie Silesia SEM. uczestnicy dopisali i w kameralnym gronie ponad 100 osób zasiedliśmy do wysłuchania 3 prezentacji.
W programie wystąpili Grzegorz Skiera z firmy Silence z tematem „Jak wygląda firma pozycjonująca od kuchni?”, Marcin „mkane” Duraj z firmy Antygen z tematem „Zaplecze w SEO. O teorii i praktyce…” oraz Cezary Lech, specjalista SEO w MaxROY.com z temat „Audyt SEO – Wikipedia.org”. Następnie wszyscy troje wzięli udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym pozycjonowania w trudnych branżach.
Audyt SEO
Cezary Lech współwłaściciel i dyrektor SEO w MaxROY.com przedstawił temat audytu SEO. Audyt SEO nie jest często realizowany w polskich warunkach ze względu na jego koszty i pracochłonność, jednak MaxROY ma w tym pewne doświadczenie i zobaczyliśmy, że taki audyt w ich wykonaniu może mieć ponad 600 stron!
Zaplecze w SEO. O teorii i praktyce
Marcin „mkane” Duraj z firmy Antygen i autor bloga o pozycjonowaniu opowiedział o tworzeniu zaplecza w seo. Temat przedstawiony przez niego został bardzo zaawansowanym poziomie, ale jak sam zwrócił uwagę, w 30 minut trudno opowiedzieć o wszystkim co dotyczy budowy zaplecza w seo.
Jak wygląda firma pozycjonująca „od kuchni”?
Grzegorz Skiera z firmy Silence! przedstawił sposób funkcjonowania firm zajmujących się pozycjonowaniem. Prezentacja objęła kolejne etapy życia firmy pozycjonującej od samego początku jako pozycjoner-freelancer. Następnie jak poradzić sobie z większą liczbą zleceń, optymalizować działania, zarządzać zasobami w firmie pozycjonującej oraz omówił najczęściej pojawiające się problemy przy prowadzeniu własnej firmy pozycjonującej.